/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænderprogram
Fra : johnl
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 31-12-04 09:40

Er der en som kender et godt brænderprogram helst på dansk og så vil jeg gerne vide hvordan man lægger film fra pc ned på dvd da jeg har leget lidt med det men kan ikke finde ud af det håber der er en som kan hjælpe.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-12-04 09:53

Nero 6 er nok det bedste og mest udbredte bænderprogram.
Det kan købes hos http://www.prishammer.dk/ til kr. 89.-
Du kan downloade Dansk sprogfil.
Gambrinus

Kommentar
Fra : kongen2002

Dato : 31-12-04 09:55

Hej John

Nero & Roxio er gode programmer til cd/dvd brænding.

Og til dit spørgsmål ang film fra pc til dvd så er det ikke så svært med de ovenstående programmer det er bare og følge anvisningerne.

Men hvis det er en dvd film du vil kopiere kræver dette et ekstra program da en dvd film fylder mere ind en tom dvd skive.( de er normalt på 4,7 GB og en dvd film fylder betydeligt mere ) et program til dette kunne være DVD Shrink 3,2 dette kan du sikkert finde ved og søge på www.google.com

Men jeg er ikke sikker på om man må kopiere DVD Film der kommer jo hele tiden nye regler på dette område.

Håber du kan bruge dette......

m.v.h

Kim

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-12-04 09:57
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-12-04 09:58

DVD Shrink er rigtig god til at rippe og tage backuo af film.
Det er gratis og også på dansk.
http://www.mrbass.org/dvdshrink/
Gambrinus

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 31-12-04 10:00

Tak til Gambrinus.
Kan du så fortælle mig hvordan jeg gør det andet med at brænde en fil fra harddisk til dvd.
mvh Johnl

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-12-04 10:07

->johnl
Undskyld jeg blander mig

->gambrinus
Hvor kan man downloade den sprogfil til Nero
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 31-12-04 10:15

http://www.mrbass.org/dvdshrink/ denne side kan jeg ikke tage noget ned fra,
mvh Johnl

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 31-12-04 10:21

-jeg har makket rigtig meget med det du spørger om...

hvis du åbner nero i programmer og vælger den der hedder "nero burning rom",når den så er åben,vælger du "dvd-video" i venstre side,så vælger du "new"

derefter kommer der et vindue,hvor du kan trække din "video ts" fil hen i venstre side af skærmen,-mine filer hedder ihvertfald "videots" da jeg også bruger dvd shrink.....

ellers prøv at søg lidt på emnet...-da jeg fik dette at vide af en hjælpsom kandu'er!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-12-04 10:23
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-12-04 10:26

Jeg kan kraftigt anbefale http://www.idgforlag.dk/ hæfter.
Både for nybegyndere og for garvede brugere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-12-04 10:51

Alt er på dansk

Gå ind på www.slysoft.com clone dvd til film .Men først en kodebryder ANY dvd.Den installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet ,og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator,men fremgangsmåden er den samme
Mvh Ole

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 31-12-04 12:08

Hej Olepost.
Det ser ellers godt ud men den bliver ved med at spørge om registreing for prøveperioen udløber om 21 dage hva gør jeg så når jeg ikke kan åbne det.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-12-04 12:37

Hvaaa Ole det er da lidt besværligt.
DVD Shrink ordner jo det hele automatisk og er freeware fuldt funktionsdygtig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 31-12-04 16:32

jeg kan stadig ikke tage den ned
mvh Johnl

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-12-04 16:48

Der er to steder:den ene hedder downl Clone dvd så får du prøven i 21 dg , den anden køb Tag 1 har lige startet downl uden problemer

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 31-12-04 17:02

Hvis du ikke kan få fat på shink har jeg den + dansk -skriv gerne til mig
turbo__dk@hotmail.com kan sende den over msn eller mail -men husk den fylder over de 2mb de gratis postmails-kan kun modtage til 2mb

Kommentar
Fra : ZERox_dk

Dato : 31-12-04 21:04
Kommentar
Fra : johnl

Dato : 02-01-05 21:00

Er der også en som der kan fortælle hvordan man knækker koder nu den ikke kan brændes,,
mvh Johnl

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-01-05 22:32

Du install ANY dvd fra www.slysoft.com,den skal bare køre i baggrunden,du kan slette ikonet,men husk at sætte flue i start ved pc start up

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-01-05 15:40

hejsa der der er et program der hedder dvd decrypter den kan hentes gratis på www.cdcovers.cc den fjerner div koder os den kan lave både ts filer og img. filer
derefter bruger jeg et program der hedder dvd2one det er også freeware hvor du kan hente det kan jeg ikke lige huske men har set det flerer steder
det er meget enkelt og lige til
bruger ikke shrink dvd da det efter min mening gør kvaliteten lidt ringer end dvd2one
held og lykke

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-01-05 17:21

Jeg bruger shrink eller clonedvd men den skriver ved begge at der er i/o-enhedsfejl og så kan jeg ikke komme længere er der mon en som har forstand på det da jeg er kørt fast .
mvh Johnl

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-01-05 17:51

hvad er det i det hele taget for film du har liggende på PCén? Hvad hedder din DVD brænder,hvad er det for medier du vil bruge + eller - ? Hvilket pogram har du bestemt dig for?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-01-05 17:52

hvad er det i det hele taget for film du har liggende på PCén? Hvad hedder din DVD brænder,hvad er det for medier du vil bruge + eller - ? Hvilket pogram har du bestemt dig for?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-01-05 18:04

det er en btc men nu er jeg begyndt på at brænde dvd og det kan jeg ikke de film jeg havde på min pc er skrottet nu vil jeg se om jeg kan kopier dvd men så skriver det i/o-enhedsfejl og så kan jeg ikke komme videre.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-01-05 18:53

Du kan ikke kopiere uden at rippe en dvd først,men det ville være en hel del lettere at vejlede dig hvis du svarede en smule på det man spørger om,det er ikke nogen videnskab at brænde-kopiere en dvd

Hvad hedder din DVD brænder,hvad er det for medier du vil bruge + eller - ? Hvilket pogram har du bestemt dig for?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 08-01-05 19:29

min dvd brænder hedder btc og skiven jeg skal brænde ned på er en + skiveog jeg vil gerne bruge shrink.
mvh Johnl.

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-05 19:45

Der er ikke noget i vejen med brænder og skiver,men for at kopiere en dvd skal du have en kodebryder install
ANY DVD--www.slysoft.com,jegved ikke hvad der kan være galt,jeg kan ikke råde dig til andet end at afinstall alt og begynde forfra,desv
PS.Du kan ikke kopiere en dvd direkte,den skal rippes først(gøres mindre) sprog,undertekster,ekstra materiale så størrelsen på filen er nede på 4,5 GB.En original dvd er gerne på mellem 5-8 GB ,men alt det gør du i Shrink
Jeg syntes nu nok du skulle prøve Clone DVD,der er 21 dg prøve,men du må prøve dig frem,brug en DVD RW

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 05-02-05 01:10

Tak for svaret olepost.