/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Franksp er tilbage
Fra : Franksp
Vist : 858 gange
1 point
Dato : 14-01-05 22:57

HALLO alle kære KanDu-venner. Så er jeg tilbage igen. Min splinter-nye computer gik i stykker, den 20. december 2004 (Bundkortet gik i stykker).
Jeg indleverede den samme dag. Jeg har først fået den tilbage i dag, den 14. januar 2005. Jeg har savnet jer.
Der er næsten gået en måned.

Der er 500 point til den første der kan gætte, hvor jeg har har købt min, ellers dejlige superhurtige computer.

Dejligt at være tilbage igen

Franksp

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 14-01-05 22:59

Merlin

Accepteret svar
Fra : pyffer

Modtaget 11 point
Dato : 14-01-05 22:59

Elgiganten

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 14-01-05 22:59

Dell

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 14-01-05 22:59

Fona

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 14-01-05 23:00

Ha ha

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-01-05 23:00

i FONA! det skodder altid!

Kommentar
Fra : pyffer

Dato : 14-01-05 23:02

Leasy....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-05 23:02

Velkommen tilbage Frank

Jeg gætter på Aldi

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 23:08

Jeg vil næsten håbe for dig, at Brian har ret

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-01-05 23:11

Hvis systemet passer med mine egne oplevelser, så har du købt den i Bilka

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-05 23:12

Kommer lige med en gæt mere

Bilka

Brian

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-01-05 23:12

www.PRC-DATA.dk
OG kandu er ikke blevet hurtigere

med det nye barn

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-01-05 23:13

Men forresten. Hvis systemet passer.... så ville den stadig være i stykker

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 23:25

Jamen hvis ikke noget af ovenstående, kunne det jo være A-Z.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 23:25

Jamen hvis ikke noget af ovenstående, kunne det jo være A-Z.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-01-05 23:30

Det kunne også være http://www.foeniks-computer.dk

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-01-05 23:30

ADD DATA - Online-shop

Måske,faen vet det men ikke jeg men velkommen tilbake Franksp

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 14-01-05 23:33

Electric City

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 14-01-05 23:34

Hmm... forresten Franksp: Hvordan "gik" dit bundkort i stykker?
Jeg mindes pludselig at mit bundkort også pludselig gik i stykker efter at have været afleveret 7 gange med i alt 3 måneders ekspeditionstid...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-01-05 23:48

Jeg vil indrømme, at det rigtige er kommet, men lad os "køre" lidt endnu. Jeg er så glad for at være tilbage.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-01-05 23:58

Elektornik på bundkort er lavet af sammenpresset røg,
når røgen slipper ud, holder de op med at virke

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 15-01-05 00:00

Det kan kun være electronic city. De andre ville have været endnu længere om det. En måned er sgu da hurtigt nu om dage, der er vel en grund til at det hedder 12 måneders garanti.....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-01-05 00:18

Næ hansen9
Jeg har på 1½år købt 4 pc'er og en del løsdele, hos www.PRC-DATA.dk
Der har aldrig været brug for 24 måneders Reklamationsret.
eller deres 6mdr. ombytningsret.
Det er da der Franksp har købt den nye.
Hvis det har taget en måned at få den byttet, ja så kan det ikke være der
Øh jeg har jo ikke selv prøvet servicen.
Men uden pc i en måned,,,puh-ha! så hellere konen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-05 01:14

Velkommen tilbage Franksp

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 01:34

Nu går jeg altså i seng,inden der kommer
noget sammenpresset røg ud af min puter.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 01:36

Velkommen tilbage Frank.
Der var ellers nogen der var ved at være lidt nervøse over ikke at høre fra dig, og havde et spørgsmål om dit fravær.

Giver "siggy" ret med Fona.
Min søn købte en "splinterny" bærbar til 15000, - i Fona.
Det med nyt skulle så tages med forbehold da det ikke kunne lade sig gøre at installere programmerne.
For der var allerede en hel masse iden, og vi kunne tydeligt se hvem der havde været ejer af computeren i en længere periode (ca 9 mdr) indtil 4 måneder før sønnen købte den.
De havde MEGET røde ører i vores lokale Fona-biks da jeg havde afleveret computeren igen og fået pengene retur efter at måtte true med Forbrugerklagenævnet.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-01-05 01:46

Godt gået dova

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 01:59

Det skulle vel ikke være den fra TDC som ingen eller næsten ingen kunne få fingerne i

