/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd brænder spørgsmål
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 19-01-05 00:08

Jeg tror min dvd-brænder er ved at stå af, den har ihvertfald problemer med at læse en del medie-typer, så jeg regner med at jeg vil ud og have en ny, og i den forbindelse har jeg et par ?

1. Kan man brænde på 2 brændere samtidigt, og hvis ja, hvilke krav stiller det til ens pc?

2. Hvis man har to computere i netværk, pc1 og pc2, kan man så brænde f.eks et image der ligger på pc2, fra pc1 , uden at skulle flytte filen?

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 00:21

2 brændere samtidigt, kræver nok 2 programmer på en gang,(Nero og cdrwin eller lign) men i teorien jo, burde nok have en brænder på hver IDE kabel (ikke noget jeg ville anbefale)

2 Det kan man godt men kan godt være der forekommer fejlbrændinger...det har jeg selv prøvet..køre ret ustabilt. (ikke noget jeg vil anbefale)

Håber det kan bruges !

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 00:24

Ps .

til spørgsmål 2 over nettet : ligemeget hvis du har burnproof, så kan den pause brændingen indtil bufferen er fyldt igen..så burde det gå !

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-05 00:26
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-05 00:38

1. Hvis du brænder med mere end 4 gange hastighed, så har din puter allerede nok at lave, som du kan se hvis du foretager dig andre ting, så pauser din brænding, og derfor er der slet ingen ide i at starte 2 programmer der belaster computeren, så er det bedre og hurtigere at køre med fuld knald, med en brænding ad gangen. Men hvis det skal gøres, så skal du have noget af det bedste i prossesor og masser af ram.
2. Du belaster begge computere, men det kan sagtens lade sig gøre, men du skal have et stabilt og hurtigt netkort, på begge computere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Login2000

Dato : 19-01-05 01:27

Hvis du vil brænde flere CD/DVD på en gang er løsningen måske her..........
http://www.essential-data.com/dvd-plus-towers.html

Login2000

Kommentar
Fra : Runeholtzmann

Dato : 04-06-05 13:36

Det er en god ide at købe en brænder med "burn proof". Det giver dig mindre fejl. Jeg har selv en plextor 16x dvd brænder og en plextor 12x cd brænder, og jeg kan sagtens brænde på samme tid. Brug nero, der kan du sagtens brænde på 2 brændere samtidg, - du skal bare vælge brænder i programmet du vil bruge.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:39

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 20-10-05 17:22

Tak for svaret pallebhansen.