/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HighSpeed CD-RW på HP CDwriter 9300+
Fra : berpox
Vist : 371 gange
25 point
Dato : 05-01-05 19:40

Hej alle i kløgtige Kandu-hoveder

Baggrund:
A: Jeg har en CD-brænder HP CD-Writer 9300 Plus, med 10x read og op til 10x write på CR-R, og 4x write på CD-RW.

B: Operativsystem Win2000SP4 pro.

C: Enhedsdrivere og softwareopdateringer til både NERO og HP-CDWriter plus er de senest tilgængelige jeg har kunnet finde på nettet.

D: Har ikke kunnet finde en måde at gøre en firmwareopdatering, og har heller ikke stødt på en firmwareopdatering.

Problem:
Kan IKKE brænde HighSpeed CD-RW, da CD-RW "pr. automatik" sættes til 4x.
Hvordan kan en sådan brænder tvinges til en skrivehastighed på 8x eller 10x så jeg kan gøre brug af HS skiverne?

På forhånd tak, og et stort håb om hjælp - for nu har jeg kastet håndklædet i ringen....

For et brugbart svar 10 eller 20 dobles DIN pointhøst afhængig af mit humør

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 35 point
Dato : 05-01-05 20:05

Det kan den ikke! Den understøtter ikke HS rewrite skiver! Men det er jo en trøst af cd brændere der understøtter kan fås til ca. 300 kr.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-05 20:33

Nej - det var jo også det jeg egentlig kom frem til - men håbet er/var jo, at der eksisterer et smart trick eller f.eks. en "hemmelig" firmware opdatering der muliggør HS-RW understøttelse, eller måske muligheden for at "downgrade" skiven...og ganske vist er 300 kr. da ikke alverden - men det nytter jo ikke meget lige her og nu

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-05 00:18

Desværre! Det vil kræve en en hel anden laser teknik i drevet, hvis den skulle skrive på high speed medier!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-01-05 10:17

Hej Berpox

Dit HP drev kan ikke opdateres - det var bl.a. en af grundene til at Hp mistede CD R/W markedet fra den ene dag til den anden da de netop kom med nye drev, som var bedre end de gamle, og ikke ville lancere opdateringer til de gamle.

Det bedste du kan få ud af dit 9300 drev er 4x skriv på CD R/W, og 10x skriv på CD-R medier. Til gengæld så var drevet extremt godt og stabilt i sin tid, og de brænder stadig gode Cd'ere hver gang selv den dag i dag - omend langsomt.

Køb en ny og forær denne 9300 til sønnen/datteren til at brænde deres CD-ere med, det er det bedste råd jeg kan give dig.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 09-01-05 23:36

Tak for svaret tedd, og Lars. Desværre kunne jeg så ikke bruge skiverne i dette drev...så det bli'r nok til en DVD brænder istedet der kan klare det hele....

Håber det er iorden at Tedd får poængerne

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-04-05 19:11

.