/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PowerMax cannot test SATA drives attache~
Fra : Manse9933
Vist : 447 gange
500 point
Dato : 15-01-05 08:10

Hej med jer
Jeg skal sælge 2 S-ATA/raid HDD'er og vil derfor køre en low level format på dem begge,for
at slette alt data på en sikker måde(så datan ikke kan genetableres)jeg har pøvet at bruge
Maxtor PowrMax(floppy) men den kan ikke bruges på Sata/raide diske som køre på mit chipset Via Apollo Kt880/syd Vt8237>
kilde Maxtor
PowerMax and SATA drives in a RAID environment

Currently, PowerMax cannot test SATA drives attached to a RAID capable controller (this includes both PCI RAID cards and embedded RAID controllers, regardless if the RAID options have been disabled).
Remove the drive from the RAID array and test the drive on a non-RAID controller.
Note: PowerMax is not designed to test SCSI drives. To test a Maxtor or Quantum® SCSI drive please download the SCSIMax utility from.

Killdisk(floppy) kan heller ikke se disse diske.
Så spørgsmålet er så,er der nogle af jer der har en ide f.eks. om man kan lave en boot disk
som kan klare opgaven,jeg har søgt højt og lavt på nettet for at finde en løsning men uden
held,det er mærkeligt at dette ikke skulle kunne lade sig gøre,der må da være firmaer og privat
personer der skal/vil sælge deres SATA/RAID diske videre når de opgradere.
En anden ting er at der står noget om at man kan teste disse diske ved at sætte dem over på en ikke SATA/RAID controller/driver,men det eneste jeg kan finde af SATA drivere er med RAID
funktion,så den forstår min kyllinge hjerne ikke(test the drive on a non-RAID controller)????.
Non-RAID controller,jeg ved godt det er syd chipset de mener,men jeg har aldrig oplevet et
motherboard men SATA controller(syd chipset) som ikke har raid funktion?.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 510 point
Dato : 15-01-05 08:42

Har du et styresystem liggende på en PATA-harddisk nu ?
Jeg mener det på den måde, om du kan boote fra PATA-disken, installerer SATA-driveren og så formaterer en SATA ad gangen, fra det styresystem du har liggende på PATA disken. Vi snakker Windows XP. Ik' ?
Hvad har du dog på de harddiske, som ikke kan tåle dagens lys ?
Jeg mener, det er da de færreste, der vil lægge et stort arbejde i at lave en datarecovery på dem, hvis du bare formaterer dem.
Hvis en alm. formation kan gøre det, kunne du jo bare starte en installation af Windows XP og slukke maskinen, når den er færdig mad at formaterer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 08:53

Hvad med Ultimatebootcd ?
http://www.ultimatebootcd.com/
Jeg har ikke fået den afprøvet endnu, men det ka' da være, den ka' klare ærterne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:16

Hej Gambrinus,skulle lige i bad.
Jeg har haft/brugt Ultimate bootcd i flere år nu,jeg har ikke prøvet den vej rundt,men når
PowerMax/Killdisk ikke kan se SATA diskene fra en floppy så går jeg ud fra
at de heller ikke kan se dem fra Ultimate bootcd,så derfor har jeg ikke prøvet det endnu,så det vil jeg prøve senere i dag(Maxtor har også powerMax boot disk version/ISO)

Hvad har du dog på de harddiske, som ikke kan tåle dagens lys ?>>
Bank informationer(reg key)og en masse bank dokumenter som referere til mine log i
info på net bank, password til alle de forretninger som jeg handler Hardware/software
hos og det er mange, pluds alle de reg key'es jeg har til alle mine købte software
versioner og så vil jeg levere en HDD som er 100% i orden, altså som ny på nær, slid
på bevæglie dele.
Nå jeg skal ud og handle kigger ind senere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 09:24

Det der med et bad tror jeg også jeg vil prøve, mens Ultimatebootcd downloader.
Rigtig god ide jeg slet ikke havde tænkt på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:28

Har du et styresystem liggende på en PATA-harddisk nu>>du gav mig en ide jeg kan sætte dem enkelt vis over i min nummer to pc som køre IDE/ATA Controller,men så skal jeg installere
SATA/Raid driverne til denne indefra XP,og håpe på at det virker,jeg har altid installeret
SATA fra starten af ved en system installation,har ikke prøvet at installere SATA drivere
inde fra systemet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:30

