/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tænde og slukke 20 gange
Fra : Mariam_999
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 29-12-04 15:08

Hej Allesammen
Jeg har et problemsom er at jeg når jeg vil tænde min pc bliver nød til at tænde og slukke over 20 før den kommer igang. hver gang jeg tænder kører den lidt og så går min skærm sort selvom pc'en stadig kører. På skærmen får jeg at vide at skærmen er OK men jeg skal tjekke min Pc og Pckabel. Der er ikke noget galt med kabler o.s.v for efter flere gange at tænde og slukke,(hver gang kommer den lidt længere) så kører den også. Også hvis jeg genstarter kører den fint. men problemet kommer efter at Pcen har været slukket en tid. Jeg har scannet for antivirus med Antivir uden at finde noget og med antispyware program og der er AVguard og Zone firewall på også.
Håber i kan hjælpe. Hvis der skal mere info til må i sige til. Så må jeg finde ud af noget. På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 29-12-04 15:11

Har det altid været sådan eller er det noget den lige er begyndt med? I så fald i hvilken forbindelse begyndte den på det?

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 29-12-04 15:15

computeren er næsten lige blevet nyformateret og problemet har ikke været der før. jeg ved ikke i hvelken forbindelse den er begyndt på det. det er svært at sige.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 29-12-04 15:27

Jeg går ud fra at du kan høre at CPU-blæseren køre
og at du får et ok beep ved opstart.
Hvordan med dine RAM ?
Jeg har set det samme problem, hvor der var kuk i RAM.
Nogen gange fandt pc’en simpelt hen ikke alt RAM.
Sidder de ordentlig i soklerne ?
Hvis du har flere blokke, så prøv at tage dem ud og prøv med en blok ad gangen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-12-04 15:28

Det lyder, som om fejlen er kommet i forbindelse med formatteringen - og ligeledes lyder det som en fejl i bootsektoren. Jeg ville selv formattere igen og således starte helt forfra. Hvis der igen kommer fejl - så skriv ned, hvornår de starter.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 29-12-04 15:33

Computeren er blevet Slettet helt og Windows er geinstalleret. Så den skulle jo gerne starte med at være ren. fejlen er kommet hen ad vejen . Men hvordan rettes den... hmmm....For i øjeblikket kører Pc'en uden problemer.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 29-12-04 15:35

Prøv at køre en scandisk - den retter evt. fejl i bootsektoren også

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 29-12-04 15:41

hvor finder jeg scandisk.. hmmm

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 29-12-04 15:47

Da jeg var i en lignende situation, kunne jeg kun scandiske i fejlsikret tilstand!
Det var efter et råd fra et Kandu-medlem. Men det virkede.

Bare for en ordens og oplysnings skyld

Joan

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-12-04 15:57

Windows XP :
Gå ind i Denne computer - Højreklik på C-Drevet - vælger Egenskaber - Funktioner -Undersøg nu.
Sæt V i begge bokse og vælg Start.
Dernæst kommer der en box op, hvor du kan vælge, at diskkntrollen skal køres ved genstart. Sig ja og genstart.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 17:59

start/programme/tilbehør/system er ligger der en del hjæpe værktøjer kør freks diskfragmentering hver 14 dag "hjælpe med at holde farten"

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 30-12-04 17:35

Har Kørt Scandisk og Fragmenteret Ingen af delene virkede...

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-01-05 17:43

Gambrinus:
Hvis RAM'ene ikke sidder korrekt i (½ i) så brænder du ganske enkelt RAMsoklerne af og derved bliver dit bundkort ubruugeligt...Ville bare lige sige det....Kender nemlig en som lavede den fejl

Godkendelse af svar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 12:54

Tak for svaret Gambrinus.Måske lidt forsinket. Men tror det havd noget med en løs del at gøre. Måske ram'en

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 13:49

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-05 14:18

> ST_KuTaIsO
Skal vi ikke sige, at man KAN brænde RAM'ene af.
Og bundkortet KAN bliver ubrugeligt.
Alt kan ske, hvis man er uheldig.
Men selvfølgelig skal man ikke rode med disse ting, mens der er strøm på.
Gambrinus