/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Museproblemer Logitech iTouch
Fra : catbody
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 22-08-02 18:37

Hej
Jeg et trådløst tastatur samt tilhørende trådløs mus af mærket: Logitech iTouch 1,3.
Har netop tilsluttet det til en ny computer med windows XP.
Den trådløse sender er tilslutter med normale kabler (IKKE USB)
Drivere er indlæst og tastaturet virker upåklageligt, men jeg kan ikke på musen til at fungere korrekt.
Sagt på en anden måde fungerer den kun som en standard PS2 mus med højre og venstreklik og mangler SCROLL-funktionen.
Jeg kan simpelthen ikke få den ind i systemet og få den indstillet o.s.v.
Hvad har jeg gjort forkert og hvordan gør jeg det rigtigt??

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-08-02 18:57

Hej Santa2002
Det hjalp desværre ikke, så jeg må desværre afvise dit svar.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 19:07

Kære Catbody

Med logitech følger der et program med til konfigurering af musen, har du kørt dette ??

Det ligger enten i menuen "programmer" eller også i kontrolpanelet under "mus"

Virker dette ?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 19:09

santa... han/hun siger at musen virker, men ikke scroll-knappen. Det du nævner med kanalen er kun når musen slet ikke virker, så jeg forstår ikke rigtigt din konklusion ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 19:21

Hej Catbody,

har du installeret Logitech's MouseWare... således du har en mus nede i højre hjørne hvor klokken også er?

idet jeg har oplevet at min scroll mus, først fik karakter af Scoll mus, da jeg havde installeret den... det er bl.a. fordi Microsoft's egen muse driver bliver brugt per default, at scroll funktionen ikke funker...

men hvis du har installeret den samt Logitech's egne driver, må der være noget andet galt idet du siger den ellers funker korrekt...

men mit bud er du umiddelbart ikke har fået det installeret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 19:30

softwaren ligger på den medfølgende cd.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 19:03

catbody wrote:
> Hvad har jeg gjort forkert og hvordan gør jeg det rigtigt??

Du har installeret iTouch - fint nok! men har du også husket at installere
MouseWare 9.61 (den nyste svjh)...

--
Martin K

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 22-08-02 22:26

Hvad med batterier til musen har de ligget længe hos forhandleren , prøv at nye batterier i musen der er en chance.
elli

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 17:00

Hej Catbody,

har du fået musen til at funke som scrollmus... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-08-02 17:51

Hej Santa2002

Kom lige med dit svar igen, da det alligevel åbenbart var det der virkede, så du kan få dine points.

Scrollhjulet virker nu upåklageligt. Jeg kan bare ikke få lov til at indstille de forskellige funktioner, da der åbenbart ikke findes mouse-ware-drivere til WindowsXP. De findes kun og bare kun til tastaturet.
Men igen tricket med at trykke et par gange på knapperne virkede.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 18:17

Hej Catbody,

oki doki...

men ellers ka' du her bl.a. downloade MouseWare v9.61... det er den nyeste, og muligvis også noget nyere end den på CD-rommen... -->
http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/software&CRID=320&contentid=6004&countryid=4&languageid=1
hvor du ka' downloade en dansk version 9.61 af Mouseware som understøtter XP... desuden siger den -->

..."Note
If you use a Cordless Desktop keyboard that uses iTouch™ software and you are upgrading MouseWare, it is recommended you also upgrade to the latest version of iTouch. "...

de nye driver's m.m. til iTouch ka' downloades her... -->
http://www.logitech.com/index.cfm?countryid=4&languageid=1&page=downloads/software&CRID=310&contentid=5057

de sku' meget gerne virke, ellers må der være noget andet galt, en af mine venner har iTouch og også XP, og han ka' nu godt konfigure hans mus vha. MouseWare v9.61 og jeg mener også han sagde at han kunne med v9.60... men han var ikke hel sikker,

Men det ser ud til at MouseWare v9.60 har haft nogle problemer med XP med disse sku' være rettet i v9.61... så sku' der da være en chanche for at du sku' ku' configurere den... ellers er problemet et andet sted i XP...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-02 15:29

Zonker har allerede et svar så jeg kan ikke give et svar før du har afvist hans svar

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 25-08-02 17:32

Tak for svaret SANTA2002.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-08-02 18:11

Hej Catbody,

har du afprøvet det jeg har foreslået?

så du ka' konfigure din mus, og bruge de andre funktioner til den...

mvh.

Strarup