/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænder kun med 2.4 hastighed
Fra : snaptil
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 10-01-05 13:47

http://www.kandu.dk/dk/spg/57325
i forbindelse med dette spørgsmål har jeg flashet min dvd brænder nec2500a
men jeg brænder stadig med 2.4 på mine 4 speed skiver med nero 6
argghh hvad skal jeg gøre..

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-01-05 14:41

er du sikkert på din brænder kan brænde hurtiger ? Det er sådan set den der bestemmer farten.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 10-01-05 15:09

Er det R-,R+,RW- eller RW+ det drejer sig om? Du er vil ikke kommet til angive 2,4 som ønsket hastighed. I så fald kører den på den hastighed. Hvis du har bedt om fastlæggelse af max. hastighed, kan det ligeledes ske, hvis brænderen efter undersøgelse af den aktuelle skive finder. at det er max. hastighed.
Din nec2500a skulle kunne gøre det, som du ønsker.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-01-05 15:22

har angivet til max

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-05 16:32

Det kan udmærket være forklaringen. Hvilke skiver (mærke) bruger du. Det er en kendt sag, at de forskellige brændere kan være sensible overfor nogle mærker. Prøv evt. at skifte til andet fabrikat.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 10-01-05 16:33

Det kan udmærket være forklaringen. Hvilke skiver (mærke) bruger du. Det er en kendt sag, at de forskellige brændere kan være sensible overfor nogle mærker. Prøv evt. at skifte til andet fabrikat.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 17:21

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71917
bør kunne brænde med 8 genskrve med 4

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-01-05 18:34

Det er rigtigt hvad kaypia skriver,der er stor forskel på de forskl mærker af skiver m.ht at overholde specifikationerne.Jeg har købt skiver i Tyskl der skulle kunne brændes med 8X ,de er ikke til at drive over 4

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 10-01-05 18:59

til snaptil - prøv og gå ind på nec.s hjemmeside. Man kan næsten altid finde en liste over, hvilke mediemærker/fab.serier/numre, som anbefales til den bestemte brænder. Ikke sådan at forstå, at du absolut ikke kan bruge andre, men det er en god rettesnor.
mvh.
kaypia

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 11-01-05 07:54

jep har været inde og se på den side.. nogen der har god erfaring med en type disk, til menneske penge 4-5 kr., evt samme brænder

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-01-05 10:09

Jeg har den samme brænder og bruger mest Nr 2150 og Nr 2242 fra www.nierle.com,Nierle har en stor udskiftning af varenumre,men der er sikkert noget.Alm R-2,50 kr RW-6,50 kr

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 15-01-05 09:57

Tak for svaret kaypia.