/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ATAPI DVD-brænder problemer
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 498 gange
20 point
Dato : 28-12-04 14:43

Har købt en helt 100% ny computer for en måned siden nu, og ville så lige brænde mig en DVD-skive med diverse backup på osv.
Men jeg kunne ikke få lov til at brænde noget som helst?
Har prøvet 3 forskellige medier og også prøvet en opdatering af firmware men intet har hjulpet.
Drivere kan jeg ikke finde og drevet kører bare på nogle drivere som windows XP automatisk har smækket ind.
I Nero burning ROM før jeg den her fejlmeddelelse:
"Calibration Area Full"
har også prøvet forskellige brændehastigheder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-12-04 14:55

lyder som enten en strøm fejl eller at brænderen er defekt!
Power Calibration is controlled by the recorder. Before any write operation, all recorders must do a 15 step power test to determine the optimum power for writing to the CD; this is called "Optimum Power Calibration"(OPC). And during the write, it continues to do this test to get the best write throughout the whole CD; this is called "Running Optimum Power Calibration" (ROPC). This whole process is controlled by the recorder, though initiated by programs such as Nero. There is an area on the inner part of the CD for the test and test data info to be stored. You can use this area up to 999 times. So, when you receive the "Power Calibration Error" or "Power Calibration Area full" error message, then the cause will be either poor media, poor Power, or a defective Recorder.
POSSIBLE SOLUTIONS:

A Firmware Update might enable the OPC on this medium
Try another brand of CDR or CDRW media.
Some of these symptoms can also be caused by poor power or power fluctuations. So try different power connectors, and for recorders, do not share power with other devices. It needs its own power connector. If this occurs with an External recorder, the power source in the chassis could be the cause. Take the recorder out of the external chassis, and make into an internal, as a test.
Try different configurations, such as taking the CDROM to the Primary IDE bus as Slave, and have only the recorder connected to the Secondary IDE bus as Master.
Send the recorder in for Service.
Taget fra http://www.microadvantage.net/consumer/index.php?class=2&product_id=10&view=support&page=5

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-04 14:56

gå i enhedshåndtering og fjern driveren luk comp
tag din brænder fra (begge stik)
start comp og sæt den tilbage til den dag hvor du indstallerede brænderen
det gør du i >start>hjælp og fejlfinding>tryk på gendannelse>find gendannelsespunktet evt. bladre i kalenderen med pilene
de filer du har lavet forsvinder ikke.
luk den igen.
sæt brænderen til
start comp og læg driverskiven i mens den starter
får du chancen så sørg for at XP leder på brænderdrevet.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 28-12-04 16:19

har ikke fået nogen driverdisc med til den, så jeg har ikke andre end dem der er i XP...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-04 16:39

Så har du en recovery CD...............prøv at rulle den ind.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 29-12-04 22:05

jeg fik ikke noget med til brænderdrevet.
købte spanden færdigsamlet fra den her side:
www.primetech.dk (PC'ens navn på siden er GUARDIAN)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-04 22:17

Lyder som om forretningen overhovedet ikke har testet deres egen maskine! forøvrigt ret typisk! Masser af PC'er er fejlbefængte! Retur med udstyret!

Hvis du har lavet en firmware update der lykkedes? Har brugt 3 forskellige mærker DVD'er?, er enten brænderen defekt eller strømforsyningen for lille!
XP behøver ikke driver disc til DVD brændere! Den optråder vel osse korrekt i enhedshåntering?

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 30-12-04 13:25

Ja, den bliver vist som fejlfri i enhedshåndteringen....Men kan kun læse fre drevet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 14:18

Tror ikke du kommer udenom at levere den ind til service så! Desværre!

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 01-01-05 21:23

det må være det...har prøvet at fjerne andre stykker hardware så den ikke deler strøm med andet så den må jo være defekt....tak for hjælpen til jer alle!

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 01-01-05 21:23

Tak for svaret tedd.