/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram
Fra : RaB
Vist : 1141 gange
20 point
Dato : 21-08-02 19:07

hej

hvordan for man den memtest-86 til at virke?? det er et program man kan teste sine ram med..
han skrev sådan her :
Download ISO filen
2) Brænd den på en cd
3) boot fra CD, så starter testen automatisk

men hvordan får man det til at starte cd'en. jeg tror måske ikke jeg har brændt det rigtig.. hvordan for man en ISO fil til at starte på en brændt cd???? skal man pakke den ud først eller hva....

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 30 point
Dato : 21-08-02 19:35

Sådan her gør du : Start Nero Burn og luk Wizzard hvis den starter op - gå op i Files og vælg "Burn Image" - find så din ISO fil på disken og lad den brænde.

Den pakker automatisk ud når der brændes, med Autorun og alting.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 19:39

Hej RaB,

du ka' på denne side downloade et program der hedder "Deamon Tools"...
http://www.daemon-tools.org/downloads.htm
det er version 3.17 som den nyeste du ska' downloade... programmet funker på den måde at det simulere CD-rom drev, (den nyeste version ka' også simulere DVD-drev), og derved ka' du læse din ISO/Bin eller hva' format den nu er i, du behøver så ikke at brænde den før du afprøver den... men ka' nøjes med at indlæse den...

hvis du så efterfølgende vil ha' den brændt ud, ka' du bruge dit brænder program og lave en CD til Cd brænding...

en manual til programmet ka' findes her... -->
http://www.daemon-tools.org/daemon.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 19:10

RaB wrote:
>
> hvordan for man den memtest-86 til at virke?? det er et program man kan
> teste sine ram med..
> han skrev sådan her :
> Download ISO filen
> 2) Brænd den på en cd
> 3) boot fra CD, så starter testen automatisk
>
> men hvordan får man det til at starte cd'en. jeg tror måske ikke jeg har
> brændt det rigtig.. hvordan for man en ISO fil til at starte på en
> brændt cd???? skal man pakke den ud først eller hva....

En ISO-fil brændes ikke som normale filer.
I f.eks. Nero skal man vælge Burn Image for at det går rigtigt til.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 22:51

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> wrote in
news:3d63d654$0$87303$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>> hvordan for man den memtest-86 til at virke?? det er et program
>> man kan
>
>> teste sine ram med..
>> han skrev sådan her :
>> Download ISO filen
>> 2) Brænd den på en cd
>> 3) boot fra CD, så starter testen automatisk
>>
>> men hvordan får man det til at starte cd'en. jeg tror måske ikke
>> jeg har brændt det rigtig.. hvordan for man en ISO fil til at starte
>> på en brændt cd???? skal man pakke den ud først eller hva....
>
> En ISO-fil brændes ikke som normale filer.
> I f.eks. Nero skal man vælge Burn Image for at det går rigtigt
> til.

Hvis du har et diskettedrev kan du sagtens have MEMTEST på én diskette,
det er jo noget billigere end at brænde en CD.

Men hvis du alligevel får brændt dit ISO så husk at sætte din boot-
sekvens op i bundkortets BIOS så den tjekker CD før HD, ellers så
loader den ikke memtest ved opstart.

Flemming