/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder
Fra : notatoy
Vist : 302 gange
200 point
Dato : 16-01-05 14:55

Jeg har en lite-on sohw-832s brænder og normalt når jeg skal brænde kan jeg vælge mellem hastighed 8 - 6- 4 - 2, men nu skriver den pludselig 1.385, 2,770 , 3,324 eller maximun hastighed, desuden vil den ikke acceptere mine skiver som ellers er dem jeg hele tiden har brugt til at brænde. Hvad er der galt???

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 14:59

igen hvilket brænder program bruger du?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 15:05

Hvilken brænder program ?
har du prøvet at opgraderer firmware ?
http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_firmware_dvd%20rw.asp
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 15:06

> computersmeden
To tanker, en sjæl.
Gambrinus

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 16-01-05 15:18

Ved de billige skiver er der indimellem et antal der laver de numre med hastigheden,prøv at tage en fra bunden.Hos mig er det jævnligt at medierne har svært ved at overholde specifikationerne,men i forhold til besparelsen syntes jeg man sagtens kan leve med det.Jeg ville ihvertfald tøve en kende med opgradere noget som helst når den har kørt før,har tit spekuleret over om andre er så vilde med at opgradere deres eget,som de råder andre til

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-01-05 16:03

Smid de billige skiver ud og køb nogen ordentlige..

1 : der er næsten aldrig fejlbrændinger
2 : der er kun 1-2 kr i forskel af prisen
3 : dine film virker også om 3 måneder
4 : de er i ballance

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 16:04

Ja da !
Jeg opgraderer alt, hvad jeg kan komme i nærheden af.
(BIOS, Firmware, Drivere, Programmer).
Du installerer vel heller ikke et antivirus program, uden at opdatere det.
Det gælder om, at få alt ud af den dyrt indkøbte hardware/software.
Det er jo ligesom at købe dyr sportsvogn,
når man alligevel ikke har tænkt sig at bruge 5. gearet.
De fleste producenter sælger deres hardware, lang tid før de har driverne på plads.
Ellers bliver de overhalet inden om af konkurrenterne.
Så hver gang jeg køber et stykke hardware, smider jeg den medfølgende CD ad h. til.
Desværre er der mange, der gør det samme med manualen.
Min sprit nye NEC 3500A DVD-brænder kunne f.eks. ikke brænde nogle billige x4 skiver med mere end x2. (DVD Shrink og Nero)
Efter opgradering af firmware kunne de samme skiver brændes med x8.
Et andet eksempel er at de fleste BIOS ikke detekterer RAM rigtigt.
Dvs. man køber et par dyre PC3200 stænger, som køre som PC2100, fordi man er bange for BIOS og bundkortmanualen.
Men ok, man kan jo prale med hvilket monster af en pc man har.
Man snyder sig selv ved ikke at holde øje med opdateringer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 16-01-05 19:28

Bruger TDK skiver, og de er ikke de billigste så jeg tror ikke det er det.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 16-01-05 22:15

Så+ prøv ganske enkelt at gå i enhåndshåndtering fjern driver-genstart-se om det skulle hjælpe

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 16-01-05 22:17

PS
Det ville være en lille hjælp hvis du fortalte hvad du foretog dig,