/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dual channel.... effekt?
Fra : Chrillemand
Vist : 340 gange
40 point
Dato : 30-12-04 17:07

1: Hvor bedre ydelse vil man få fra at kører 1 blok 512 hyperX til at køre 2 blokke samme slags? Kan det betale sig?

2: Vil dual channel blive slået til automatisk efter man kører fra 1 blok til 2?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-04 17:11

Du må kunne se i din bundkortsmanual hvilke ram slots du skal bruge for at bruge dual channel!! I princippet skulle det fordoble hastigheden men regn ikke med mere end 20-30% i praksis! Men det er jo osse værd at tage med!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 17:34

ok, men umiddelbart kan jeg ikke se om det understøtter dual channel, kan du?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 17:35

Kender ikke dit bundkort!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 18:05

Troede du var så smart at se, at det andet indlæg du lige har svaret i, der omhandler overclocking, med overskrift "lav fsb" var af den samme bruger, fordi der har jeg nemlig nævnt mit bundkort.

Men det er et ABIT KV7

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:13

Ok Kigger nu sjældent på hvem der stiller spørgsmål

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:17

Nej dit MB supporterer ikke Dual Channel ram !

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 18:23

øv... nå men tak alligevel!

Men hvis det nu havde understøttet duan channel, og jeg så satte en ekstra blok i af samme slags, som bundkortet understøtter til dual channel, ville det så selv slå sig til?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:26

Ja så ville bios registrere det som dual channel!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 18:27

tak!:P

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:28

Hvis du kører med XP er det forøvrigt altid godt med meget ram! Der ville et extra modul alligevel gøre gavn! Så kan du jo senere bruge rammen hvis du opgraderer dit bundkort!