/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
lav fsb?
Fra : Chrillemand
Vist : 350 gange
40 point
Dato : 30-12-04 17:02

Hvorfor kører min FSB så lavt? Mit bundkort siger op til 400 og jeg kører kun 168...?

Har Abit KV7 bundkort, Barton 2600+, FX 5600 graf. 512 hyperX fra kingston...

Er det processeren der er ikke understøtter det måske?

Mvh. Chrille

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 17:06

jeg har en gammel pc-.. og jeg har lige sat min fsb op fra 100 til 115, det vil sige at hele mit sytem er clocket/"tunet" med de 15% lige fra ram til processor.. der står meget om det på tweakup.dk
http://www.tweakup.dk/articleCategory.php?categoryId=1

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 17:07

mit system siger op til 133 mhz

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-04 17:08

ja din CPU er på 333 fsb! Det lyder meget rigtigtigt med 168 da der skal ganges med 2 der!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 17:19

kan du give et nærmere link til det du læste

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 17:23

hmmm, jamen så er det jo helt fint! Hvis man vil have den til at kører hurtigere, og hvis det kan lade sig gøre, er det så ved multiplieren man skal skruge op for?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 17:32

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=101
det var den her guide jeg læste.. der må findes nyere.. men den her giver da et godt overblik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 17:38

Højst sandsynlig er din CPU låst!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 18:02

ja, det er den.... og du har givet mig link til at låse den op, men jeg vil ikke risikere at stå med en defekt processor!
Og da jeg ikke vil det, så er der jo ikke så mange muligheder for at overclocke min pc... eller? Tror du at det er min fsb der halter?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:08

Det eneste overclockning der virkeligt gir noget er overclockning af CPU'en! Eller grafikkortet til spil! Synes du selv din PC er langsom eller hvad? For det meste får man kun en bedre benchmark ved overclockning, og så ville jeg personligt holde fingrene fra det! Og med de priser hardware er nede på i dag ville jeg langt hellere opgradere end at overclocke!

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-12-04 18:20

Tak for svaret tedd. Min fsb fejlede jo ikke noget! Jeg syntes det er langsomt, men det er bare mig der stiller store krav tror jeg. Men når den skal ud og ind i spil, specielt battlefield, er den kanon tung... Men hva'faen, det er jo heller ikke verdens hurtigste maskine jeg har!