/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
div brændere til dvd
Fra : geoing
Vist : 467 gange
450 point
Dato : 31-12-04 23:02

jeg har sonic brænderprogrammet ( følger med Amitech computere) jeg kan kopiere med dvd-r men har problemer med dvd+r- hvorfor? og kan de afhjælpes?

m.v.h. geoing

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 23:09

Det er din brænder som bestemmer om du kan bruge + eller - skiver.
Nogle brændere kan bruge begge dele.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-12-04 23:34

Kom med navnet på brænderen,så lad os se hvad den kan!

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 31-12-04 23:45

det er sonic record now, er bundled med amitech computere

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 31-12-04 23:48

det er sonic record now - version B

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 31-12-04 23:48

det er sonic record now - version B

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 01-01-05 00:39

Er du sikker på det er navnet på selve brænderen? Er det ikke brænderpogrammet?

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-01-05 01:10

jeg kan kun se at det er sonic record now version b . 6,5, det hørte med til amitech computeren .

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-05 03:27

Sonic record now er kun et brænderprogram:
http://h41131.www4.hp.com/dk/da/pr/DKdan10122003000000258.html
http://eksperten.dk/spm/479795
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-01-05 11:38

Hvor meget fri plads har du på din hardisk (C:) ??. Jeg mener at der skal være omkring 6 til 10 GB. For at denne funktion kan udnyttes.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-01-05 11:46

min brænder er Sony (-/+R/Rw og jeg har ca 20 gb tilbage på C. Harddisken

brænder programmet er Sonic Recordnow. vesrsion 6.

geoing

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 01-01-05 11:59

Så prøv med et andet brænderpogram,evt en prøve version www.slysoft.com clone cd,den kopierer også dvdér.Det kan også tænkes at mediet (dvdén) lige nøjagtig ikke vil køre på den brænder,nogen gange kan det være lidt af et puslespil

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-01-05 12:11
Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-01-05 14:04

Hi Peter.

såvidt jeg kan se er brænderprogrammet sonic 650B-47B-500.8 v. 6.5.0.

brænderen er sony ifgl. Amitech er brænderen sony dvd brænder(-/+R/RW)

den vil ganske simpelt ikke skrive til en Medion skive DVD + RW.

er det kun DVD -RW der kan bruges

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-01-05 14:26

For at løse problemet er det nødvendigt at finde den eksakte betegnelse for dvd unitten (som du kan se i mit forrige link er der mange at vælge imellem). Da problemet givetvis skal findes et sted mellem hardware/driver og software applikation. Den øvelse kræver en total kendskab til hardware.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 01-01-05 16:01

Hi Peter.

Såvidt jeg kan se er min sony brænder følgende:

Sony dvd.rw.dw-U14A.

Geoing

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 450 point
Dato : 01-01-05 22:28

Det er rigtigt at din brænder understøtter både + og - formatet, men en brænder vil altid køre bedst med et af formaterne, det viser mange test, og det kan man ikke altid vide i forvejen.
Men mange test viser også at ikke alle fabrikater af medier kører ligegodt på alle drev, og det har ikke altid noget med prisen at gøre. Det afhænger af drevet, og af flashen der er brugt til ændre egenskabet for drevet.
Så mit forslag er at bytte dine dvd+r, med en kammerat, ikke fordi de fejler noget, men de egner sig ikke til dit drev.
Prøv at få et andet fabrikat + medier.
Og så er det jo også almindelig kendt at -medierne, bedst lader sig afspille på de fleste afspillere.
Selvfølgelig kan du også hente en opdate/flash til din brænder, som måske løser problemet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 01-01-05 23:22

Tak for svaret pallebhansen.

jeg vil prøve at gøre hvad du siger.

tak for rådet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-05 01:10

Selv tak.
Min brænder, brænder også begge medier, men jeg brænder for det meste med - medier.
Brænderen skal også selv kunne se hvilken hastighed, den max må køre med på det pågældende medie, men det er heller ikke altid det lykkedes, (Den er ikke altid så klog),på alle medier, derfor kan det være en fordel nogle gange, at stille hastigheden ned (I Brænderprogrammet), men der med være ikke sagt at det løser problemet.
VH Palle Hansen