/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er der ikke svindel ???
Fra : Keldd
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 18-01-05 16:35

Med hastigheden på ADSL.
Altså Tiscali 512 ned og 128 op.
I aftes var det helt galt, computeren var utrolig langsom. Der kunne ikke downloades noget som helst.
Til morgen var det som det plejede at være. Dog synes jeg at det nogen gange er rigtig godt.
Min mistanke er så at hastigheden på ADLS linien er svingende.
Er der en venlig Kandu'er, der har et program, der kan måle den hastighed der er på linien,på et
givet tidsapunkt?
Fortæl gerne lidt om jeres trængsler med hastigheden.Nu skal der jo ikke gå's i små sko her,
så bare gå til den.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-01-05 16:41

hej
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast
mvh ole
ps har ogs en anden adrs.men kan ikke lige finde den kik under tip

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-05 16:52
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-05 17:03
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-01-05 17:07

her var adrssen har sev brugt det
Dansk Kabel brugerden også når de tester hastig hed på deres net
http://tptest.iis.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307

mvh
ole

ps. har selv harft d-k internet har nu tdc adsl no problem

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-01-05 17:09

Hejsa

Her er nogle stykker at vælge imellem,den første links syntes jeg er bedst,vær lige opmærksom på inden testen fortages-skal du deaktiverer din firewall,for at opnå det bedste resultat.

http://147.29.107.4/streamspeed_download.asp

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-05 17:30

Foreløbig tak til alle, jeg roder med det når jeg har spist.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 17:43

lille ps - hos tiscali har de en lille "måler" beregnet til formålet - den hedder stjerne - du kan jo lige kontakte dem og bede om adressen
(har desværre smidt den ud )

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-05 18:59

hej igen
kommer lige efter at nogle selskaber ikke gør noget ved problemet før kundere begynder at
klage over hastigheden når der er nok gør de det
desværre keldd jeg går i små sko
da jeg ikke har noget af havede det i
hej hej

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-05 19:22

1133:
Det er rigtig det du siger, jeg skal nok brokke mig.
Og få så skiftet skoene.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-01-05 13:36

Det ser ud til at min ADSL forbindelse ( 512 ned 128 op ) er noget ustabil, for at sige det mildt.
I går, da jeg prøvede at tale med et par stykker over Skype, gik det jo helt galt, min stemme var 7-8 sek. forsinket,
Og min spritnye supercomputer, kørte simpelthen ad helved til på nettet.
Jeg fandt så på at måle hastigheden på ADSL forbindelsen,og det var virkelig grove løjer der kom ud af det.
Altså 512 kilobit ned betaler jeg for.Det får man aldrig, 50-75 kilobit under skal man regne med.
Første måling sagde 72 kilobit, så kom jeg lidt længere ud på stolekanten.
Med 20min.imellem målte jeg: 51 kilobit
59 "
43 "
39 "
Og den sidste måling i går: 90 "
Dette vil jeg regne med,er sikkert også med til at forringe kvaliteten på hvad headsettet kan .
Tiscali er min udbyder, jeg har lige et par enkelte ting at tale med dem om i dag.

Prøv at måle jeres hastighed med den her:
http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp
Den er meget enkel at bruge (kilde-emesen), og også hurtig, og skriv det så her,så der er lidt
at sammenligne med. Jeg er lidt sur,her roder man rundt med nye computere, og gør dit og dat,
for at systemet skal køre maksimalt, men hvad hjælper det, når man bliver taget i hoved og...........
af udbyderne.
Hilsen
Keldd.
I dag her til morgen var den 426 kilobit, og 20min. senere, 426 kilobit igen, hvad foregår der???
Dette og et par andre spørgsmål, vil Tiscali måske være så venlig at svare mig på i dag.

Jeg har skrevet det samme i Franksp's tråd,men jeg tænker, det hjælper nok når jeg nu skriver det 2 gange.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-01-05 16:07

Så talte jeg med Tiscali, de satte mig til at downloade en stor fil,det gjorde jeg så,
og den lå lidt over gennemsnittet, i hastighed.
De sagde så noget om uheldige serversammensætninger når det går langsomt.
Det må jeg så leve med, ha, livet er sandelig hårdt ind imellem.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 00:46

keldd for hulen - det firma er jo ligefrem berygtet. Filen du skulle downloade er stjernen ikke ???? *LOL*
Deres omsorg for private kunder lider under stærk kritik endnu - og lever op til den ....... kender mange der er rendt fra dem netop fordi de ikke kan leve med de svingende hastigheder - og dagevis med diverse nedbrud osv osv - sååååååå - op til dig jo !!!!!!!!!!!
ud af det og ind i et andet der kører stabilt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 09:00

mirit:
Du har sikkert ret,i går aftes kunne jeg ikke noget som helst, max hastigheden var 24 kb. og jeg betaler for 512,
jeg vil i dag tale med TDC, hvis der er nogen der har forslag til en anden udbyder,så skriv her.
I dagtimerne går det nogenlunde, og i går formiddags da jeg skulle downloade filen med stjernerne, var der ikke noget i vejen,så falder hastighedden drastisk hen under spisetid, det vil jeg altså ikke mere.
Jeg er først hjemme igen ved 14.00 tiden, få fat i mig, gør et eller andet, det her dur bare ikke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 11:25

jojojo - keldd - den stjerne virker altid hos lige det firma - det sjove er så at hvis man benytter den uden at de ved det - så ligger man langt under - det giver da lidt stof til eftertanke ikke ???
Grunden til jeg fortalte om den var nemlig lige akkurat at jeg kender flere der sidder og tror det er deres maskiner der ikke er ok - pga de har fået downloadet den stjernefil og det så jo fint ud - ikke ret mange forsøger sig dog bagefter - men de få der gjorde fandt jo hurtigt ud af at den alligevel ikke var ok