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:33

nr 2 pc har selvfølig også SATA controller

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:36

problemet ligger i at en SATA/RAIDE controller har sin egen bios,så de handler om at bios 1 kan se bios 2,det må da kunne lade sig gøre når man kan se SATA diskene i bios 1 default.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:38

når powermax kan se SCSI drives,lid det samme princip

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 09:53

Hva' Fa.....
Jeg kan ikke køre/unzippe ubcd31-basic.exe og/eller ubcd31-full.exe
Fejl : 7-Zip Archive is not supportet ???????????
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 09:59

Prøv med denne,den bruger jeg til iso filer>
UltimateZip 2.7.1>gratis versionen.
Us version
Last update: 09/27/2002

http://www.ultimatezip.com/download.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 10:01

Nå jeg må ud og handle,der er ikke en krumme i huset(gider ikke)

Manse9933

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 15-01-05 17:00

Hvorfor ikke bare fylde din harddisk helt med nogle store filer så du
får overskrevet det hele, og så slette dem igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 18:03

Jeg havde Ultimate Boot Cd basik i forvejen,intet at gøre,så hentede jeg Ultimate Boot Cd full,intet at gøre dette værktøj findes åbenbart ikke som kan tjekke og slette en SATA disk på SATA/RAID Controller så jeg må nok forsøge med Dato : 15-01-05 09:28, når jeg får tid til det,det vile nu være rart at kunne tjekke ens HDD vis man fik fysiske fejl på disken,men jeg må prøve med min nr2 pc og se om den kan gøre det.

perchris>så skal jeg downloade hele internettet 2 gange 250 gig, det er noget af en opgave
at fylde dem op med filer,det vil tage en dag at køre en low lever format på en enkelt af diskene men ville jeg fylde dem med filer så ville det tage en md,mindst
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 18:27

Jeg kommer vist ikke viderer med dette spørgsmål,end nr2 pc,så jeg lukke og slukker,tak for hjælpen Gambrinus.

   Virker det med min nr 2 pc så kan jeg ordne diskene med denne fyr>
http://www.heidi.ie/eraser/
Gutmand 35 passes
det ville tage tre dage pr disk
en almindelig formatering dutter ikke,det er enormt let(har prøvet det mange gange) at gendanne data fra en almindelig window formatering,det er også derfor jeg vil køre en low level format,lang historie,det er en hel videnskab for sig selv.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 18:31

forresten man kan bare bruge Ultimate Boot Cd vis man vil gendanne data fra en window formatering,der er flere værktøjer på som der gør det til en leg.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 15-01-05 19:16

http://www.killdisk.com/
Active@ KillDisk - Hard Drive Eraser is powerful and compact DOS software that allows you to destroy all data on hard and floppy drives completely, excluding any possibility of future recovery of deleted files and folders. It's a hard drive and partition eraser utility.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 19:26

prøv lige og nær læs 15-01-05 08:10 killdisk har jeg brugt i flere år.

Den er iøvrig også på ultimate boot cd:
http://www.killdisk.com/features.htm
læs>
Supports IDE and SCSI drives den understøtter ikke SATA/RAIDE diske.
ellers tak perchris
dutter ikke.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 19:29

SATA/RAIDE har sin egen bios,det er det der er problemet,står længre oppe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 19:30

SATA/RAID Controller

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 20:11

Det var en lang indkøbstur.
I mellemtiden har jeg hentet Ultimatebootcd Full og Basic 6-8 gange, hvilket gi'r ca 1.5 GB ialt. (Og været i bad 3-4 gange hvilket gi'r 57 GB (Gram Badesæbe)).
Hver gang jeg downloadede kom meddelsen : Download Ok
Når man kiggede godt efter, manglede der bare et par MB hver gang ??????
Det var derfor, jeg ikke kunne pakke dem ud.
Jeg startede fra en ende af med de forskellige download steder og til sidst gav det pote. Desuden fik jeg lært at brænde en ISO fil.
Er det så muligt at udbygge cd'erne med ekstra værktøjsprogrammer ?
Imens alt dette foregik fik jeg installeret styresystem osv. på en pc med 300MHz Celeron CPU og 192 MB RAM. Det ta'r tid !
Alt i alt har dagen ikke været spildt.
Du sælger ½ TB harddisk hvad skal du så ha' ? Havde du ikke plads nok ?
Har du forresten fået målt hastigheden på så'n 2 SATA i RAID 0 ?
Med HD-Speed har jeg målt 2 x Seagate 160 GB RAID 0 til mellem 60-80MB/s og mine nuværende 2 x 36 GB Western Digital 10.000 rpm til 80 - 100 MB/s.
Sjovt nok er der forskel på hastigheden for de forskellige partitioner.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 20:22

