/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram
Fra : RaB
Vist : 394 gange
34 point
Dato : 16-08-02 18:19

hvorfor skal jeg flyt rundt på min ram blokke hver dag??? hvis jeg ikke gør det hakker min com. vildt meget.... det er til at få grå hår af...

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 16-08-02 19:15

Lyder spøjst. Har du prøvet at blæse kraftigt (med trykluft) ned i soklen til ramklodseren, samt rense kontaktfladerne på rammen??

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 16-08-02 19:32

hvordan rense du kontaktfladerne??

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 16-08-02 20:11

Viskelæder fungerer fremragende. Lidt sprit på en klud (bomuld!!, ikke kunststof) tager også fedstof!
Ved ikke om det virker, men det er da et forsøg værd.

Bye
Gennie

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 17-08-02 02:04

hmm. lyder mere som om der er noget der opbruger din hukommelse, den resetter du nemmelig når du flytter rundt på dine ramklodser. problemet får du så igen når du har brugt din pc et stykke tid, og så er det du må på den igen.

Kan være virus eller et script der kører på din pc uden din viden. prøv at slette alle cookies, og midlertidige internetfiler.

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 34 point
Dato : 17-08-02 15:36

Hep,

Du kan jo prøve at teste om dine RAM-klodser er defekte. Dette kan du f.eks gøre med Memtest-86 v3.0 (http://www.memtest86.com/).
1) Download ISO filen
2) Brænd den på en cd
3) boot fra CD, så starter testen automatisk

På den måde tester du din RAM uafhængigt af dit styresystem.

Hvis testen forløber uden at finde fejl ligger fejlen sandsynligvis i dit bundkort eller i dit styresystem.

Du kan så evt. downloade et program til test af dit system. Jeg kan anbefale tufftest (http://tufftest.com/). Det er - trods navnet - et glimrende stykke software. Det fås både i en gratis version og to forskellige betalingsversioner. Programmet - i hvert tilfælde den version jeg har (pro) opdeler fejlene i hardware og softwareproblemer. Det kan være en _stor_ hjælp :)

Der er oxo indbygget RAM-tester i tufftest, men memtest-86 hersker ;)

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 22:09

"RaB" <RaB.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Bu979.4845$ww6.586116@news010.worldonline.dk...

> hvorfor skal jeg flyt rundt på min ram blokke hver dag??? hvis jeg ikke
> gør det hakker min com. vildt meget.... det er til at få grå hår af...
> når jeg går ind i setup. Hvad skal jeg gøre?

Test om den har defekt med følgende program:
www.memtest86.com

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.