/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diskette - formater nu?
Fra : xick
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 05-01-05 21:32

Jeg har en diskette med nogle vigtige billeder.. det er sådan en diskette, hvor man kan sætte hukommelseskort fra et digitalkamera i.. Når jeg sætter den i mit drev, og vil åbne den fra windows får jeg følgende fejlmeddelelse:

Disken i drev A er ikke formateret.
Skal den formateres nu?

.. I skal ikke komme med forslag om at det er disketten eller hukommelses kortet den er gal med, for den skriver det også mes mange andre disketter, så jeg vil lige høre om der er nogle af jer der kender til problemet og har en løsning?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 21:36

Har du prøvet disketterne i en anden pc/diskettedrev ?
Det lyder som om drevet har problemer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-05 21:36

Jeg ville skifte floppydrevet ud....et nyt koster < 100 dask....

Det gjorde jeg selv da mit drev begyndte på det samme snask....og nu er der ingen problemer med disketterne mere.

mvh berpox

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-01-05 21:36

hvad med at vælge nej, til at formatere!

Nu siger du selv:.. I skal ikke komme med forslag om at det er disketten eller hukommelses kortet den er gal med, for den skriver det også mes mange andre disketter

Hvad skal vi så hjælpe dig med?

Kommentar
Fra : xick

Dato : 05-01-05 21:42

Gambrinus og berpox - jeg har prøvet i et andet drev - i xp uden held, den skriver det samme... i win98 kan jeg se filerne.. Jeg har kun 1 diskette (ud af de 20 jeg har prøvet) som kan læses!

JacobS. - Jeg kan få det frem på en gammel win98 maskine, så jeg regner med at det er WinXP den er gal med .. Jeg kan desværre ikke gå videre fra maskinen med win98 (den har kun floppy-drev der virker ) ...

Jeg har tænkt på om det kan være noget med filsystem, men det ved jeg ikke om disketter bruger?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-01-05 21:46

Og det kan ikke være disketterne?

HAr du prøvet at ligge filerne over i 98 og overføre filerne til en anden slags disketter og så prøve dem?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-01-05 21:54

Køb dog for hunnen en kortlæser, den koster sku da ikke alverden.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-05 21:56

Hejsa xick

Det er et meget kendt proplem i xp

Xp er ikke så glad for diskettedrev

Har selv samme proplem med en del disketter,disse virker udmærket ved andre styresystemer.

Har selv søgt efter løsningen men uden held

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-01-05 21:56

jeg vil gi Brassovitski ret!

Det er sku smatere! du kan få en til 80 kr.

Godkendelse af svar
Fra : xick

Dato : 05-01-05 22:13

Nåh, man er nok lidt højrøvet hva Brassovitski .. Jeg har et digitalkamera som jeg kan overføre fra via usb .. Min pinter har en kortlæser ... problemet er, at det er min mors kamera, som er en del ældre, hvor min nye printer ikke kan læse det gamle kort (kortet er for stort) og det understøtter ikke usb .. det vil sige, at det for mit vedkomne skal koste udgifterne til en kortlæser, som jeg får brug for én gang

tak for svaret briani .. jeg tror på din forklaring (den fik jeg også af en ven ) ...