For resten gemmer jeg alle mine passwords og andre personlige oplysninger i en bærbar, der sidder lige over første nakkehvirvel.
Kan den mod klare en low lewel format ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-05 11:29

Travlt mand,men ren.
Så fandt jeg ud af det programmet er på Ultimate boot cd'en men var i en ældre version(Darik's Boot and Nuke 1.0.3) og jeg skulle have fat i (1.0.4)i stedet for så nu kan
jeg se og slette mine SATA/RAID diske fedt mandog køre low level format i fremtiden
vis jeg har/får problemer med mind SATA HHD'er.
http://dban.sourceforge.net/

Er det så muligt at udbygge cd'erne med ekstra værktøjsprogrammer ?>JA du kan finde info
om hvordan inde på siden brows lidt rundt.

Du sælger ½ TB harddisk hvad skal du så ha' ?
1600 kr,de kostede 1400kr for ca 2½ md siden og de er solgt.

Havde du ikke plads nok ?
JO men alt for meget plads,jeg er en veligeholdelses freak,og disse HDD'er kræver for meget
arbejde defrag/overflade undersøgelser o.s.v o.s.v Maxtor D v 10 SATA 16 MB cache,tungt matriel.

Jeg går tilbage til to 120 gig Maxtor D 9 SATA 8 MB cache RAID 0 igen,det kørte jeg før
disse to monstreog jeg har ikke kørt benchmark på dem,man kan aldrig regne med disse
resultater fordi der er så meget der spiller ind Cpu/FSB/Ram/v-link bandwid o.s.v
man skal bare prøve at finde de flaske halse i sytemet man kan og eliminere disse (hardware/software).

Kan den mod klare en low lewel format ?
Ikke programmet men 2 kasser elefanter kan garanteret

Prøv at se om du kan huske 114 af disse passwords på din overnakke bærbar humle poweret(cpu) pc.
kilde: kodeords generator

#eb@@24@BA@r!%^!@YFi^gAUktes

sv2QgZG6ky!NB0nG7EMn6QFEGfUr

^pm#@$K^jNQVe%W2ZHRsgi!%%E4Y

Du ville garanteret ikke huske et enkelt

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-05 11:31

de kostede 1400kr per styk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-05 11:38

eller hvad med dette password.
5n03qQZrL1@NU!Bp@&AmQ4@KQHrKW%N#UxlBnfiYRUb1brdiyh@iw&6HQ1CxMlRsq0f30d!&dpPXQ%jOVkE$O^X@rO%X0^@wD*ix@SoDXjhL&lQsixoud&k6pXGe^Eq#HodA97Vqd0cfgK^&RGvpPukeWwfLbEXdcmMVL^fb@R@rtmfRA&ijFhs^j#EHBg0ch*W5V$XGSjNYpJX!kKgo^JTEhG^s%R^evF4e@UhvfbD@JuXDX$oAC&LpF#ACd2OJKJZDU0&8MkSeg^rk1#zRTxti#ZRDO0Np!d1^Ual1TB38JfgvJ!p*L42gVADUDR4!qo*#zMTF$p5Nn*!ZqD2hGij^t%sFTBxr0Di93bVwTy&MiT7@!ASLE1Eq8jz1Hy&a6l^ofNd$bP6B$mviIqdM@qwYVQ5KjNaWl^L%tDzGq2@pX94ClZOPG0UiqA*@*Sh!4%pKmrZLrf8^Z!2d2Lqt1#cp1kjEq9poJQ@LC!@3Z%V%%#X1Oa*&vDnNV#Nyiei6

500 tegn så kan den heller ikke gå højere op.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-05 11:46

og når jeg køre RAID 0 så har jeg selvfølig en tredi 120 gig IDE/ATA disk hvor mine dokument/e-amil folder er henvist til,så de bliver 240 gig i stedet for at rumle rundt
med 500/250 gig RAID 0

