/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV out
Fra : rsnilsen
Vist : 645 gange
140 point
Dato : 16-08-02 22:55

gd
Jeg har fått et nytt gr.kort, innstallert med hjælp i kandu. Nå kommer neste problem, jeg ville gjerne ha overført bilder/lyd fra min dvd spiller til mitt TV.
Jeg har videre købt en 10 m kabel med svhs inn i grafikkortet og et scart-stikk i den annen ende, i tillegg lydkabel som jeg har tisluttet lydkortet og som går inn i scart-stikket i den annen ende.
Jeg forsøker så å velge pal b el. g (danmark) under innstillinger(med tv krysset av)
Det finnes 2 muligheter analog monitor og tv, men windows kan tydeligvis ikke finne mitt tv, den kommer stadig tilbake med analog monitor krysset av.
Mitt tv beovision lx 5500 understøtter svhs.
Hvor skal scart sitte, det er 2 muligheter, videoinngang, og satelitt inngang.
gr.kortet geforce 2 titanium
w 98.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 17-08-02 01:47

Videoindgang

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-08-02 09:20

Brug evt. TVTool - den skulle kunne finde det.....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-08-02 11:06

Videoindgang.....
Selvom fjernsynet ikke understøtter det ville det (højst sansynligt) vises i sort/hvid.....
Du skal huske at kablet skal sidde i, og fjernsynet være tændt FØR du går ind i indstillinger....
* Er det et NVIDIA-graffikkort
* Hvilken driverversion bruger du

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-02 11:55

Hej Nilsen,

dit scartstik ska' sidde i Videoindgangen og ikke i satelit indgangen... som Yoogi også skriver...

medmindre det ikke er nødvendig med scartstik, nogle videoer har seperate stik/plugs/huller kald det hva' du vil til Svhs og alm. composite, hvis din video eller dit fjernsyn har disse stik ka' du putte dem direkte deri...

kører dit grafikkort ellers godt nok, eller er det stadigvæk lidt ustabilt?

hvad er det præcise navn på dit bundkort, og har du evt. kørt BiosWizard?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 17-08-02 23:39

ga
Dette blir problematisk.
Jeg har nettopp købt og innstallert
geforce 2 titanium m tv out, jeg har benyttet den driver som fulgte med kortet, og som jeg formoder skulle være korrekt.
Bundkortet: som angivet på manualen:
pc266 systemboard - socket A M810 series.
Jeg setter scartstikkket i videoinngangen, med switchen på scart-stikket til input.
Tenner for tv - setter det til kanal 36 som er videokanalen.
Går inn i egenskaper for skærm - innstillinger - avanceret - device selection.
Her finnes 2 muligheter
analog monitor - som er krysset av
TV - som ikke er krysset av.
Jeg krysser av for TV - hvoretter jeg kan velge PAL B el PAL G (for Danmark)
Klikker for anvend
det gis følgende besked:
"windows will now switch Your desktop to the selected settings. If windows does not reappear correctly, wait 15 seconds and Your settings will be restored"
Skærmen går i sort, etter noen sekunder kommer bildet tilbake, nå med den opprinnelig avkrysning av analog monitor.
Jeg formoder at windows ikke kan finne mitt tv.
Dette tv har også en egen inngang for svhs, jeg har forsøkt sette stikket direkte i denne inngang, men med samme resultat.
Strarup, kortet kører godt nok.
Jeg vil sette stor pris på en løsning, det irriterer meg grenseløst, hadde jeg dog bare fått et sort/hvit bilde hadde det jo i allefald gått i riktig retning.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 00:20

Hvis du har muligheden for at krydse af i TV, så har Windows fundet dit tv.

Kan du ikke trykke "OK" når den skriver "windows will now switch Your desktop to the selected settings. If windows does not reappear correctly, wait 15 seconds and Your settings will be restored" ?
Kan du Klone dit billede ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-08-02 00:24

ok.....
1) Hvis computeren ikke havde fundet fjernsynet så ville du heller ikke have muligheden for at markere tv under indstillinger. så vi kan dermed udelukke forbindelsen......

