/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk stået af
Fra : CCjunior
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 12-01-05 12:55

Jeg har en Maxtor 80gb harddisk som er stået af.. den larmer og jeg kan ikke få liv i den.
jeg har den monteret som ekstern HD og hele computeren fryser når jeg starter den op.
Jeg har prøvet af flytte lidt rundt på jumperen for at se om jeg kunne få en eller anden reaktion men nej. jeg kan ikke se den nogen steder.
Jeg havde håbet på at jeg kunne formaterer den og så bruge den som ekstra HD..

nogen forslag...

Junior

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-01-05 13:02

Jeg har en SEAGATE som også havde nogle problemer, har formateret den i NTFS så nu kan jeg bruge den som lager-kabop-kopy eller noget jeg bare vil gemme lidt.
Den bliver tilsluttet som USB drev.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 13:05

Hur fungerer det ?? jeg har ikek så meget forstand på det.. jeg kan jo slet ikke få drevet frem

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-01-05 13:22

Du skriver at du har den monterret som ekstern disk, så må du jo også have en USB kasse dertil, eller hvad.
Jeg brugte et program fra SEAGATE som formaterede den i NTFS.
Men det er nok et spørgsmaål om tid før den går helt i stykker.
Jeg har 2 forskellige eksterne USB drev og der skal jumper stå som master på dem begge ellers vil de ikke.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 13:24

Den står i ekstern kabinet, men jeg ved intet om NTFS

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-01-05 13:36

Hvordan har du forbindelse med den.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 14:00

jeg har ingen forbindelse.. jeg kan ikke få den frem som drev og jeg kan heller ikke få den frem i Computer manegment..
jeg kan slet ikke åbne denne computer når jeg har tændt for HD. computeren fryser..

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-05 14:33

Hvis den pludselig er begyndt at larme, er den jo nok ved at gå til de evige Bit-marker.
Jeg vil foreslå dig at hente Powermax på http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=22
Powermax skal du ha' lagt ned på en floppy.
(Læs hvordan på siden. Ka' ike lige huske det).
Det bedste er nok at frakoble andre drev og kun ha' maxtoren og floppy tilsluttet.
Du skal på en eller anden måde ha' BIOS til at detekterer harddisken.
Kik også nederst på siden i BIOS. Der plejer at være mulighed for auto-detekt ved hjælp af en eller anden F-key.
Med Powermax kan du køre diverse tests og som sidste udvej prøve at low-lewel formaterer harddisken. (Det ta’r kun en 10-20 timer).
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 16:12

Tak for svaret Gambrinus.
Jeg tror sq det er lettere hvis jeg smidder den af ved en af mine lidt mere nørdede venner..hehe..
ellers ender det med at jeg også står af..

Junior