/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAM Disk Drev
Fra : Gambrinus
Vist : 407 gange
264 point
Dato : 19-01-05 12:54

Så fik jeg lavet et RAM Disk Drev.
Så langt, så godt.
Men hva’ f….. ska’ jeg bruge det til.
Foreløbigt har jeg flyttet Temporary Internet Files over på det.
Hvilke filer/mapper kan med fordel flyttes over på det ?
Det kan max. sættes til 256 MB.
Jeg er helt på det rene med, at data bliver slettet, når pc’en bliver slukket.
Jeg køre med Windows XP Pro, Athlon 64 2800+ og 1 GB RAM.
Forslag modtages.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-05 13:08

Ingenting!

Det ville da klart være bedre at udnytte RAM'en til noget mere fornuftigt! Temp internet files, history og alt det andet kandu jo bare bede maskinen om at slette når du lukker ned!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-01-05 13:38

Hej Gambrinus

Et RAM drev brugte mani "gamle" dage til at lægge software op i under opstart, således at indlæsningen af selve softwaren gik hurtigt hver gang.

Med XP/2000 og deres hååndtering af Cache, Cache i processoren er øget og cache på harddiskene er nu 16MB, så er det ikke nødvendigt at lave et RAM drev mere.

Som Tedd skriver for du meget bedre udnyttelse af at have de 256MB tilgængelig som alm. hukommelse for XP laver alt RAM om til Cache når det ikke bruges.

Lars

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 264 point
Dato : 19-01-05 14:56

Gambrinus må vi byde dig VELKOMMEN TIL ÅR 2005

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-01-05 15:13

I er ikke helt fair overfor Gambrinus, fe.ks. kører WordPerfect 5.1 meget hurtigere med et RAM drev end uden

Lars

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-01-05 16:42

Øv nu troede jeg lige, jeg var smart.
Computersmeden får point for det mest flabede svar.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-01-05 16:46

WordPerfect 5.1 har jeg ikke.
Men DOS 6, Windows 3.1 og Word 2.0 har jeg liggende.
Jeg tør bare ikke bruge dem, da det er piratkopier.
Gambrinus