/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV optagelse t. DVD
Fra : Smukke_Ole
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 15-01-05 15:44

Når jeg ved hjælp af Nero 6.0 optager en TV udsendelse, dannes der en .MPG fil på harddisken. Når jeg så senere vil brænde denne optagelse på en DVD til brug for min datter, der bor i udlandet, kan jeg kun få Nero til at lave en CD med filen i et komprimeret format. Dette varer ca. lige så længe som optagelsen.
Spørgsmål:
skal det optagne lagres i .MPG format ? eller hva' ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-05 17:21

VCD = mpg = vhs
SVCD = mpg2 = supervhs
DVD = mpg2 = DVD
Begge dele bør kunne afspilles, på de fleste afspillere.
ja det tager tid at komprimere en videofil.
spørgsmål : kan NERO6 optage tv ??

Søg på kandu http://www.kandu.dk/dk/advsearch.asp
Med et par relavante stikord som 'nero' 'dvd' 'mpg' 'video'

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 16-01-05 12:28

-> Natmaden

Ja, Nero 6.0 kan godt optage TV under punktet DVD -> Optag TV show.
Problemet er, at jeg gerne vil brænde det indspillede, der ender som en .MPG fil på min harddisk på en DVD skive, da der er plads til mere på en sådan end på en VCD.
Jeg har ikke kunnet få Nero til at lagre det optagne som .MPG2, men det vil jeg prøve.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-01-05 18:02

Ok ! har selv kun Nero 5.5 og ikke DVD blænder.
Men jeg har så et tv-tunerkort som jeg kan optage MPG med, på harddisken, de genmmes underligt nok med endelsen *.AVI
dem omdøder jeg til MPG og lægger dem på cd med nero.
Egentlig plejer jeg, at starte Nero-express hvor jeg har valget Video/Billeder,
derefter har jeg så valget 1.lav VCD 2.lav SVCD .
Hjælpeteksten til dette siger.
1."Lav en videocd med filer fra din harddisk" det virker hos mig!
2."Lav Super-videocd med filer fra harddisk, virker kun med MPG2 Plug-in" den virker ikke hos mig da jeg mangler plug-in'en.
formoder at plug-in'en er med i Nero6.
--
Der bør ikke være nogen grund til at kunvetere MPG til MPG2, Da blledekvaliten stadig vil være som MPG.
men det er da muligt at MPG ikke bare lige vil ligges på en DVD så måske den lange tid er konvteringen.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 18:11

Jeg har et Terratec Cinergy 400 Tv-kort.
Det skulle vel ikke være det i har ?
Jeg havde store problemer med at optage, indtil jeg fandt WinDVR på :
http://supporten.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewsdownload&sid=169
Det er bare noget der virker.
Ikke så mange dikkedarer bare vælg God, Bedre eller Bedst.
Gemmer i MPEG-2
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 18:14

> Natmaden
Sku' du ikke gribe til lommerne og købe Nero 6 ?
Kr. 89,- hos http://www.prishammer.dk/
Gambrinus

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-01-05 18:37

Prøvede lige at starte nero5 'lav VCD' . Her kan jeg læse at VCD kun kan laves af MPG eller AVI filer
derefter har jeg et (brændervindue) hvor at NERO har forberedt nogle mapper.
Mapperne hedder 'husk det er til VCD':
NY(cd'ens navn)
|
|-CDI
|-EXT
|-MPEGAV
|-SEGMENT
|-VCD

Noget tilsvarende står der vel, når du vil lave DVD.
Gætter at DVD'erne kan laves som datadisk og mediaDVD,
du kunne lave en dataDVD og så lægge mpgfilerne over på en sådan,
men det er ikke alle DVDmaskiner der kan læse dem, computere kan.
De ser vel datadvd'en som en stor CD, eller en skrivebeskyttet harddisk.
Men prøv at kikke i menuen hjælp->Emner i hjælp, se så under video

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-01-05 19:40

Øv har lige lavet et indlæg, det forsvandt.
men kort, Gambrinus min plextor med medfølgende nero5.5 er ok.
WinDVR fulgte med Terratec Cinergy 600 Tv-kortet ,men stopper efter 5.min.
så jeg vil kikke på dit link.
89.- er fristende
når jeg engang får en dvdbrænder er nero7 sikkert med

fandt denne lige disse link
http://neroplugins.cd-rw.org
http://cd-rw.org
http://www.videohelp.com

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 06:16

Det var da et par dejlige links.
Meen, de virker lidt uldne i kanten.
Jeg er lige ved at køre en scan, fordi AVG brokkede sig
efter et kort besøg på det første link.
Vil lige sige, at jeg selv køre med Nero 6 fra prishammer
og den ta'r alle updates uden problemer.
Gambrinus
Foresten åd den også mit MP3 plugin fra Nero 5.
(Men det vil jeg ikke sige her)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 17:49

ups!
Kører selv med hardware firewall og pc-cellin og har ikke set noget galt.
Undskylder meget

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 18:06

Det er helt i orden.
Virus og spyware er frynsegoder.
Lige som sexchikane.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-01-05 08:03

Tak for svaret natmaden.
Har fundet ud af, at den simpelthen skulle indstilles til at lave DVD.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : natmaden