2) Det første jeg tænker på er om du er 100% sikker på det er den rigtige kanal. Selvom der er sort skærm, så burde der komme et lille lysglimt/forstyrrelser på fjernsynet når du trykker ok.......gør der det ??

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 18-08-02 01:21

Ga
Tks
Godt så har w funnet fjernsynet.
Jeg vet ikke om det er riktig kanal, men man skal bruke video-inngangen, og dermed mener jeg at det ville være logisk om også videokanalen var den riktige? DVD har vel neppe en egen kanal, dvd var jo ikke kommet da dette fjernsynet kom på markedet (tror jeg). Men B.O. er jo foran sin tid og har lagt inn de nødvendige stikk etc.
Det kommer overhode intet på skærmen, den er sort, og hvorfor går windows tilbake til den opprinnelige avkrysningen (analog monitor)?
Traic: hvilket bilde skal jeg klone?
Jeg går til sengs, er tilbake imorgen tidlig
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 12:51

Du skal klone billedet på din skærm, så du har 2 skærme: Analog monitor og dit, TV at vælge imellem.

Har du ikke muligheden, inde i Device selection, for at vælge Clone - det er vigtigt at du først kloner dit billede, ellers overfører den billedet fra PC til TV og så kan du ikke se noget på din PC skærm.

Hvis det er en Nvidia chip der sidder på dit grafikkort, så gå ind på: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x og hent de nyeste drivere, de vil sikkert give dig flere muligheder.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 18-08-02 18:34

Har selv roddet en del med disse tvout. Min første komentar til det er at hvis man skal have tvout der styre så er det ATI, som jeg konsekvent holder mig til fremover. Btw har du husket at sætte din opløsning ned på kortet til 800 x 600 samt sat din hertz ned til 60 hertz ( under egenskaber avanseret)
ang. kabler kan jeg ikke med sikkerhed sige om du har fået fat i det rigtige. Har selv prøvet at købe nogen af de færdiglavet, desvære med dårlig resultat. Jeg har derimod lavet mine egne.For at lave et composite kable køber du to løse stik(jackstik han) og alm. atenekable (75 ohm)i den længde du skal bruge.Når du har samlet dette sætter du den ene ende i composite på udgang på dit g-force ( hvis du ikke har ren composite på skulle der gerne følge en adapter fra svhs til composite og den anden i tv. såfremt du ikke har sådan en indgang i dit tv køber du en scart adapter. lige som dem man bruger til PS2. Denne løsning burde også fungere med de kabler du har købt nu.
Håber noget af det kan hjælpe eller udelukke
Og ps brug kun drivere fra http://www.nvidia.com/

Kommentar
Fra : polles

Dato : 18-08-02 18:35

Har selv roddet en del med disse tvout. Min første komentar til det er at hvis man skal have tvout der styre så er det ATI, som jeg konsekvent holder mig til fremover. Btw har du husket at sætte din opløsning ned på kortet til 800 x 600 samt sat din hertz ned til 60 hertz ( under egenskaber avanseret)
ang. kabler kan jeg ikke med sikkerhed sige om du har fået fat i det rigtige. Har selv prøvet at købe nogen af de færdiglavet, desvære med dårlig resultat. Jeg har derimod lavet mine egne.For at lave et composite kable køber du to løse stik(jackstik han) og alm. atenekable (75 ohm)i den længde du skal bruge.Når du har samlet dette sætter du den ene ende i composite på udgang på dit g-force ( hvis du ikke har ren composite på skulle der gerne følge en adapter fra svhs til composite og den anden i tv. såfremt du ikke har sådan en indgang i dit tv køber du en scart adapter. lige som dem man bruger til PS2. Denne løsning burde også fungere med de kabler du har købt nu.
Håber noget af det kan hjælpe eller udelukke
Og ps brug kun drivere fra http://www.nvidia.com/