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 06:08

>Dova
Hvor dum kan man være (Altså Fona)
Man skruer da altid kilometertælleren tilbage, før man sælger en bil, ik' ?
>Franksp
Hvis du har købt den af Peter fra Leasy, skal du da være glad for, at der i det hele taget var et bundkort i.
Gambrinus

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 15-01-05 06:29

"Den blå Avis"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 06:40

Næste gang må vi nok hellere købe hos Dell.
Jeg har hørt at de tilbyder DOBBELT BUNDKORT uden merpris !
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 10:55

Velkommen tilbage Franksp til den elektroniske verden.
Der er jo nogen som har gættet det - men ellers ville jeg have gættet på at du selv havde samlet den, og at de havde leveret et kabinet der var mindre end bundkortet.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-01-05 11:18

At Franksp ikke lige er til stæde, kan skyldes, at hans pc har sluppet røgen ud
Eller han har opdaget en af disse nye virusser, eller osse er han ikke vågnet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 11:25

Franksp - hvis du begynder med det nymodens computervandkøling så husk at bruger stor spreder på vandslangen, og endelig ikke hårdt vand som kan slå bios'en ud af takt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 13:42

Citat
kabinet der var mindre end bundkortet.

Brug ikke vold. brug en større muggert.
Jeg samler altid selv.
Det er så spændende, hvor meget man får tilovers.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 14:17

Oj,hvor KAN man lære meget her.
Godt jeg ved hvor jeg skal spørge,når min puter falder skilt ad.
Og tænk, jeg vidste ikke engang, at Hr.Natmaden havde en kulfyret computer.
Hvor er jeg GLAD, for at vide hvor jeg kan få hjælp, hvis det går galt.
Hilsen
Keldd.
Mon ikke Hr.Emesen vil bifalde, at man har en vandkande stående, det ville så også være hensigmæssigt, al den stund
man ikke ville falde i haveslangen, jeg har såmænd vrøvl nok med at undgå at stå på hovedet i ledningerne fra
Skype headsettet.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 15-01-05 14:18

nemlig dova, specielt deres bærbare er der problemer med, en i klassens bærbar har været til reparation i ca. 65 % af den tid han har været ejer.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-01-05 14:22

Tak for jeres hilsen.
Pyffer har ret. Jeg købte den desværre hos Merlin. Der handler jeg aldrig mere. De overholder ingen aftaler, men endnu værre, de er konstant fulde af løgn.
Efter at hørt på alle de dårlige undskyldninger, ringede jeg selv til Amitech. Her fik jeg sandheden at vide (Amitech "elsker" ikke Merlin). Først efter, at jeg forelagde denne samtale med Amitech - højlydt i forretningen, så alle kunne høre det - skete der noget.
Jeg ved ikke hvad der er sket med bundkortet, men fik at vide det skulle skiftes. Kan det evt. ha' noget med temperaturen at gøre?

Nu, efter der er sat et nyt i, er temp. på Motherboardet meget konstant 46 gr. (tidligere lå det på 86-91 gr) og temp. på CPU'en er nu 54-56 gr. mod tidligere 85-90 gr.

Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   10/22/2004-K8T800-8237-6A7L0G01C-00
Motherboard Navn   Gigabyte GA-K8VT800M

Motherboard Producent
Firma Navn   Gigabyte Technology Co., Ltd.

CPU Egenskaber
CPU Type   AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 14:55

Jeg synes godt nok, at du ligger højt med hensyn til temperatur.
Jeg kører selv med et Gigabyte GA-K8N Pro bundkort med en Athlon 64 2800+
Socket 754 som din. Det er jo en ordentlig køleflade sådan et dyr har.
Jeg har lige nu en rumtemperatur på 18’C og i BIOS viser den en CPU temp. på 27’C
Jeg har arbejdet med dyret for fuld tryk i 8 timer
Jeg har aldrig været oppe i nærheden, af de temperaturer du måler..
Jeg kan se at dit bundkort er et micro ATX.
Er det også et lille kabinet med dårlig køling ?
Det kunne godt være, du skulle få et par ekstra møller sat i.
Gambrinus

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 15-01-05 15:12

møller? lol, nu lyder du lissom min far, det hedder blæser, meb blå og rød led i :D 4 80,, og 1 120mm er bare guf. men de nye owne AMD 64 bliver ikke en skid varme, de holder sig næsten på stuetemperatur.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 15-01-05 15:15

men forresten, man skal slet ikke købe en færdig PC. det er billigere bedre og federe at bygge selv, men det er lidt svært med bærbare. :/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-01-05 16:00

