/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Instalering af DVD-brænder
Fra : Wheel
Vist : 415 gange
120 point
Dato : 16-01-05 21:41

Er ved at instaler mit første DVD-drev.Men min cp kommer ikke sådan rigtigt igang, og når den så er startet op er der ikkn nogle D og E drev. Men hvis jeg kun sætter den ene til virker det ok. Og her kommer så mit ?? hvor ligger fejlen så henne......... For det er jo sikkert lige som det plejer 45cm fra skærmen det er galt haha

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 16-01-05 21:55

du skal huske at sætte det en drev som slave det er en lille pind der skal flyttes omme bag på drevet du kan se det i brusanvisningen

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 22:12

Der skulle være helt styr på master og slave

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-05 22:17

Hvis du sætter den ene til så virker det? Hvor mange drev har du?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 22:19

Jeg her et CD-rom drev og nu en DVD-brænder

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 130 point
Dato : 16-01-05 22:21

DVD brænderen skal sættes som master og cd rommen som slave på samme kabel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-05 22:22

Og drevene skal stå til AUTO inde i bios!

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 22:33

der er også styr på bios og DVD er master og cdrommen er slave

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-05 22:44

Bliver begge drev detekteret af bios?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 23:05

Hvad mener du....................

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-05 23:16

Under opstart plejer der at komme en skærm op med hvad der er tilsluttet af harddiske og cd/dvd! Du kan osse gå ind i bios og se om bios har fundet alle drev!

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 23:25

Under opstart kan man se at den har fundet cd-rom og der står noget mærkeligt ud for DVDé
Inde i bios og se efter at windovs er startet det fatter jeg ikke lige.
Men nu slutter jeg lige for i dag vækkeren ringer 5.00
God nat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-01-05 10:42

Enten er der fejl i kablet eller osse er der kuk i dit master slave forhold (check det igen! Dip switchen skal henholdsvis sidde i M på DVD drevet og S i CD drevet)! Nej du kan ikke gå ind i bios efter win er startet med mindre du har winbios!

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 17-01-05 21:29

Hej tedd
Her kommer lige en "lille" tilståelse "hurra hurra" nu køre min DVD-brænder, og jeg skulle bare have lyttet til dig i går aften, men jeg var 100% sikker på at min DVD stod som marster og min cdrom som slave men men nej nej cdrom stod også som marster og så veg jeg jo godt at det ikke virker SORRY SORRY............................

Men Men kan du så også lige hjælpe mig med det næste, når jeg sætter en DVD film i og vil afspille den kommer der en fejl, det er også helt sikker at det er dig der får alle min point, på forhånd mange TAK

Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der ikke er installeret en kompatibel dvd-dekoder på computeren.

Det er hvad den skriver til "lille mig"

Godkendelse af svar
Fra : Wheel

Dato : 17-01-05 22:43

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-05 01:59

Normalt følger der et DVD film program med en DVD brænder! Ellers prøv at opdatere til windows media player 10