Forslag til udbyder - jamen - det er jo op til dig
Tdc ligger rimelig stabilt - endda over ind i mellem - så der går du sikkert ikke helt forkert vel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 11:26

ps - gemte du stjernen ??? Så kan du jo selv se at når de ikke ved du kører den så - bummmm

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 14:56

mirit: Stjernen ligger på deres webside, og de har bedt mig måle i aften når de er gået hjem.
Så jeg giver dem en chance til, og så må vi se hvad der sker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 15:12

måle når de er gået hjem ??????????? fint - så er de jo også fri for at snakke med dig hvis det ikke er tilfredsstillende

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-01-05 15:52

hvad mener du med at makshastigheden var 24 kb og du betaler for 512
- du får ikke 512 kb/s
jeg har en 2 mb linie og henter ca med 230 kb/s ...
kan ikke huske formlen men du skal dele med 9 eller 11 for at få det din forventede dl-hastighed i kb/s

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 16:01

512 ned = 60-70 kb/s hos mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 16:26

det er vel mbps

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 16:30

Næe desværre er det kun i kilovis jeg henter - endnu.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 17:12

snaptil:
De sidste par dage , har jeg lært lidt om downloadshastigheder.
Jeg har som sagt en 512 kilobit forbindelse til download, så er der lidt transmissionstab,og lidt andre forsinkende omstændigheder,så det højeste jeg har målt er :471kilobit, det kan du så dividere med 8 så har du det i BYTE altså
når de skriver Kb = kilobyte. Jeg er vist nok kommet til at skrive kb, nogen steder.
Men altså kilobit forkortes: kbit og det er det download måles i.
http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp
Min hastighed lige nu er 422,08 Kbps, men det er amerikanerne der skriver på den måde ( Kilobit pr. sekund )
Og snaptil, hvis du har en 2 Mb linie (2048kbit), skal du køre lidt hurtigere end 230kbps
Eme: Du er sgu da også lidt tung i det ha ha ha, 512 = 60-70kbps mål igen eller skyd din udbyder.
Prøv måleværktøjet her, de forskellige udbydere er ikke ret glade for det, men så må de tale med
Hr. Emesen, det er ham der har lavet det, så'n ca.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-01-05 17:26

en lille ting
...
-har i hørt at kommunerne skal have lagt masser af lyskabel ned .. og det bliver muligt for private udbyder at byde sig ind.. så det forventes at prisen på it daler drastisk og forbindelserne modsat...

så kan i jo droppe jeres skod leverandører og få fat i nogle troværdige (-:

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 17:29

De ka' et bevis' no'et

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 17:45

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 17:53

snaptil:
Hvem er troværdige????????????????????????????
Og hvor meget målte du din hastighed til på Speedometeret??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-05 19:12

Desværre kan jeg ikke benytte speedometeret min firewall/viruskontrol/og andet skrammel blokerer. Det eneste jeg snart kun kan se - er de gule felter hos Kandu.
langsomt altså.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 20:41

Hr. Emesen jeg er bange for De lider af et alvorligt angreb af,
overbeskyttelsnitis af deres computer.
En computer er en ting man skal bruge , og ikke rende og pakke ind i vat
så man ikke kan bruge den, når man vil, og til hvad som helst.
Som Deres psykiater, vil jeg anbefale dem:
TAKE A WALK ON THE WILD SIDE
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 22:04

Tak for svaret 1133. Har du fået lidt større sko på??
Ha ha ha Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-05 17:19

Pakke ind og pakke ind - alene cpu'en bruger 100 watt i tomgang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-01-05 19:43

eme:
Jeg ved godt hvad min computer gør, den kører totalt ustabilt på grund af Tiscali.
Jeg kan selvfølgelig mærke når computeren kører langsomt, så måler jeg hastigheden, og lige nu siger den
42Kb, i stedet for 512Kb, men i eftermiddags var det helt morsomt 19Kb, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih altså,
og så beder de mig bruge deres eget målesystem, en fil der skal downloades på 175sek.
Og hvis du har et stopur, så brug det ha ha ha ha ha ha sagde Tiscali, hvorfor mon det???????????????
Jeg var over 21min om at downloade den første, og det hurtigste var lidt over 17 min.
Du almægtige, se i nåde til mig.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-05 20:28

Min nye forbindelse. NESA fiber
Men hvorfor den er så lav på down-siden ved jeg ikke.
2005-01-21 14:08:52 EST: 49 / 2534
Your download speed : 50633 bps, or 49 kbps.
A 6.1 KB/sec transfer rate.
Your upload speed is much faster than down.. have you tweaked?
Your upload speed : 2595717 bps, or 2534 kbps.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-01-05 21:20

eme:
Den er da heller ikke helt rask, der er da byttet om på op og ned,
du må gøre et eller andet.
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-05 21:25

Jammen det er ikke direkte min forbindelse - bare en jeg kigger på.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-01-05 22:20

eme:
Citat
bare en jeg kigger på.

Øhh,..........??
Keldd