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-05 11:47

selvføgelig,tredie

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 06:53

5n03qQZrL1@NU!Bp@&AmQ4@KQHrKW%N#UxlBnfiYRUb1brdiyh@iw&6HQ1CxMlRsq0f30d!&dp PXQ%jOVkE$O^X@rO%X0^@wD*ix@SoDXjhL&lQsixoud&k6pXGe^Eq#HodA97Vqd0cfgK^&RGvp PukeWwfLbEXdcmMVL^fb@R@rtmfRA&ijFhs^j#EHBg0ch*W5V$XGSjNYpJX!kKgo^JTEhG^s%R ^evF4e@UhvfbD@JuXDX$oAC&LpF#ACd2OJKJZDU0&8MkSeg^rk1#zRTxti#ZRDO0Np!d1^Ual1 TB38JfgvJ!p*L42gVADUDR4!qo*#zMTF$p5Nn*!ZqD2hGij^t%sFTBxr0Di93bVwTy&MiT7@!A SLE1Eq8jz1Hy&a6l^ofNd$bP6B$mviIqdM@qwYVQ5KjNaWl^L%tDzGq2@pX94ClZOPG0UiqA*@ *Sh!4%pKmrZLrf8^Z!2d2Lqt1#cp1kjEq9poJQ@LC!@3Z%V%%#X1Oa*&vDnNV#Nyiei6
Det var da ikke svært.
Jep, vi er enige med hensyn til benchmark.
Jeg brugte bare HD-Speed til : "Før og efter test".
Sjovt nok viser diverse benchmarks ingen forskel med 2, 8 og 16 MB cache.
Hvad der virkelig tæller, er hvordan man oplever hastigheden,
når man rigtig sætter dyret til at bestille noget.
Jeg er godt tilfreds med mine 2 stk. 36 GB WD.
Jeg kørte før med 2 stk. 160 GB Maxtor i RAID 0 og kan godt mærke en forskel.
Der er dog andre tweaks, der gi'r mindst lige så meget og er gratis.
En anden fordel er, at jeg ikke har så meget plads.
Det hjælper en til at få ryddet op og brændt backup ud på CD/DVD.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 06:59

Darik's Boot and Nuke Ver. 1.0.4 er hentet.
Man er vel samler.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 07:19

Det må jeg indrømme,du må have en hukommelse som en elefant*bajer
Jeg kan mærke foreskællen imellem 2 og 8 MB men ikke imellem 8 og 16 MB cache
nu er jeg gået tilbage til to SATA 120 gig 8 MB cache RAID 0 + en IDE/ATA 120 8 MB
cache(lager) og jeg kan ikke mærke foreskæl på de to 250 gig 16 MB cache og min nuværende
configeration,hastigheden er/føles det samme og mindre at veligeholdelse,men jeg har tweaket
både hardware(overcloket cpu 5% volt fra 1.65 til 1.70 pluds overcloket ram-volt/timing)og software(XP-Pro)i hoved og rv,men kun så det hele ligger inden for stabilitet rammerne,
aldrig nogle problemer, cpu tmp 37 C(ZALMAN mølle)og den går aldrig over 45 C lige meget hvor
meget jeg presser systemet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 07:23

scocet A lever endnu AMD Barton 3200+

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 07:46

Jeg var nu ikke interesseret i at købe dine gamle harddiske.
(Slet ikke af dig. Din kræmmer).
Jeg var bare interesseret i, hvad du ville ha' istedet.
Du har det vist ligesom jeg.
Hardware når næsten ikke at blive monteret, før den er solgt igen.
Jeg tjener ikke på det, men får hele tiden opgraderet uden de store omkostninger.
Lige nu køre jeg med en Athlon64 og Zalman CNPS 7000A-C mølle.
Den bliver ikke engang lunken.
Ok, min ThermalTake kasse kom også med 7 møller indbygget.
Jeg har nu aldrig købt større end Barton 2500+.
De har alle kunne clockes direkte op fra 333 - 400 FSB og køre som 3200+
Jeg blev dog i sin tid godt skuffet over SATA diske.
Jeg anbefaler dem i hvert fald ikke før SATA II kommer på banen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 08:08

2 ThermalTake 120mm cassis møller 14 db
CPU mølle Zalman CNPS7000B ALcu 17 db
3 80mm en under hver HDD temp 23C 12 db stk
Zalman dobbelt heat pipes gpu køler
Zalman 6 canal fan speed controller
du har ret SATA giver ikke ret meget at råbe hurra for i øjeblikket, SATA 2 (nyt bundkort)
jeg har skiftet bundkort 5 gange i de sidste to år,jeg vil hele tiden have noget bedre,jeg er
bidt af et galt stykke hardware,jeg opgradere også hele tiden,med minimale omkostninger.
Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 08:29

Der kan du se, 2 tanker, 1 sjæl.
Det der med RAM-timing har jeg dog problemer med.
(Læs : Ikke en sk.. forstand på).
Jeg har 2x512 PC3200 HyperX cl 2, men kan ikke få dem til at køre andet end
2.5-3-3-7. Heller ikke hvis jeg roder med spændingerne.
Ok det er bedre end 3-3-3-8, som BIOS absolut prøvede at tvinge igennem.
(Den gik ikke).
Jo 2-3-3-7, men så køre de som PC2600.
Der er jo en hel masse andre timing-parametre, der kan stilles på.
tRC - tRFC - tRCD - tRRD - tRAS - tRP - tWR - tWTR - tRWT - tREF
Jeg er modtagelig for forslag. Du altfavnende orakel.
Gambrinus
PS : Jeg burde måske oprette et spørgsmål, så du kan få nogle af din point tilbage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 08:41

