/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
problemer med lyden
Fra : Herningpigen
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 15-01-05 10:30

Hejsa

Efter jeg har geninstalleret XP, virker min lyd ikke.
Når jeg går ind i enheder for lyd, står der at VIA AC97-lydkort
Enheden kan ikke starte. (Kode 10).

Er der expert der kan hjælpe, det driver mig til vanvid *G*

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 10:38

opdater driveren

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 15-01-05 10:40

har jeg prøvet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-05 11:04

Mangler du MIXER delen, hvor du kan regulere de forskellige signalkilder???

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 15-01-05 11:19

ja den skrev på et tidspunkt at jeg manglede mixerenheden

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 15-01-05 11:28

den skriver at der ikke er nogen aktive mixerenheder tilgængelige

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-01-05 11:34

Så må du finde den på din installations cd. Det er den der lige som styre din lydforbindelser, og det er da også her at du kan regulere, lukke og åbne for det forskellige signalkilder.
Den skal hedde noget med Sndvol32.exe når den er i funktion, men hvad den hedder i pakket udgave kan jeg ikke sige lige på stående fod?

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 15-01-05 12:05

det ser ud til at den er installeret, men når jeg rykker på den skriver den igen
at der ikke er nogen aktive mixerenheder tilgængelige

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 14:04

Hvilket bundkort er der tale om ? Det er integreret lyd vi taler om. Ik' ?
Har du kun installeret Windows XP ?
Hvad med Chipset-driver, Sound-driver, LAN-driver etc. til dit bundkort ?
Det er kun på nogle bundkort Windows XP selv finder alle driverne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 15-01-05 14:35

jeg syntes jeg har dowloadet alt, har både været på medions hjemmeside,
hvor der var drivere og opdateringer, samt brugt en cd jeg har

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 15:02

Ok det er en Medion.
Men hvilket bundkort sidder der i ?
Hent evt. Everest her
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Det program kan fortælle dig alt (næsten) om din pc.
Også hvilket bundkort du har.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rejuel

Dato : 09-02-05 16:41

hejsa ville gerne høre om du fik det til at virke for jeg har det samme problem... og hvordan du gjorde
hilsen rejuel

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-05 16:56

rejuel som gambrinus skriver download Everest

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 09-02-05 17:15

Hejsa

Jamen altså lige pludselig i går prøvede jeg at installerer igen og så kom den *S*

Kommentar
Fra : rejuel

Dato : 10-02-05 09:05

jeg har hentet det program, og hvis bundkort er = med motherboard så er mit et fra shuttle inc ( shuttle mv43(n) men har prøvet at være inde på deres side men syntes ikke lige det hjalp. har også været inde i min bios der kunne man ikke gøre noget.. er ved at være lidt træt af det, overvejer at skifte xp pro ud med en ældre model

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 10-02-05 09:57

Hejsa

Kan jeg godt forstå, jeg gik også helt amok, jeg syns også det er total ringe, at man skal installere alt igen, når man har fragteret drevet. Altså lydkort, netkort osv
jeg prøvede en masse ting, så er i tvivl om, hvad der fik den til at virke. Men jeg var hver fald inde under tilføj ny hardware og der gik jeg under lydkort, og fandt det der bruges her, men som ikke var installeret. Jeg installerede det, og da jeg skulle genstarte gik pc.eren i sort, og blev ved med at starte og slukke. Vildt underligt, men til sidst kom den, og der var lyden der igen.

Kommentar
Fra : rejuel

Dato : 10-02-05 10:08

Jeg har fået det til at virke fandt en driver til mit bundkort , så nu virker det tak for hjælpen til jer alle..

Kommentar
Fra : Herningpigen

Dato : 10-02-05 10:39

dejligt *S*