/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Oldies-sang
Fra : 1HolM1
Vist : 1504 gange
140 point
Dato : 15-01-05 16:16

Hej, har i lang tid søgt efter en oldies-sang, som jeg ikke kender navnet på. Jeg tror muligvis sangen er lavet i 80'erne, men er ikke sikker. Det eneste som jeg kan huske er at der sidst i omkvædet bliver sunget noget med "Higher and higher".

Det er ikke meget hjælp jeg kan give, men håber på det bedste - på forhånd tak :)

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-01-05 16:41

Ja nu har jeg sgu også fået den på hjernen...

noget med "just a little bit... higher and higher...dy di dydydy...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 16:41

Moody Blues lavede en sang der hed Higher and Higher.

Og det er der flere der har gjort, bl.a. Winger og Farm.

Men tidsmæssigt fra den periode du nævner, lyder det mest sandsynligt med Moody Blues.

mvh dova

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 15-01-05 17:10

Hej
Her er et par foreslag
Dolly Parton - Higher and Higher
Jackie Wilson - Higher And Higher den er fra midt 60"

IPM

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-01-05 17:37
Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 15-01-05 19:42

Det er ikke Jackie Wilson. Kom lige i tanke om, at det er en mand som synger, så derfor kan Dolly Parton også udelukkes.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 15-01-05 19:59

Hej igen
Så er det
Chris De Burgh - High Emotion
IPM

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 15-01-05 22:19

Heller ikke den, men også en god sang ;D

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 16-01-05 13:34

Hejsa.
Jamen, så er det vel "River Deep, Mountain High" med Ike og Tina Turner.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 16-01-05 15:58

Nej heller ikke den, og stadigvæk kun en mand som synger

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 19-01-05 19:36

hej 1HolM1

der var engang en østrigsk duo, der hed opus (tror jeg nok) - jeg mener, at de har lavet en, hvor de synger "higher and higher" med meget høj mandestemme...?

:)
kipper

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 19-01-05 19:42

de har lavet en, der hedder "live is life" og en der hedder "susanna" - jeg tror måske, at det er den sidste.

:)
kipper

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 19-01-05 19:42

Den som Opus sang, hed Life is Life.

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 20-01-05 00:37

Opus-hittets rigtige titel er faktisk "live is life", men det er korrekt, at de synger så dårligt engelsk, at det lyder mere som "life is life".

Sangen jeg tænkte på, var hverken ovennævnte eller "susanna", men derimod "faster and faster" - jeg fandt teksten på nettet og der er da noget med high and higher...:

SEE HOW THE RHYTHM OF THE PAST
WAS GROWING LIKE A CHILD
SEE HOW OUR LIVING´S RUNNING FAST
AND HOW THE THINGS WENT WILD

BORN TO DANCE INTO THE FIRE
IN A GROOVE FULL OF FUN
WITH OUR HANDS
HIGH AN HIGHER
THE HEAT - DRIVING ON
WITH NO CHANCE FOR OUR DESIRE
THIS CRAZY WORLD TURNS ON
FASTER AND FASTER - LIKE A RHYTHM ON THE RUN

IT´S GETTING FASTER
OH - OH, NA NA NA NA NA
FASTER
OH - OH, NA NA NA NA NA
FASTER
OH - OH, NA NA NA NA NA
FASTER AND FASTER - LIKE A RHYTHM ON THE RUN

SEE HOW THAT SIGN ON THE WALL
IS GROWING WITH THE RACE
SEE HOW THAT BLUE SHINING BALL
IS FALLING OUT OF SPACE

BORN TO DANCE INTO THE FIRE
AND TO MOVE AROUND THE SUN
WITH OUR HANDS HIGH AND HIGHER
THE HEAT - DRIVING ON
BORN TO DANCE A DISASTER
THIS CRAZY WORLD TURNS ON
FASTER AND FASTER - LIKE A RHYTHM ON THE RUN

IT´S GETTING FASTER...

BORN TO DANCE...

:)
kipper

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 20-01-05 14:25

Tvivler på det er Opus. Kender godt sangen "Live is Life" og tror ikke det er ham der synger i den sang jeg leder efter. Dog er jeg efterhånden meget sikker på at det muligvis godt kan være tidligere nævnte "Winger - Higher & Higher". Jeg har hørt nogle af deres andre sange og det kunne meget vel vise sig af være dem. Jeg har ikke kunne få hentet sangen endnu, men venter spændt :)

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 22-01-05 15:34

jeg kommer til at tænke på dn sang der hedder "I can take it" men jeg kan ikke huske hvem der har lavet den........

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 22-01-05 15:57

hey,
jeg er næsten sikker på at det er Drori Hansen Furniture - I can take it, som at du mener........