Jeg bliver nød til at smutte nu(job)du skal ikke lave et nyt SP,jeg vender tilbage med nogle foreslag prøv at bruge 2.5-3-3-6: REF to ACT/ref to REF (trcfc) til 12,volt 2.65 vis du har den mulighed.
Manse9933 volt 2.65

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 08:43

eller 3-3-3-6 REF to ACT/ref to REF (trcfc)12 så køre de 400 mhz

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 08:46

Hent CPU Z så kan du hurtigt se indstillingerne indefra systemet OG SPD det kan selvføgeligt
også ses i Everest H

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 08:55

bank interleave 4 way
DRAM BUS selection dual cannel<jeg går ud fra du køre dual

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 09:01

dual>PCI latency timer 64 clock

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 09:25

mine overclock værdier
Beskrivelse   Værdi
CPU Egenskaber
CPU Type   AMD Athlon XP-A
CPU Alias   Barton
CPU step   A2
CPUID CPU Navn   AMD Athlon(tm)
CPUID Revision   000006A0h

CPU hastighed
CPU Hastighed   2410.73 MHz
CPU multiplier   12.0x
CPU FSB   220.98 MHz
Hukommelses Bus   220.98 MHz

CPU cache
L1 Kode Cache   64 KB
L1 Data Cache   64 KB
L2 Cache   512 KB (On-Die, Full-Speed)

Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   BIOS Date: 09/24/04 16:10:38 Ver: 08.
Motherboard Navn   Asus A7V880 (5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Chipsæt Egenskaber
Motherboard Chipset   VIA Apollo KT880
Hukommelses Timing   3-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR)   2T

SPD hukommelses moduler
DIMM1: Samsung M3 68L6423FTN-CCC   512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Samsung M3 68L6423FTN-CCC   512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)

BIOS Egenskaber
System BIOS Dato   09/24/04
Video BIOS Dato   03/10/23
DMI BIOS Version   1008.001

Grafik Processor Egenskaber
DirectX   4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Grafik Kort   ATI Radeon 9600 XT (RV360) (Asus A9600XT)
GPU Kode Navn   RV360 (AGP 8x 1002 / 4152, Rev 00)
GPU Hastighed   500 MHz (original: 500 MHz)
Hukommelses Hastighed   297 MHz (original: 300 MHz)

Sensor Egenskaber
Tsystem   34 °C (93 °F)
Tcpu   37 °C (99 °F)
Tgpu   37 °C (99 °F)
Fcpu   2428 RPM
Fcase   1383 RPM
Fcase 1424 RPM
Vcore   1.71 V
Vio   3.34 V

nå nu er det ud af døren

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 09:30

Ok jeg ser på det.
Se du hellere at komme på arbejde.
Ganbrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 09:30

og så har jeg nogle tweaks inde i systemet som også hjælper på timingen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-05 09:32

nu
tweaks inde i systemet<Timingen/hastigheden,nogle eliminerede flaske halse

vi ses,hygge

Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 13:27

Jaaa, se det var jo et dejligt lille program.
Under SPD Timing Tabel står der :

166 MHz 200 MHz
2.0 2.5
3 3
7 8

Så er det jo ikke så mærkeligt at jeg får
2-3-3-7 > PC2600 og 2.5-3-3-8 > PC3200

Nix jeg køre ikke Dual-RAM.
Det kom først med Socket 939 og den var dyyyyr dengang.
Jeg fik købt for hurtigt og Socket 754 understøtter ikke Dual-RAM
Til gengæld læses/skrives der til RAM direkte fra CPU'en uden om Nordbroen.
Så jeg må se at få solgt igen, men som sagt vil jeg vente på SATA II
Gambrinus
Jeg må nok hellere slå et slag ind om kingston's hjemmeside.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 14:35

Ja, ja, det hjælper at læse lidt på lektien.
Nu har jeg lige pludselig en Athlon 64 3200+ (før 2800+)
og 1 GB PC3600 RAM 2.5–3–3-8. De slår toppen ud af den åbne Everest-skala.
(Ja, jeg ved godt, at der ikke er noget der hedder PC3600, men det har jeg altså).
Og så har jeg ikke engang rørt ved spændingerne.
Rundt regnet har jeg tjent 1200 kr. på en times arbejde.
Skattefrit !
Gambrinus