Det er da nemt sæl at bygge blærbar, min er opbygget på rammen fra en en gammel honda goldwing.
køre 47 timer og 34 minutter på en opladning, og deler vandkølning med nødstrømsgeneratoren og
med den nye 115cm's parabol på bagsædet, er den trådløst opkoblet med til Månebase Alfa.
Æh! bærbar.... den er nærmest mobil.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-05 16:02

Selv LOL
Det hedder møller !
Hvor mange ? Tæller lige.
7 x 3,15 in der kom med den store kasse.
2 x 3,1496 " i den kasse med de mange ledninger, der sidder i den store kasse.
1 x 3,6220 " på den der med de mange ben og vinger.
1 lillebitte en på den store printplade der sidder i den store kasse.
2 bitte små der sidder på de små printplader, der sættes i den store printplade.
1 lidt større en der sidder på den lidt større printplade, som har et stik bagud af kassen, som skal sættes til fjernsynet..
Plus et par små stykker, der har forputtet sig.
Så kom ikke her og bliv væk !
Gambrinus
PS : Nej det er ik' en blærbar.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-01-05 16:06
Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-01-05 23:54

Velkommen tilbage Frank..jeg var frygtelig nervøs for dig..Godt at høre at du er ok!
Ja det gode herinde er at man jo bliver savnet hvis ikke man er her i længere tid..ikke sandt?

Og aften til alle i andre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 11:59

Franksp - er det en af dem Natmaden henviser til, som du har købt.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-01-05 15:07

Hej emesen, nej det tror jeg ikke.

Hvilken temp. har jeres bundkort og CPU?

m.h
Frank

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-01-05 15:18

Fan speed= 2745
Board Temp.= 35 Grader
CPU = 72 " "
På tirsdag sætter jeg en anden køler og en silent blæser i.
Lige lidt for mange omdr.Så må vi se.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 16:08

Jeg kører endnu med min gamle comp, som ikke kan måle temp. - men der er ingen røg.
Keldd - din er for varm, med mindre du drøner afsted med et spil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 16:19

tror da heller ikke jeg kan måle temp. - hmmm - aner vist heller ikke hvordan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 16:25

Temperatur everest
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Den er gratis.

Den kan måle hele din comp - men den tager ikke højde for fejl 40.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 16:31

ufff emesen det ser da kompliceret ud - tror jeg lader være

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-01-05 21:50

Eme:
Jeg spiller ikke,men hvad er de øvre grænseværdier?
Især for processoren.Jeg kan ikke finde noget om det.
Alpha PAL 8952, med Papst 80mm low noise 12 db kabinetkøler.
Se den her: www.m-e.dk .
Den kommer på, på tirsdag.Det var nu ikke så meget for kølingen,men den nuværende kører med
2745 om.m. Lidt meget støj.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 22:52

Hei Keldd,min kører på dette

Hovedkort 43 °C
CPU    53 °C
CPU    3497 RPM

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-01-05 23:03

holniels:
Ser ud til temperaturen er for høj på min cpu.
Lad os se på tirsdag, så burde det ændre sig.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-01-05 23:08

arrghh..i er edermame kedelige..

Temperatururen her i lokalet er 21 grader
luftfugtigheden er 40%
støj..ca 10 decibel
svag belysning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 23:09

Keldd
Øvre temp for Intel prescot 3,0 er 90 °C (cut out temp.)
Ny køler = skrabe gammel kølepasta af med plast eller lignende

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 23:17

Ikke fortvivl mango,her er temperaturen 25 og luftfuktigheten 28,passende for en tørstig mann jo,ha

støjen er inne i mitt hoved,men blevet en vane jo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 23:17

Der er vist stigende temp. med fare for fejl 40

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 23:22

Feil 40?,er det farligt emesen?????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 23:29

Yes - og det hetter feil 16 i Norge

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 23:36

Hallo emesen?,den er for svær for meg du

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-01-05 23:38

Har de kortere arme i Norge?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 23:42

Fejl 40 er personen som sidder 40 cm fra skærmen.
Feil 16 er det samme men bare i Norske tommer.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 23:42

Ja tror det,de har jo forlænget armene ned noen tynne fingre,så noe galt er der vel

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 23:44

Åhh,ku jo bare sagt det med det samme emesen for så havde jeg jo forstået det med det samme,ha,hurtig jeg jo