Kommentar
Fra : polles

Dato : 18-08-02 18:36

Har selv roddet en del med disse tvout. Min første komentar til det er at hvis man skal have tvout der styre så er det ATI, som jeg konsekvent holder mig til fremover. Btw har du husket at sætte din opløsning ned på kortet til 800 x 600 samt sat din hertz ned til 60 hertz ( under egenskaber avanseret)
ang. kabler kan jeg ikke med sikkerhed sige om du har fået fat i det rigtige. Har selv prøvet at købe nogen af de færdiglavet, desvære med dårlig resultat. Jeg har derimod lavet mine egne.For at lave et composite kable køber du to løse stik(jackstik han) og alm. atenekable (75 ohm)i den længde du skal bruge.Når du har samlet dette sætter du den ene ende i composite på udgang på dit g-force ( hvis du ikke har ren composite på skulle der gerne følge en adapter fra svhs til composite og den anden i tv. såfremt du ikke har sådan en indgang i dit tv køber du en scart adapter. lige som dem man bruger til PS2. Denne løsning burde også fungere med de kabler du har købt nu.
Håber noget af det kan hjælpe eller udelukke
Og ps brug kun drivere fra http://www.nvidia.com/

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 18-08-02 20:48

ga
Vel jeg har forsøkt det meste nu, forsøger dowloade en ny driver for å se om det kan hjælpe, men filen er på 8 mb, så det vil ta litt tid, er tilbake imorgen tidlig.
mvh
Nilsen
ps
polles: ditt innlegg kom med 3 likelydende versjoner.
ds

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 19-08-02 07:49

gm
Nå har jeg forsøkt med den siste driver fra nvidia, men med samme resultat.
Jeg har i grunnen ikke fått svar på følgende enkle spørsmål, er det videokanalen, hos med kanal 36, satt av fabrikken, som skal benyttes, eller skal der brukes en annen kanal?.
Jeg begynner å få mistanke til den kabel jeg har købt, kanskje kunne det være en ide å benytte composite utgangen istedet for svhs?, men da må jeg ha en ny kabel, og det tar litt tid, jeg bor utenfor sivilisasjonen. Har også blitt advaret om at composite gir et dårligere bilde end svhs?
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : polles

Dato : 19-08-02 13:07

Jeg bruger altid en af mine av-kanaler også når det er composite som normalt bliver sat ind i en scart konverter. som du skriver det burde du kunne benyttet begge indgange, Jeg ville dog starte med videoinngang.
Uden at skulle gøre mig alt for klog på forskellen mellem svhs og composite kvalitet. vil jeg mene at når vi snakker grafikkort og tvout , så er der ikke den store forskel. Derimod fek.s hvis du har en video eller camera så er det klart en fordel at bruge svhs.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 140 point
Dato : 19-08-02 14:23

Hej Nilsen,

nu ved jeg ikke lige helt hva' for en video du har, men hvis video'en er sat til kanal 36, er det den kanal du ska' bruge... (herhjemme hos mig er det kanal 10 der bliver brugt til video)... når du er gået hen på din video kanal 36, skal du på din video slå over på en af AV-kanalerne på din video, og her kommer jeg lidt i bekneb fordi jeg ikke lige ved hvilken video du har...
men jeg ka' forklare hvordan det funker herhjemme hos mig... så håber jeg det gi'r lidt mening, som du så ka' adaptere over på din egen video m.m....

den video jeg har, har 3 AV-kanaler, A1, A2 og A3... i dette tilfælde er det så A3 jeg ska' bruge som er den er koblet til mit AV Front Stik som sidder foran på Video'en, jeg bruger selv composite, og synes ikke umiddelbart der er noget at klage over...

men det du ska' gøre er at finde den AV kanal på video'en som din computer er tilkoblet, hvis du har en manual til video'en ka' du prøve at slå det op... hvis du ikke har så prøv at Zap imellem de forskellige AV-kanaler på video'en når du har tilkoblet computeren...

