/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opgrader computer?
Fra : tbayj
Vist : 567 gange
45 point
Dato : 27-12-04 13:02

Jeg vil gerne opgradere min computer så den kan spille de nyeste spil. Hvad skal til? Kan det lade sig gøre?
Min computer ser sådan ud:

Operativ System Microsoft Windows XP Professional

PC:
Operativ System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon-PECM, 1200 MHz (6 x 200)
Motherboard Navn MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition
Motherboard Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
System Hukommelse 768 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/15/01)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port Printerport (LPT1)

Grafik Kort:
Grafik Kort NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Fujitsu Siemens C779 (YEPK008329)

Multimedie:
Lyd Kort VIA AC'97 Audio Controller

Lager:
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev MAXTOR 4K040H2 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev DVDRW IDE1008
Optisk Drev SAMSUNG CD-R/RW SW-212B (12x/8x/32x CD-RW)

Partitioner:
C: (NTFS) 10409 MB (749 MB fri)
D: (NTFS) 27768 MB (7884 MB fri)
+ ny harddisk på 160 Gb
Inddata:
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus PS/2-kompatibel mus

Ydre Enheder:
Printer Canon Bubble-Jet BJC-240
USB Enhed Standard USB-hub

Canon i 455

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 27-12-04 13:22

-Køb en x box.....hihi

-det er billigere i længden,og så bliver du et roligere menneske,når du ikke hele tiden skal chekke om der er kommet noget nyt til din computer......

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 13:33

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 13:48

det kommer an på hvad du vil gi og om du vil samle selv eller købe en færdig

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 13:51

Jeg vil selv samle og vil give mellem 2000 - 3000 kr

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 14:00

ny processor, nyt motherboard, nyt grafikkort og evt ny harddisk

finder lige et eksempel

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 14:01

okay

Accepteret svar
Fra : Pc freak

Modtaget 55 point
Dato : 27-12-04 14:25

processor - Athlon 64 2800+ - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90678 - 929 kr.
motherboard - ASUS K8V SE Deluxe - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102308 - 579 kr.
grafikkort - ATI RADEON 9600 XT - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79165 - 1.070 kr.

samlet pris 2578 kr. med fragt

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 14:28

Tak for svaret Pc freak. Det var en fantastisk hjælp. Jeg er ked af at jeg ikke har flere points at give. Mvh
Tbayj

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 14:38

Tak.. men hvis du vil kan du jo evt finde en harddisk da de nye spil kan fylde op til 4Gb, men det er ikke nødvendigt endnu... du kan også selv gå ind på http://www.edbpriser.dk og lede. det kan hjælpe at vælge kun at få vist produkter med gode brugervurderinger... især hvis man ikke ved så meget om Hardware.

/Pc freak

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 14:45

glemte helt rammen - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364 - 507 kr.

find evt nogle billigere selv.. fandt bare dem der næsten kunne overholde prisen og ikke var alt for dårlige

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 15:19

Det er virkelig en god hjælp. Jeg vil nemlig gerne opgradere da jeg er træt af min computer er så " gammel ".....kun 4 år , men det er jo ældgammel i computer verdenen

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 15:40

kender det godt... man køber noget, har en uge at blære sig i, og så er det forældet. det er dyrt.

kan jeg iøvrigt ikke "arve" din gamle processor og motherboard og grafikkort, hvis du ikke selv skal bruge det??? jeg skal nok betale for fragt + lidt ekstra, hvis du bor langt væk, uden for KBH...
jeg prøver at samle dele ind til en server... der betyder hastighed ikke så meget

/Pc freak

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-12-04 18:38

Jo, det kan vi vel godt finde ud af...

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 27-12-04 19:07

så skriv lige når du har fået købt nyt...

msn/e-mail: Sithlord2700@hotmail.com

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 06-01-05 14:07

har du købt nyt??? tænkte at du måske havde glemt at skrive...

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 06-01-05 14:24

Hej , jeg har slet ikke fået set på noget endnu, da der lige kom uforusete regninger... Så det vare nok et stykke tid.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 06-01-05 16:54

ok... gør ikke så meget.............................................................................................................................................................................. :)