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 05:36

>Holniels
Her i danmark måles CPU-hastighed altså i Hz, kHz, MHz
ikke i "rundkredse på minuttet"
Jeg har efterhånden leget med Duron, Athlon XP, Barton og Athlon64.
Det er aldrig lykkedes mig at få CPU temperaturer på mere end 50-60 "C.
Heller ikke med møller fra kassen.
Hvordan fa... bærer i jer ad ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-01-05 08:54

Gambrinus:
Hvordan vi bærer os ad med at få mere end 50-60" på CPU'en?
Egentlig tænder jeg ihvertfald bare får maskineriet,hvorfor den så er på 72" konstant og hele tiden,
har jeg ingen anelse om.
Det er en pentium P4, på 3Gb.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 09:22

Jeg har ingen erfaringer med Intel.
Men jeg har oplevet en AMD Barton 2500+, hvor temperatursensoren (Den indbyggede) var 30-40 "C ude af tur (Viste 30-40 "C for meget).
Når jeg tændte pc'en, når den havde stået hele natten ved en rumtemperatur på 20"C og skyndte mig ind i BIOS, viste den 50-60 "C.
Det resulterede i, at når CPU'en blev 50"C viste BIOS 80-90 "C og pc'en gik ned.
Det tog mig lang tid med systematisk fejlfinding (CPU over i et andet bundkort, en anden CPU i bundkortet, o.s.v.) før jeg turde sende CPU'en til ombytning.
Det havde leverandøren heller ikke set før og han troede da heller ikke på mig i første omgang.
Men ved hjælp af en udførlig fejlbeskrivelse, fik jeg ombyttet CPU'en.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-01-05 09:42

Gambrinus:
Jeg bruger SiSoft Sandra, til at måle temperaturen,er ikke ret glad for at rode med Bios.
Hvis jeg tager det ene sidestykke af (på tårnet) falder temperaturen et par grader, både på boardet og
CPU'en.Jeg ringer til fabrikanten af puteren i dag, og hører hvad han siger.
Stay tuned Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 12:24

Du skal ikke være så bange for BIOS. Det bider ikke.
Du skal bare trykke Delete under opstart.
(Det kan være en anden tast, men DEL. er den mest benyttede).
Du skal jo bare ind of se CPU temperaturen, under noget
der hedder så'n noget som PC Health Status.
Når du har været inde og smugkikket så vælger du : Exit whithout Saving.
Så har du ikke fået lavet nogle ændringer.
Gambrinus
PS : Jeg stoler mere på BIOS end diverse monitore. Det kan jo være, at de ike understøtter dit bundkort.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 13:03

Gambrinus..................ENDELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det var jo lige det jeg søgte efter og ikke vidste noget om - altså at der i windows var en måde at finde frem til de temperaturer osv .........
jeg er jo stadig af den opfattelse at så meget som muligt bør kunne findes på ens egen pc

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 15:03

>miritdk
Du ku' jo bare ha' spurgt.

>franksp
Her er lidt data for din processor :
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/30430.pdf
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 15:09

Gambrinus .... gjorde jeg jo næsten også og emesen var jo hurtig med links - lol - men har det med at jo mere der kan gøres ved tingene uden af installere det ene program efter det andet - ja så er det bare fjong

ps... kan ikke åbne fra dit link - kan pt ikke læse pdf filer (med vilje godt nok)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 15:14

Efter en hurtig gennemlæsning kan jeg se,
at din og min processor må køre med max. 70"C
Citat
CPU'en er nu 54-56 gr. mod tidligere 85-90 gr

Så det er nok ikke så mærkeligt, at du fik problemer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 15:17

var det til mig ???????? For så er det ikke rigtigt - LOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 15:48

Nix Miritdk
Det var til Franksp
Jeg aner da ikke, hvilken processor du har.
Vof du ik' læse PDF ?
http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-01-05 15:58

Hei Gambrinus,står der ikke

CPU = 3497 RPM
Det er CPU viften jo,ha

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 16:24

Nååååååå viften/møllen.
Jeg truede du mente CPU'en.
CPU = 3497 RPM = 209800 Hz = 210 MHz.
Det ville jo også ha' været en gammel sag.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 16:59

Jammen en cpu roterer ikke - den vipper tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-tik-tak-
eksesempelvis er der ved 3 Ghz lige så mange tik som tak.
Selve tik/tak motoren varmer ikke så meget men cpu'en dobler tik/tak op og det varmer.
tror jeg nok.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 17:13

Ja, så lærte jeg noget igen.
Du er nu så pædagogisk Emesen.
Det prøvede jeg også at være en gang.
Min kæreste spurgte om, hvad forskellen på digital og analog er.
Jeg pegede på mit ur og sagde : Se det er et digitalur.
Dernæst pegede jeg på hendes ur og spurgte : Hvad er det så ?
Hun så længe på uret. Så gik der et lys op for hende : Det er et quartz !
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 17:26

