/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Opdatering af AVG
Fra : Falsled
Vist : 593 gange
90 point
Dato : 10-01-05 10:04

Den gratis version af mit AVG-antivirus-program udløber 31/1, men det er mig umuligt at downloade den nye gratis version! Siden ender op med at være hvid med et farvet ikon i øverste venstre hjørne! Hvad gør jeg? Skal (og tør) jeg i stedet forsøge mig med
http://www.avast.com/eng/download.html ???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-05 10:09

AVG gratis version udløbe ?????
http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 10:10
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-01-05 10:58

Du kan opdatere din gamle AVG til 7,0, den er stadig gratis, der har de sidste 2 md. været varslet at den gamle 6,0 udløb ved årets udgang,
og at man kunne opdatere til den nye version, det har jeg gjort.

MVH.

Tadeo

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-01-05 11:08
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-01-05 11:10

Ja, den "gamle" 6.et eller andet udløber, og (skal) erstattes af ver. 7.0

Gør det via deres hjémmeside.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 12:34

Du får færre problemer ved at opdatere den gamle som foreslået med ver. 7, der kan afinstallere den gamle og sætte den nye op i stedet.
Hvis du skifter antivirus skal du være sikker på at fjerne alt fra den gamle da du ellers kan få problemer.

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 10-01-05 14:35

Kære Tadeo, dannyboyd, talliskoko og BjarneD. Det er jo netop hvad jeg har prøvet: nemlig at opdatere den gamle AVG 6,0 til den nye gratis 7,0! Og jeg har været inde på den nævnte side adskillige gange nu men forgæves. Læs venligst mit første indlæg igen, hvor jeg beskriver problemet!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 14:42

Hvis du ikke kan downloade fra dannyboyd's link må du have problemer på maskinen. Det virker hos mig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-01-05 14:44

Hent denne version mens du er beskyttet af 6.0.
http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

Kan du ikke entrere deres side er der noget med din opsætning. Jeg har lige været derinde for at hente linket til dig. Så deres side virker.
Når du har hentet 7.0, kan du jo bare updatere som beskrevet. Eller slette den gamle version via tilføj og fjern programmer. Og så installere 7.0.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-01-05 17:14

Kære Falsled
Jeg har læst dit spørgsmål, men du nævner intet om du har prøvet at opdatere!!!
Som BjarneD har nævnt, kan du have nogle problemer med din comp.
Jeg har selv på min gamle IBM comp. hentet den nye version af AVG 7,0,
ingen problemer, den kører upåklageligt.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-01-05 17:33

Lige en tilføjelse, man kan også som taliskoko har beskrevet, slette den gamle version, det har jeg selv gjort for en bekendt,
og hentet version 7,0, uden problemer.

Når du forhåbentlig får den nye version hentet, kan du jo gøre som mig, jeg gemmer altid nye versioner af programmer i en
mappe, der kan ske mærkelige ting på ens comp., specielt hvad angår sikkerhed.

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 10-01-05 19:33

Tak til alle for udmærkede svar. Men jeg må jo prøve at tydeliggøre problemet. Jeg er også blevet varslet i flere måneder om at jeg skulle hente den nye 7,0 version, og jeg har været inde på denne side utallige gange: http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/
Ingen problemer med det overhovedet!!! Jeg har jo også tidligere downloadet den forrige version uden problemer. Når jeg prøver nu, sker der absolut ingenting! Den står og kører en tid og ender så op med en hvid side med det omtalte ikon i øverste venstre hjørne(rød firkant, grøn cirkel og blå trekant)!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 19:40

prøv at højreklik vælg åben i nyt vindue
køre du sp2??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-01-05 22:34

Da ingen andre tilsyneladne har et problem med at besøge siden, må det være en opsætning i din maskine.

Man kan du ikke engang bruge "dannyboyd"´s link, der linker direkte til exe. filen.?
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_300a419.exe

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 11-01-05 08:50

Jeg har ikke problemer med at besøge siden. Absolut ingen! Og linket til exe-filen fungerer fint(Jeg har jo selv været ledt derhen utallige gange!!). Højreklik og "Åbne nyt vindue" giver den hvide side med det omtalte ikon!
Jeg har Windows 98.
Jeg har naturligvis også mistanke til noget på min egen maskine der hindrer download? Men det kan vel ikke være AVG selv!!?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-05 11:24

Prøv at lade være med at højeklikke når du vil hente programmer. Nøjes med at klikke på linket med venstre.
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_300a419.exe

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 11-01-05 13:55

Tak, men jeg har venstreklikket adskillige gange og det virker heller ikke!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-05 14:15

Så kan det kun være din maskine. Har du ændret i sikkerheds niv. eller andet.?? Ellers må du jo bruge et andet program eks. det du skriver i dit første indlæg. Men det forsvinder problemet jo ikke af.!

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 14-01-05 11:11

Jeg har ikke ændret på sikkerhedsniveau. Jeg havde håbet at nogle kendte problemet med mislykket download. Kan jeg evt. forsøge med download af et eller andet, f.eks. nyeste Adobe? Og se om det fungere?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-01-05 11:13

Ja, prøv om du kan downloade andet.! Du kan jo bare slette det igen, inden du installerer det.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-01-05 11:14

Ellers skriv til deres (AVG) support om dit problem.!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 21-01-05 09:15

Jeg har brugt megen tid på AVG og forleden dag lykkedes det mig virkelig at downloade en opdatering! Efter råd på deres hjemmeside anbragte jeg filen i c/progr./grisoft/AVG6,0. Men det uhyggelige er, at efter flere genstarter får jeg stadig varsel om at opdatere! Og når jeg klikker på ikonet på skrivebordet(AVG) får jeg at vide at jeg har version 6,0!!!
Skal filen åbnes???? Ved hjælp af hvilket program? Skal jeg tage den nye update ud igen og anbringe på skrivebord?? Skal jeg åbne eller flytte den eller hvad?? Når jeg går ind på Stifinder og finder mappen progr/grisoft/AVG6,0 kan jeg se den nye store opdatering som jeg har lagt i 6,0 mappen(men det var ikke anderledes da den lå for sig selv?). Der står at Anti-virus programmet fylder 34,8 mb ud af mine 128 mb RAM og det er jo pænt meget. Havde også hørt at det gamle ville blive slettet ved opdatering? Håber nogen kan hjælpe?