- REAKTOR14

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 17:00

Herfra bliver der forespurgt, om du kan komme nærmere ind på genren, rock-beat-classic eller hvad. Måske lidt mere tekst, og i hvad forbindelse du har lært melodien at kende.
Vi arbejder på sagen
mvh
binky

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 22-01-05 17:11

Angående teksten er jeg meget sikker på at der sidst i omkvædet bliver sunget "higher and higher", hvilket også meget vel kunne være titlen på sangen, men det er kun rent gæt.
Jeg vil tro sangen er lavet engang i 80'erne, muligvis 70'erne. Genren er vel nok lignende noget rock - lidt ala det gruppen Europe har lavet af musik.
Hørte sangen for nogle år siden, men melodien har hængt ved mig lige siden.
Efter der er kommet flere bud på hvem der kunne have lavet sangen, vil jeg ikke udelukke gruppen "Winger", som også er blevet nævnt. Har som sagt hørt nogle af deres sange, og de har altså også lavet en sang som hedder "Higher and Higher" uden jeg dog har haft mulighed for at høre den.... endnu.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 17:21

Hej 1HolM1
Jeg er blevet helt vild med dit spørgsmål, for nu skal jeg love for, vi får støvet både CD'er og LP'er af. Min bedre halvdel er vild med sådanne spørgsmål, og i dette øjeblik er han i telefonen for at høre en ven, om han har et godt bud. Så er der ro så længe. Flere spørgsmål af den slags. Tak. Du kommer i kraft af dit spørgsmål til at spare os for hjemmehjælp i denne uge.
mvh
binky

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 22-01-05 17:25

Det er skam mig der takker
Venter spændt på at høre fra dig igen om der gode nyheder. Er lidt af en oldies-fanatiker, og kan bare ikke få lige præcis den sang ud af hovedet ;P

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-01-05 17:28

Der er fremkommet et forslag:

Peter Cetera fra gruppen Chicago har indspillet et nummer, der hedder Higher and Higher.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det, men ellers kan du komme hjem til os og rydde op i cd'er og Lp'er.

Held og lykke med din videre søgning.

mvh
binky

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 22-01-05 17:33

Jo kender godt Peter Cetera, han har lavet nogle rigtig gode sange.
Har du mulighed for at indskrive sangens lyric her på siden?

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 22-01-05 17:43

har nu hørt sangen Winger - Higher and higher
...og til min store skuffelse er det ikke den, som jeg ellers var så sikker på.

Accepteret svar
Fra : binky

Modtaget 140 point
Dato : 22-01-05 18:09

Hej HolM1
Det var kun et forslag, måske kan du finde lyric på biblioteket.

Har lige fået et nyt forslag ind: Sangeren hedder John Parr . Nummeret skulle være fra en film, der hed St.Elmos Fire.

Der bliver sunget higher and higher.

Håber, du snart finder den rigtige, for der kommer input fra alle sider.

mvh
binky
Håber stadig, det lykkes for dig.

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 22-01-05 21:53

hey hey,
nu er det ved at blive helt interessant og jeg venter efterhånden spændt på svaret!!
for at hjælpe vil jeg lige nævne at gratis mp3'er kan findes her: www.mp3search.com og www.mp3raid.com
og hvis du vil finde tekster er www.lyrics.com en rimelig god side, men ellers kan du jo altid søge på www.google.dk, hvor jeg næsten altid finder ting som denne.......

yes yes, held og lykke i eftersøgningen glæder mig til at høre resultatet!!

- REAKTOR14

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-01-05 11:54

Sikke en jagt...

Hvad med:
Commodores og nummeret Nightshift.??

Ellers må du ud med genren.! Rock, pop, disco, hurtig, langsom osv.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-01-05 12:09

Så er der...
Bobby Darin
(Your Love Keeps Lifting Me) Higher And Higher

Og så er der noget ældre(1967) men et album udgivet i 1986:
JACKIE WILSON
1986 Higher and Higher--Greatest Hits
(Your Love Keeps Lifting Me) Higher and Higher

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 23-01-05 12:55

SÅ lykkedes det sku! Om sider fandt jeg nummeret jeg har ledt efter i utallige tider

Binky havde det rigtige svar med: John Parr - St. Elmo's Fire (Man in Motion)

Jeg havde højst sandsynligvis aldrig fundet frem til den sang uden specielt Binky's og jer andres hjælp, så mange gange tak herfra

Godkendelse af svar
Fra : 1HolM1

Dato : 23-01-05 12:58

Kommentar
Fra : binky

Dato : 24-01-05 14:11

Glad for at kunne hjælpe.
mvh
binky