Jeg har prøvet at downloade manualen til dit bundkort, men har ikke haft held med at få den ned endnu, jeg ved ikke lige hva' der er med deres server, eller om det er fordi de ikke har den længere... nu ved jeg ikke lige om det er det her bundkort, idet er også er anden model med 810... -->
http://203.161.230.38/product_img/socket_a/m810lmr.html
men denne her har indbygget onboard grafikkort, selvom der på siden bl.a. står... -->
..."** After PCB V1.6 , this mainboard provides an optional AGP4x slot. We recommend the user should use one of the AGP VGA cards that we have tested. We will test more AGP VGA cards in the future. "...
så ved jeg ikke lige hvilken version af den du har...

men det behøver ikke være kablerne det er galt med, det ka' ligeså godt være fordi dit onboard grafikkort ikke er slået fysisk fra endnu...idet det godt ka' være at den er slået fra i Windows, men at den ikke er det på selve bundkortet endnu rent fysisk... og derfor går ind og konflkikter det er ikke sikkert... men umiddelbart virker det bundkort ikke som en "jumperless" bundkort så jeg vil mene at det ka' være derfor det måske driller... men jeg er ikke sikker, siden du siger at dit grafikkort ellers funker ok...
det var dog lidt svært at finde disse sider med drivers, manualer eller Bios, da de ikke umiddelbart reklamere med dem på deres side... men jeg fandt dem...
driver's -->
http://203.161.230.38/driver.html
her er Bios opdatering til den... -->
http://203.161.230.38/bios.html
og her manualer... -->
http://203.161.230.38/manual.html

det er desværre ikke lykkedes mig at downloade deres manual til dit bundkort endnu... hvis det er den... -->
M810LMR --> ftp://203.161.230.35/pub/menu/m810lmr/810s30b.doc

men Beovision LX 5500 er også en noget gammel sag fra (1990-1991)... men har du haft det til at funke før med Svhs?
eller havde TV'et separate indgange hvor du ka' koble dit stik på? (så du evt. er fri for at la' det gå gennem videoen)

det ka' også være du døjer med samme problem som Delfa gjorde i dette indlæg... Hvor Delfa selv fandt løsningen... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/5028
det var vha. af en konverter... men det var med et TNT kort, hvor Delfa sagde, at med en Geforce havde det ikke været nødvendigt at bruge en konverter...

så jeg vil umiddelbart mene at hvis dit grafikkort funker som det ska' (onboard kortet er slået helt fra), og dit TV/Video understøtter Svhs, at du bare ska' finde den rigtige kanal, hvis det er igennem videoen er det så i dit tilfælde kanal 36, derefter ska' du så finde den AV kanal på din Video hvortil dit scartstik er tilkoblet (hvis du bruger scartstik og det ikke er muligt at koble dine stik direkte på)... så sku' den gerne være der...

jeg tvivler på det er kablerne der er noget i vejen med, så er det nærmere dit TV/video der ikke understøtter Svhs, eller dit Onboard Grafikkort der ikke er blevet slået ordenligt fra endnu... men det ka' være en lang og træls process at få det til at virke ordenligt, hvis man er uheldig som du er...
men så vidt jeg ka' se af det du har fortalt har du gjort det korrekt indtil videre... men hvilke muligheder har du til dit grafikkort at vælge imellem..

f.eks. højreklik et eller andet sted på skærmen/skrivebordet --> vælg egenskaber --> tryk på fanebladet indstillinger --> tryk her på knappen advanceret nede i højre hjørne af dette vindue...
har du f.eks. en der hedder Display eller TwinView?
hvilke andre muligheder/knapper eller tingeltangel er der ellers ved "device selection" udover "analog monitor og TV"?
håber ikke det her indlæg er alt for rodet, og uforståeligt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-08-02 14:30

Hej igen,

tja... jeg ka' se at Polles har skrevet i mellemtiden...

og jeg vil bakke ham op i at det ikke er den store forskel på om der bliver brugt Svhs eller Composite fra et grafikkort, jeg bruger selv for det meste Composite, fordi jeg så ikke ska' rode med for mange ting, og jeg ka' koble disse ledninger direkte i foran på min video...

og jeg synes det er en umærket kvalitet det vises på skærmen i... men du ska' finde den AV kanal på din Video hvis det er i Video den kobles på... og hvis dit B&O fjernsyn har direkte mulighed for kabel tilslutning så evt. finde den AV kanal på fjerneren der hører til det... men hvis du har manualerne så prøv at kigge i dem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 19-08-02 18:05

Hvis det er i dit TV du sætter dit kabel, så skal du finde en EXT kanal på dit tv og ikke en AV, det kan være EXT1, EXT2 eller EXT3 afhængig af, hvor mange scart indgange der er.

