/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Registreret ejer i XP - kan det ændres
Fra : zxcvbnm1
Vist : 1139 gange
50 point
Dato : 13-01-05 20:23

Jeg har lige købt ny PC med Windows XP Home Edition SP2 præinstalleret.
Leverandøren har desværre stavet mit efternavn forkert, hvilket betyder, at navnet bliver vist forkert.
Kan jeg ændre det - og hvordan. Er det noget med listefødder i registreringsdatabasen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 20:41

øhhh- er ikke helt klar på hvad du mener - ???????

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 20:58

nej windows er købt til den enklte pc så længe den er på samme maskine kan du uden problemer sætte dit eget navn i windows . jeg var i samme situation og ringede til microsoft og spurgte dem . du installere blot windows igen

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 20:58

nej windows er købt til den enklte pc så længe den er på samme maskine kan du uden problemer sætte dit eget navn i windows . jeg var i samme situation og ringede til microsoft og spurgte dem . du installere blot windows igen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 13-01-05 21:00

Det var måske heller ikke så tydelligt - nå men altså, når man kigger under "Denne computer" og vælger "Vis systemoplysninger" kommer der i punktet generelt oplysninger om den, styresystemet er givet i i licens til. I mit tilfælde er det mit eget navn, der står der (ikke så underligt) men efternavnet er stavet forkert.

Mit spørgsmål går på, om man kan ændre navnet - uden at skulle reinstallere det hele en gang til forstås...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 21:09

NÅ... der fik jeg lige noget frem jeg ikke havde lagt mærke til - for norton overtager åbenbart lige akkurat hvor du beskriver det.
Men... jeg brugte da bare egenskaber og skiftede navn der under computernavn (der står ellers preinstalleret bruger) - er det sådan du mener ???????

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 21:21

jeg går vil ud fra han mener givet i licens : (hans navn) og den tilhørende kode

altså under egenskaber på denne computer

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 21:25

jeg vil efter bedste evne mene du er nødtil at lave en ny installation

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 13-01-05 21:31

Du er nød til at ringe til Windows hotline. Da det kræver en dato bestemt nøgle at ændre det. Så skal igennem nogle snørklede kommandoer via CMD.

Microsoft hotline: Dansk hotline tlf.: 70 12 20 30

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-05 21:55

I denne com højreklik vælg egenskaber fanebladet computernavn og tryk på knappen skift der kan du ændre navn
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-05 22:10

start >>kør >>regedit>>
gå til HKEY_LOKAL_MACHINE >>software >>microsoft >>Windows NT >>CurrentVersion
dobbeltklik hvor dit navn står ret det til det rigtige i boksen >>ok

virker med det samme uden at genstarte computeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 22:22

hvor besværligt skal det skrives

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 13-01-05 22:25

Tak for svaret dk. Det var lige, hvad der skulle til.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-05 22:54

Shiiit, jeg har lige brugt en halv time på at komme til samme resultat som dk.
Skønne spildte kræfter.
Nå jeg fik da lært noget.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-05 23:06

Det tror da pokker, at "installatøren" har stavet forkert, med det navn du render rundt med zxcvbnm1.
Ok, jeg hedder Han5sen til efternavn.
(5-tallet er stumt).
Gambrinus