/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
400 Volt stik i Sverige
Fra : enebacken
Vist : 1440 gange
20 point
Dato : 05-01-05 19:21

Hej

Er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan faserne,nul og jord er monteret i et Svensk 400 Volt stik.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe, da det gør det noget nemere at montere et dansk komfur.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-05 19:37

De er koblet på samme måde som et dansk stik, model rund. Rød farve, sikkert 16 Ampere.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-01-05 19:39

et multimeter

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 19:44

Som elektriker stoler jeg ALDRIG på hvordan faserne. nul og jord burde være monteret.
Man måler ALTID efter før man monterer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 19:46

UPS efter, før

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-05 19:47

http://www.alletiders-el-vvs.dk/
Her kan du købe en 16A CEE kontakt til 24 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-05 19:52

Her kan du læse lidt om CEE stik og meget mere.
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/cee.php

Accepteret svar
Fra : duuki

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-05 20:13

De fleste elektronikforretninger har nogle små nemme måleinstrumenter med 2 ledninger, der har stikben som du kan sætte på 2 faser ad gangen. Når du har fat i 2 faser siger instrumentet 400 volt, når du har fat i nul og en fase siger instrumentet 240 volt (tror jeg nok det er i sverige). Under alle omstændigheder er det godt at have instrumentet for det kunne jo tænkes at den der har monteret stikket, ikke har monteret faser og nul efter forskrifterne.

Hilsen
duuki

Kommentar
Fra : enebacken

Dato : 12-01-05 21:33

Hej Alle samme

Tak for alle svarene jeg har nu et multimeter og måler bare fra o og til faserne ( 230V )

Det er nu dejligt at få så mange svar. Tak.

Hilsen Enebacken

Godkendelse af svar
Fra : enebacken

Dato : 12-01-05 21:35

Tak for svaret duuki.