Jeg bruger selv SVHS og hos mig er der STOR forskel på kvaliteten.

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 20-08-02 01:34

Ga.
Jeg takker for all den hjæp I forsøger at give mig, men jeg er like langt.
Jeg bruker altså videoinngangen på tv apparatet, og dermed er jo vidoen satt ud av spill.
svhs er tv født med, men jeg har aldri benyttet (el. hatt behov for denne mulighed tidligere)
Traic: Hva mener du med EXT1 EXT2 etc.
Jeg har to scart inngange, som nevnt tidligere, 1 for satelit og en for videospilleren (beocord VX 5000)
Problemet ligger vel her i at jeg ikke kan få windows til å holde på TV innstillingen, etter å ha valgt pal G (kanal 36), trykker anvend, så går dataskærmen i sort, 10-15 sek. senere dukker bildet opp og windows har gått tilbake til opprinnelig innstilling analog monitor, jeg får mao ingen anledning til å sette en film igang for å se om jeg kan finne et bilde, men filmene kører godt nok på dataskærmen.
Det finnes kun disse 2 muligheter under avancerte indstillinger 1, analog monitor, 2. TV, analog er krysset av ved oppstart.
Flere forslag motages med takknemlighet, jeg syntes dette begynner bli meget komplisert.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 08:49

Hej Nilsen,

eh... har du så slet ikke prøvet at have tilkoblet dig til video'en? (nu tænker jeg fysisk på video'en og ikke på tv'ets videoindgang)...

hvis du ikke har det, så vil jeg foreslå dig at putte scartstikket fra computeren på din beocord VX 5000, og lad det gå der igennem, EXT er mere eller mindre lig med AV-kanalen på dit fjernsyn... Og ligesom på video'en ska' du evt. bruge henholdvis fjernbetjeningen eller de manuelle program skifteknapper på selve fjernsynet til at finde disse kanaler... Zap Zap... jeg ved ikke lige hvor de er på dit TV...

men jeg faldt over denne side... i min søgning omkring B&O... -->
http://www.activekaraoke.dk/Dansk/Betjening.htm
..."Tænd for dit TV og aktivér "AV-ingangen" ved at trykke på AV-knappen på dit TV's fjernbetjening. På nogle TV er det kanal "0", betegnelsen "EXT" eller symbolet: "firkant med en pil som peger ind i firkanten", du skal trykke på.
NB! På visse B&O fjernsyn skal du trykke på "Sat/Satellite". "...

så umiddelbart ka' det også være du ska' bruge Sat indgangen istedet for, det var jeg så ikke lige klar over man ku', men det er åbenbart en lille finurlighed fra B&O, det her fra Indlægget/siden er godt nok ikke en computer, men et Karaoké anlæg, men det ka' jo være det samme gør sig gældende i dit tilfælde...

men f.eks. på et Philips PW32-6515. ligger der før kanal 0 (som i dit tilfælde er kanal 36) f.eks. S-VHS3, S-VHS2, EXT-2, EXT-1.
der er derudover 2 Scart stik bag på, og på siden er der et S-VHS stik samt et til composite video, plus to audiostik. I dette tilfælde ka' man plugge S-vhs stikket direkte i... uden Scartstik... men du siger du kun har disse 2 scart stik på dit tv...

og jeg ved ikke helt hvordan dit BeoVision LX 5500 virker, i det jeg ikke har kunnet finde en manual til den... Men prøv evt. Satelit indgangen, og hvis det ikke virker så prøv i gennem din video, (forstået det sådan du putter stikket i din video og ikke på TV'ets videoindgang, men jeg ved ikke om BeoCord VX 5000 understøtter S-vhs, men det er da et forsøg værd)... hvis det andet ikke funker...

jeg håber du snart får løst dit problem så du ka' begynde og bruger computeren til at vise film på dit TV...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 20-08-02 16:56

Det jeg mente med EXT, står i Strarups indlæg :"firkant med en pil som peger ind i firkanten" , tryk flere gange på den og du får EXT1, EXT2 eller EXT3 frem.