Kunne den så kun vise, at du kom et kvarter for sent.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-01-05 17:31

Så var jeg inde i Bios og rode rundt, (F2 skulle jeg trykke på for at komme ind) men temperaturen kunne jeg ikke finde.
Det ordner sig nok imorgen, så dukker der forhåbentlig een op, der ved mere end mig.
Og så kommer den nye køler og propel på.
Et Alpha PAL 8952 Køletårn, eller agregat om man vil = 367 kr.
En PAPST 80mm low noise 12db kabinetkøler = 177 kr. m. kølepasta.
Jeg ved ikke hvorfor den hedder en kabinetkøler, den skal jo sidde ovenpå processoren, sammen med selve
køletårnet. Bundkort og en del andet skal ud, for at kunne montere det skrummel. Det var ikke billigt,
men ihhh hvor bli'r det godt, øh tror jeg osse nok.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 18:23

omdrejningerne på turbinen er ikke så vigtig, da det hænger sammen med skovlbladenes form og vinkel
det er mere reelt at måle trykket, der findes ved afgangsrøret.
Prøv at lægge et stykke papir/karton over indsugningen,
RPM vil stige hørbart, da der ikke er den samme luftmodstand,
(nej lad være, det er ikke en ny måde at lave støjdæmpning).
Når nu låget er af kassen, kan CPUtemp findes unden hverken download eller bios.
hold fast med tomme og pegefinger om cpukøleren, og tæl til 30.
måtte du slippe før 30, så er den nok for varm(eller keldd's)
nåede du at tælle til 30 så slip og kik på fingerspidserne, er der brandvabler,
så er den for varm, og du er sej, her er det så godt med lidt brandsalve(hjælper ikke på køleren).

forresten tro ikke på alt der står på kandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 18:30

gambrinus...... takker for linket men ved jo godt hvorfor Intet problem - er indtil videre selvvalgt ikke at have den

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-01-05 18:43

Sorry, napper lige et flueben...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 18:51

justuniverse -> flueben, det kalder jeg ellers en slankekur der vil noget.
selv klare jeg mig ikke med under en lørdagskylling

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-01-05 20:09

Kære venner

Jeg bruger AIDA32 til at "måle" alt på min computer. Hvis det har jeres interesse, kan I downloade programmet, på dansk, gratis her:

http://www.nordvest-media.dk/freeware/default.asp

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 20:16

Tak Franksp - den nupper jeg lige.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-01-05 20:51

Har lige prøvet den Franksp
Resultatet er som følger jo

Felt   Verdi
Sensor egenskaper
Sensor type   Winbond W83697HF (ISA 290h)
Hovedkort   MSI MS-6712

Temperaturer
Hovedkort   43 °C (109 °F)
CPU   54 °C (129 °F)
MAXTOR 6L040J2   54 °C (129 °F)
Maxtor 6Y120L0   44 °C (111 °F)

Kjøle vifter
CPU   3516 RPM

Spennings verdier
CPU kjerne   1.68 V
+3.3 V   3.25 V
+5 V   4.87 V
+12 V   12.40 V
-12 V   -12.20 V
-5 V   -5.20 V
+5 V Hvilemodus   4.95 V
VBAT batteri   3.42 V

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 22:23
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 23:07
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:12

Fyyyyyyyyyyyy - hvis du kører på freon 12.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 23:20

næ den er skam da freonfri, dog er der et problem med elmåleren når den kommer over 400RPM.
Støjen høres ikke efter et par dage, og man vænner sig til at være evig forkølet.
fordelene er også at man aldrig hehøver at tømme askebægeret,
og pc'en er kold nok uden ekster måling

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-01-05 23:29

Pilsene også kolde natmaden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 23:31

Jeg prøver stadig ihærdigt på at få mine temperature op.
Har lige overclocket med 11%.
Det har hjulpet lidt.
BIOS : CPU 32"C
Everest : CPU 40"C og system 30"C
MBM 5 : CPU 36"C System 30" og Case 25"C
Hvad kan jeg gøre mere, andet end at købe en varmluftpistol ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-01-05 23:36

Køb deg en rigtig pc Gambrinus,ha og så prøv ta den innendørs

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 23:43

Gambrinus -> læg et par spritblokke i bunden af kassen og tænd op.
eller monter en lille diskret kogeplade på CPu'en
Ups ! spritblokke .. de hedder vist sugetabletter på norsk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:43

Pas på Gambrinus, at du ikke klokker idet og kommer over de 0,02 Ghz så printbanerne smelter.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-01-05 23:47

Det bliver jo nok enden på det.

