/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
har lige fået en dvd brænder
Fra : mrdon
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 15-01-05 01:42

har lige fået en dvd brænder og det er en liteon sohw dvd rw dual . da jeg så havde lavet en backup af en af mit barns tegnefilm ja så var kvaliteten meget dårlig da den kom i dvd afspilleren og der er også nogle af mine egne dvder som den slet ikke kan læse .-.
så mit spørgsmål går ud på skal jeg købe nogle dyre dvd skiver eller er det brænderen det er galt med ( den er kun en uge gammel). mine skiver kostede ca.2,5kr for 100 stk

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 01:50

mit råd til dig er køb nogle RW-skiver og prøv dig frem med forskellige brænderprogrammer hvis du ikke vil have en masse "dårlige film"

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 15-01-05 02:00

mit brænder program er clone dvd mine skiver -r

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 03:16

Prøv med DVD Shrink. Det er lige til at gå til og så er det gratis.
http://www.dvdshrink.org/what.html
Nogle gamle DVD-afspillere kan kun afspille DVD-R eller DVD+R.
De nye understøtter begge formater.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-05 03:28

Det er i din afspiller kvaliteten er dårlig ik' ?
Kan de afspilles på pc'en ?
Citat
mine skiver kostede ca.2,5kr for 100 stk

Det er knagme billigt hos s......
Selv bruger jeg skiver til 4-5 kr. pr. stk. fra Nierle http://www.cdrsite.com/
Gambrinus
Trænger din afspiller til en rensning ?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 04:39

nej jeg tro det er alm. CD skiver der købes

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 05:48

Stadigt billigt med 2,5 øre pr. stk.
Gambrinus

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 08:57

Din brænder understøtter alle formater,at du ikke kan afspille dem må skyldes noget andet.Du skriver en smule utydeligt"dvd sfspilleren kan ikke læse og nogle af mine egne vil den slet ikke," Er det din stationære eller din afspiller på PCén."Dine egne",er det orign DVDér,hvad er det for en afspiller,det kan være det er den der er knas med.Har brugt clone dvd og any dvd siden de kom frem og har aldrig bøvl med dem,men bruger easy cd creator til at brænde med,prøv først et andet brænder pogram,du kan finde et med en prøvetid

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 15-01-05 11:23

hej de dvder jeg har købt kostede 2,5kr pr stk. min brænder har svært ved at læse både orginal og uorginal film hvis de bare har en lille ridse og det er der mange af dem der har ja selv nye har nogen gange lidt min brænder er en uge gammel og min dvd er 3 uger gammel og kan tage de fleste formater jeg skulle brænde løvernes konge over men det blev en meget dårlig kvalitet inde på fjernsynet kan det være skiverne eller brænderen ..
burde min brænder ikke kunne læse mine film selvom der er lidt små ridser på. den er meget følsom overfor ridser..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 13:55

Hvis din brændersoftware ikke kommer op med en fejlmeddelelse,
om at den ikke kan læse originalen eller brændefejl,
mener jeg ikke, fejlen ligger i brænderen.
Læser og brænder du med brænderen ?
Eller læser du med et DVD-drev og brænder med brænderen ?
I første omgang ville jeg nok få fat i et par lidt dyrere skiver,
for at se, om det er de billige skiver der er problemet.
Du skal jo gerne være helt sikker før du klager over brænderen til leverandøren.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Login2000

Dato : 15-01-05 13:57

Hejsa

DVD media/film kan god gå hen og blive lidt skrøblige, når de får lidt ridser. Så hvis din DVD-brænder har svært at indlæse DVD `en og der opstår fejl under indlæsningen, kan du prøve at vaske filmen med en gang opvaskemidl/vand.
Hvis ikke det hjælper kan dette links måske hjælpe..... Køb en Disc Repair Device
http://www.google.dk/search?q=Disc%20Repair%20Device&hl=da&lr=&sa=N&tab=iw

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 15:10

Indlæser du fra dvd drev? Indlæser du fra dvd brænder? De fleste dvd drev har (uanset hvad andre siger) meget svært ved at læse kopier. Prøv at forklare en ting af gangen og lad være med at blive ved med at bruge clone dvd til at brænde med,det har du prøvet,det dur ikke.Clone dvd er primært et
rippepogram

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 16:07

Enig !
Prøv lige DVDShrink
Har aldrig haft problemer med det program.
Gambrinus

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 16-01-05 10:30

jeg prøver at installere dvd shrink , men det er også orginale film den har svært ved at indlæse, når jeg kommer en dvd i så siger den at dvd mediet er beskidt , at der er forkert regionskode eller at brænderen er defekt og det er rimelig irriterende

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 16-01-05 11:30

"jeg prøver at installere dvd shrink , men det er også orginale film den har svært ved at indlæs"

Der er en smule svært at følge dig,-install eet brænder pogram,uden for mange dikkedarer,for at finde ud af om det er brænderen,f.eks clone cd 5 på prøve-13 dg-Pil så din brænder fra og genstart-luk ned-sæt brænder til -og genstart-hvis den ikke finder ny hardware skriver du igen,ellers prøv at kopiere en orig film
NB-Afinstall dine andre brænderpogrammer,både i tilf/fjern pogrammer og i søg

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 16-01-05 12:25

jeg har kun et dvd drev så den ligger filmen på harddisken og brænder den derfra..
jeg har nu brændt løvernes konge med shrink og kvaliteten er blevet meget bedre i forhold til clone dvd.
Så det er åbenbart et bedre program end clone. Men for at vende tilbage til det med at læse dvder så kan vores dvd afspiller sagtens afspille alle vores film men når de så kommer i pcens dvd drev kan den ikke læse 20 % af dem så skal jeg klage over den eller bare affinde mig med

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-01-05 12:43

Du har altså kun DVD-brænderen i din pc ?
Kan DVD-brænderen ikke læse dem, når du skal brænde med DVD Shrink.
Eller kan den ikke læse dem, når du skal se/afspille dem på pc'en ?
Hvilket program bruger du til at se/afspille DVD-film på din pc ?
Hvor har du købt den DVD-brænderen ?
På nettet, i en butik, andet ?
Gambrinus
Undskyld, men det er nogle gange svært, at forstå præcis hvad du mener.
Du burde arbejde på at stille et spørgsmål mere præcist
og med alle oplysninger om dit system på en gang.
Så er det meget nemmere at hjælpe.

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 17-01-05 18:42

nu har jeg prøvet mig lidt frem når jeg har brændt 2 til 3 film lige efter hinanden bliver 4 og 5 film ubrugelig og de hakker i dvd afspilleren og min egen brænder kan ikke læse dem efter de er blevet brændt kan det være fordi at brænderen skal have tid til at køle af. f.e.k.s brænde 2 film og vente i en time og så 2 film igen kan det være rigtig

Godkendelse af svar
Fra : mrdon

Dato : 20-01-05 19:25

Tak for svaret Gambrinus.