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 21-08-02 00:29

ga
En liten fremgang, ved å sette data-scartstikket til satelitt-indgangen, skjedde følgende, ved å velge tv i avancerte indstillinger, trykke anvend, går dataskærmen i sort, slik de har gjort hele tiden, men nå dukket dataskærmens bilde opp på tv-skærmen,( i s/h) men etter de sedvanlige 15 sek, vendte windows tilbake til opprinnelig indstillinger, og tv bildet forsvant. Det eneste jeg kunne få ud av dette er at kablene fungerer.
Det er umulig å gå via videoen, her er det et scart-stikk til forbindelse mellom tv og video, og et hvor man kobler en dekoder. setter jeg scartstikket i videoen er det jo ingen forbindelse til tv apparatet, og naturligvis ingen bilder.
Jeg kan ikke få frem noen ex1 ext2, firkanter med piler, svhs1 svhs2 el lignende på B/O,
Det ender vel med at jeg må købe et billig tv, som sannsynligvis ikke giver noen problemer med oppkoblingen.
Det nevnes stadig et adapter, hva brukes det til, og når er det nødvendig.
Polles: Hvordan får du en antennekabel inn i et jackstick??
Jeg venter i 24 timer til, så gir jeg opp, gidder ikke mer.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 21-08-02 00:59

Først skal jeg lige sige at jeg er lidt usikker på om det hedder jackstik eller fono stik. Men det er de samme type stik som sættes til en forstærker elller lign. eller som nævnt tidligere dem man også bruger til PSX (playstation) disse stik kan købes i løs vægt, nogen kan man købe hvor der skal loddes og andre der strammer om ledningen når man samler stikket.
Du afisolere ca 2cm . filtresnore trækker du bagud ned langs med ledningen, sådan at der ikke er nogen af trådene der rør ved det næste stykke afisolering. af de to cm du har afisoleret, skære du ca. 1 cm af så du kommer ind til korreledningen i midten (ledere) den sætter eller lodder du fast på dit stik.( det er i midten af stikket og sikre dig at den har kontakt) filtertrådene klemmer du fast på stellet af stikket. det er meget vigtigt at filtertrådne ikke rammer ned på korreledningen. de billigst stik er dem hvor du skal lodde. stikene skilles på midten ved at dreje dem fra hianden. husk nrå du samler at føre den øverste halvdel gennem ledningen inden du afisolere. såadn at den kan skrues på når du har samlet ledning.
Damm det er svært at skrive det her.:)) mangler lige to hænder at tegne og fortælle med.
Men det er nemmere en det lydder, når først du har set stikkene så giver det hele mening.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 21-08-02 01:04

Det må være Phono-stik ( saml selv)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 19:44

Hej Nilsen,

tja... det er lidt svært at vurdere synes jeg men alle de ting uden selv at være til stede... men hvis du har mod på det eller lyst... ka' vi evt. prøve noget Remote Computing... dvs. at jeg fra min computer kommer ind og kigger på din computer...

hvis du er interesseret... ka' du skrive til mig på strarup@worldonline.dk

men jeg synes nu heller ikke du ska' gi' op når du er kommet så langt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 21-08-02 22:14

gdi
Strarup, jeg kommer tilbake på dette imorgen engang, skal først forsøke den composite mulighed.
Traic: Det er dette som er problemet, windows skriver at skærmen vil flimre et øyeblikk og så komme tilbake med den nye indstilling, men det sker aldri, den går helt i sort, og da har jeg naturligvis ingen mulighet til å akseptere noe som helst, og heller ikke minimere el.l. jeg må bare avvente, og hver gang kommer den tilbage med opprinnelig indstilling som jeg ikke kan bruke til noe.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 21-08-02 22:59

Tror nu ikke det er et spørgsmål om Composite, det ligger et andet sted.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 23:43

Hej Nilsen,

lige før jeg går i seng, vil jeg lige poste de her links...