Læste for resten lige, at det er lykkedes for forskerne at nedkøle
en genstand til 0,1 grad under det absolutte nulpunkt.
Helt godt klaret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-01-05 23:49

I hygger jer..og i er fandme morsomme *FASAG*
Men morgendagen kalder...

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 17-01-05 23:50

Har du boet i Norge narmaden??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-01-05 23:59

Bios: CPU 41 - system 29
Aida: CPU 3-142 grader - system 31 - aux 43
Mit humør har før været meget længere under nulpunktet
Hvor har du læst det Gambrinus ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-05 00:22

Næe holniels ikke boet.
Men har en del venner i dk som er født i NK, og har til tider en ven boende, som kommer fra Trøndelag
kender et par DK'er i Bergen, og en postdame i Oslo
Har aldrig selv været længere nordpå end Lillehammer ÆV!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-01-05 07:16

Illustreret Videnskab. Sæ'føl'li
Men du må tro mig på mit ord.
Det var en af de små notitser i et ældre blad i en stor stak af gamle blade.
Jeg ka’ sgu’ ikke finde den igen. ( og gider heller ikke ).
Gambrinus

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-05 09:41

det ok !
finder det så nok sæl,,,,en dag !

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-05 15:46

Så er den nye køler og fan monteret.
Bios: Sisoft Sandra: Everest:

CPU = 58" Cpu = 49" Cpu = 32"
Board = 27" Board = 32" Board = 42"
FAN = 1490 O.m. FAN = 1490 O.m. FAN = 1480 O.m.

Den er meget meget stille, så foreløbig ser det godt ud. Målingerne divergerer noget, men før var den jo på
72" målt med Sisoft Sandra.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-05 20:38

keldd
Jeg tror(gætter) at den mest præcise måling, er den fra bios,
Det er jo samme sensor, som alle mållingerne kommer fra.
I løbet af ugen skal jeg ha låget af min egen,
og vil prøve at måle den med et termometer !

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-05 21:34

natmaden:
Nu er der gået 6 timer siden jeg målte sidst. CPUen er faldet 4", når den bliver målt med BIOs
Ellers er alt nøjagtig det samme, plus minus 1 grad.
Og du vil prøve med et thermometer, at måle på din? Vi er jo nok nede i småtingsafdelingen,
så lad os høre hvad det ender med.
Ved du noget om headset? Jeg kan fint høre modparten, men ham i den anden ende får først mig 7-8
sekunder senere. Nogen forslag? Der er rodet rundt med alle mulige indstillinger, det gør bare ingen forskel.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-01-05 22:15

Check stikket.
Det kan være, at det sidder løst eller er hoppet helt ud,
da du røg bag af Natmadens Goldwing.
Opstod fejlen før eller efter i gennembrød lydmuren ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-05 22:34

headset? skype? kunne være serveren.
men du har måske et eller andet lyd kørende, min pc låser i op til 1 min. hvis nogen ringer ,
mens mit pctv er tændt, nogen gange slipper lyddriverne ikke pctv selv om det så slukkes,
så skal der genstartes. billigt onboard lydkort.
forsinkelsen kan måske også skyldes noget codec indstilling, er det sket efter en opdatering af et eller andet.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-05 22:37

Ja Gambrinus, efter lydmuren er den lydløs, måske derfor keldd's lydforsinkelse

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-01-05 00:34

Headsettet har drillet før, og det er onboard i bundkortet,(altså lyden)
Men se det bliver der lavet om på,nu kommer der et nyt lydkort i,og så et nyt headset.
Hvis det så ikke gør lige som jeg vil, bliver det skudt med et haglgevær og strittet i havnen.
Der er masser af codec i, og det har da virket ind imellem (headsettet)
Måske jeg skulle kigge efter et headset med USB tilslutning, så ser Windows det som ny hardware, og så kan man
nok rode med nogle justeringer, jaaaa verden er fyldt med overraskelser, så nu får vi se.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 01:54

usb lyder som en god ide, så en usbdims hos sandberg der indeholder et lydkort,
det skulle være smart med bla. skype, da lyden så, kun kommer der.
Det indbyggede virker bare som normalt uden skype.
det må give en hvis adskillelse.
Mener at dimsen koster 250.-

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 08:47

hmm !
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-33
149.-
tror jeg har læst det for mere end det er.
Mvh.natmaden

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-01-05 10:00

Natmaden:
Det ser da helt rigtigt ud, den ryger jeg da på.
Så kommer der noget andet:
Det ser ud til at min ADSL forbindelse ( 512 ned 128 op ) er noget ustabil, for at sige det mildt.
I går, da jeg prøvede at tale med et par stykker over Skype, gik det jo helt galt, min stemme var 7-8 sek. forsinket,
Og min spritnye supercomputer, kørte simpelthen ad helved til på nettet.
Jeg fandt så på at måle hastigheden på ADSL forbindelsen,og det var virkelig grove løjer der kom ud af det.
Altså 512 kilobit ned betaler jeg for.Det får man aldrig, 50-75 kilobit under skal man regne med.
Første måling sagde 72 kilobit, så kom jeg lidt længere ud på stolekanten.
Med 20min.imellem målte jeg: 51 kilobit
59 "
43 "
39 "
Og den sidste måling i går: 90 "
Dette vil jeg regne med,er sikkert også med til at forringe kvaliteten på hvad headsettet kan .
Tiscali er min udbyder, jeg har lige et par enkelte ting at tale med dem om i dag.

Prøv at måle jeres hastighed med den her:
http://us.mcafee.com/root/speedometer/default.asp
Den er meget enkel at bruge (kilde-emesen), og også hurtig, og skriv det så her,så der er lidt
at sammenligne med. Jeg er lidt sur,her roder man rundt med nye computere, og gør dit og dat,
for at systemet skal køre maksimalt, men hvad hjælper det, når man bliver taget i hoved og...........
af udbyderne.
Hilsen
Keldd.
I dag her til morgen var den 426 kilobit, og 20min. senere, 426 kilobit igen, hvad foregår der???
Dette og et par andre spørgsmål, vil Tiscali måske være så venlig at svare mig på i dag.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 13:24

Der er altid for lidt, men da ikke så meget for lidt.
Stoler mere på denne TPT TEST 3.0 http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
den kræver hvist nok en lille accept fra bruger da den skal instaleres. den er godkendt i DK og SE.
Jeg er koblet op hos tdc og deres måler får det nogen gange til at se ud som om at man får mere end man betaler for,
men den køber jeg ikke.
Ps tror det er mcafee der svinger,
mcafee 400-700 . Med TPT 1.8mbit. Hos tdc 204kbyte ~ 1.64mbit
Den burde være 2mbit

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 13:25

Der er altid for lidt, men da ikke så meget for lidt.
Stoler mere på denne TPT TEST 3.0 http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
den kræver hvist nok en lille accept fra bruger da den skal instaleres. den er godkendt i DK og SE.
Jeg er koblet op hos tdc og deres måler får det nogen gange til at se ud som om at man får mere end man betaler for,
men den køber jeg ikke.
Ps tror det er mcafee der svinger,
mcafee 400-700 . Med TPT 1.8mbit. Hos tdc 204kbyte ~ 1.64mbit
Den burde være 2mbit

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 13:26

?? kandu 4 bit i minnuttet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-01-05 16:02

Så talte jeg med Tiscali, de satte mig til at downloade en stor fil,det gjorde jeg så,
og den lå lidt over gennemsnittet, i hastighed.
De sagde så noget om uheldige serversammensætninger når det går langsomt.
Det må jeg så leve med, ha, livet er sandelig hårdt ind imellem.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-01-05 16:56

Hei der,prøvde netopp den fra natmaden

sending tcp=107kbit/s udp=108kbit/s

modtagelse tcp=730,5kbit/s udp=762,63kbit/s

er vel nogenlunde ok det syns jeg

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 22:46

holnils gætter at din forbindelse hedder 1mbit/128kbit
Grunden til at den næsten altid ligger under i målningen er at der er andre ting som også, lige bruger
forbindelsen, icq,skype, realmedia, ms, og man mister også i målingen,
hvis at man lige er så uheldig at der hentes post under testen.
Men der er aligevel altid for lidt. Stofanet holder hvad de lover, de skriver nemlig i deres aftale,
at forbindelsen er op til eks. 1024kbit. de lover ikke mere end de kan, tor at deres minimun er 256kbit.
Min TDC siger ikke noget om det, den er bare 2mbit/512kbit 'på papiret'. dog har jeg skiftet til 4mbit.
Som jeg så har om et par dage, i den aftale har de skrevet at de ikke kan love fuld båndbredde,
hvis man bor et uheldigt sted, i forhold til kabellængder fra centralen.
Men ved at skrive det i denne aftale, og ikke i den tidligere, så har de jo indirekte solgt mig min
tidligere forbindelse som 2mbit, og ikke ~1.8mibt.
Tænk hvis at man købte 1 liter mælk eller benzin, og opdagede at 1 liter kun var ~0.9liter.
Så var der mega extrem meget ballade.
Forresten, hvis at man køber 1 kilo kød, er indpakningen så vejet med !
Gad vide om 2mbit så kun er ~1.8mbit netto, og ~0.2mbit indpakning.