"TV-OUT SUPPORT ON ANY NVIDIA BASED GRAPHICS CARD"... -->
http://www.stereovision.net/toxicx/tvout.htm
jeg er desværre for træt til at gennemgå selv lige nu, for at se om der sku' være noget vi har overset...

hvis composite også får skærmen til at poppe tilbage, er det sandsynligvis noget i konfigurationen eller opsætningen det er gal med...
men hvis det sku' gå helt gal, og det ikke er computeren, opsætningen m.v. det er galt med, men derimod Tv'et sku' der være en mulighed at få det til at virke med følgende adapter og Svhs... -->
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=c40999f45e9583e1a1f5f9ca778139de
nu ved jeg ikke lige hvilken Scartstik/Adapter du bruger i øjeblikket...

men mht. til din Video BeoCorden, hvormange stik som Scart og andre har den?

før du beslutter dig for det med remote computing, ka' du læse lidt mere om det program her... "remote-anything"... -->
http://www.remote-anything.com/
som er det program jeg vil bruge til det... det fungere på den måde at du har "slave" programmet og jeg har "master" programmet, og via det ka' jeg følge med på din computer mens de er connected... plus jeg ka' konfigurere din computer hvis du vil og tillader det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 23-08-02 01:12

Strarup
Jeg kommer tilbake snarest mulig, den 23 senest, ingen løsning foreløbig, det må etter min mening være en indstilling påTV jeg ikke kan finne ud av, fordi windows viser jo at den har funnet tv inngangen, men bildene uteblir.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 24-08-02 18:28

Hei
Beklager at jeg er sent tilbake, men opptatt igår, og idag avventet jeg en ny comoposite kabel med adapter, det kom naturligvis ikke, (og kan avprøves først på mandag, da jeg regner med at det er i hus) har imidlertid ikke særlig tro på at det fungerer.så foreløbig er jeg like langt.
Det kunne være interssant strarup å forsøke din metode at du går inn på min pc og sjekker av selv hvordan det ligger an.
Jeg har innstallert det omhandlede program, trenger nå bare instrukser på hvordan vi kan gå frem, jeg har her kun et modem og dermed kun 1 telefonlinje, men man må vel ved hjelp av prgrammet kunde snakke sammen via våre 2 pc.
Jeg er på luften igjen etter kl 2100, så hvis du læser dette før den tid, vg send en e-mail til elsing@post7.tele.dk, eller svar i kandu.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-08-02 21:44

Hej Nilsen,

Kandu's mailsystem har desvære været nede, så jeg har først nu fundet ud af at du havde skrevet det her...

jeg sender også en mail til dig på den mail du har skrevet....

så håber jeg vi ka' få det til at funke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 09:09

Hej Nilsen,

eh... har du fået min mail?

jeg spørger fordi jeg har fået en "mail Delivery Failure" tilbage hvori der bl.a. stod denne e-mail adresse "nilsen@mercuryin.es", samtidig med at jeg har fået en tom mail, kun med selve beskeden jeg har sendt fra en Karen på den E-mail du har givet ovenover...

men ellers ka' du som sagt skrive til mig på strarup@worldonline.dk...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 09:14

Hej igen,

undskyld det ka' jeg se du har... havde ikke lige set du havde skrevet nede i bunden af mailen... beklager... er åbenbart ikke helt vågen endnu...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : guffas

Dato : 28-08-02 16:23

Hej
Da du bruger din Beocord Video på dit B&O TV vil det være dumt at bruge V.TAPE indgangen til dit TV-OUT.
Som jeg forstår det, har du også haft billede igennem på SAT, blot uden farver. Dette skyldes at TV'et ikke er sat op til at bruge S-VHS på dette SCART stik.
Afhængig af hvilken model dit TV er, gøres det på forskellig vis, hvis altså at det kan lade sig gøre.
Selvfølgelig kan det komme til at virke med et komposite kabel, men det kommer også til at koste billedkvalitet...
Når du skifter til TV, skal du når du ser dialogen på TV'et nå at trykke OK inden de 10-15 sekunder, ellers droppes TV-out igen.
Mvh Guffas

Godkendelse af svar
Fra : rsnilsen

Dato : 04-09-02 23:38

Tak for svaret strarup.
Jeg har ennu ikke fundet ud av farvene, men stopper her, da dette begynner å ligne en hel bibel.
mvh
Nilsen