ISDN bliver jo solgt som 128kbit, men består af 2x64kbit(2linier=2xregning).
På ISDN er der en kontrol/styre-sidekanal, den bruger fast 16kbit. den skal trækkes fra den samlede hastighed.
Så ISDN på en linie er 64-16=48kbit fast
ISDN på 2 linier er 128-16=112kbit fast.
Så vi mangler alle hvad der svare til 1-2 ISDN forbindelser. De er ellers dyre.
Gad vist om selskaberne spekulere i det, for så sidder der 2 ISDN'er som betaler for hvad jeg mangler.

Det sgu da strengt. 1 liter mælk, er vel en litter mælk !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 22:50

ØH ! 1 liter mælk, er vel 1 liter mælk !
UPS!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 16:22

Jeg synes altså det er så'noget svært noget altsammen,
Jeg har 512kilobit, det højeste der er målt er 426, og det er i dagtimerne,hen under aften(jeg målte med 20min i mellem),sank den til 24. ved 23 tiden så kunne jeg ikke noget som helst.
Nu har Tiscali bedt mig måle i aften med deres system, og så skal jeg tale med dem i morgen.
Det er virkeligt uhyggeligt det her, jeg tror mit liv er ved at gå i spåner.
Natmaden:
Jeg har købt den USB dims, og så kom jeg også til at købe et nyt headset,MED USB tilslutning, specieldesignet til SKYPE,med KRYSTAL klar lyd, og støjredukserende mikrofon, æsken var også rigtig flot, og driverne bliver installeret
automatisk,når USB stikket bliver sat i. Den pæne mand der solgte mig det, havde også hvid skjorte på, og et
gråmeleret slips der matchede hans bukser.
Når jeg er inde i de der forretninger, hvorfor kommer jeg så ud med noget jeg har betalt en bondegård for,
og ikke bare det jeg havde tænkt mig?????????? Lader jeg mig manipulere ubevidst ??????
Næh nej, for i virkeligheden, så havde jeg også fået kig på en A3 printer,( 5000 Spænd),men der trådte jeg i
karakter, da den pæne mand fik øje på mig , lod jeg som om jeg var ved at snøre min sko, og da jeg så stod ude på gaden, kunne jeg med stolthed sige til mig selv " mig er der sgu ingen, der kan tage fusen på"
Der lå forresten nogle print fra den A3 printer, det var virkelig sagen, og da jeg gik ud af forretningen så sagde den pæne mand " på gensyn ".
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 16:23

Natmaden mitt abonnement er basic med en hastighet på =704/128 Kb/s

så jeg syntes de målinger er helt topp jo,ha

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 16:27

Faen Keldd,jeg må se om ikke der er noe jeg kan sælge deg,ha ha

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 16:31

jeg vet ikke natmaden men denne her super super lettmælk,den kan vel ikke veje lige meget som vanlig mælk eller??,

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 16:46

Ps,netopp prøvet den Keldd linkede til og resultatet er = 722.08 Kbps (90.26 KBps)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 17:34

Holger:
Der er vist ikke nogen udbyder her i Dronninigeriget der har 704/128 (er det ikke 768/128) 512 + 256 = 768 ?
Her er det:256/128
512/128
Så kan man ændre de 128 op til andre værdier.Hos TDC koster 512/128, 359kr. og 2048/128, 499kr.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 18:24

Erjo i Norge vet du,prøv se på denne link,er det billigste jeg har jo,ha er jo fattiglus jeg

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 18:25
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-01-05 18:32

Tja Holger, det er jo billigere end her, underligt med den 704/128 forbindelse, nå, bare det virker, og du har jo en god fart. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-01-05 19:00

Ja Keldd,men det fungerer fint så jeg er bare fornøyd,

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 23-01-05 12:28

Tak for svaret pyffer.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-01-05 12:53

Mit acceptsvar er forkert. Det var MERLIN.

mvh
Frank