/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Hvormeget kropsdel kan hjernen undvære ?~
Fra : Strandkro
Vist : 415 gange
40 point
Dato : 27-12-04 00:47

Det mest perfekte database er hjernen !

Hvormeget kan man skære af og ud af mennesket indvolde - uden at hjernen mister kommunikations evnen ?

Hvem var den "diktator" som har beordret dette undersøgt !

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 27-12-04 01:00

Jeg kan ikke forstile mig andre end Idi Amin. Han var virkelig syg i rogen kan man sig. Nok til at gennemføre et forsøg af denne art.

Se:
http://www.moreorless.au.com/killers/amin.htm

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-12-04 01:03

Du kan vel skære det væk som man normalt ville kunne leve med...
En nyre..milten..en lunge..

Så er vi vist ved at være der..
Det er jo kun for at kroppen stadig kan sende blod og næring rundt..det har hjernen jo brug for.

Men det er da et underligt spørgsmål?

Og hvad er det for en diktator du taler om?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-12-04 01:06

Nååeh diktator i den fostand..

Hø Peter..du har vist ikke været i nede og se en koncentrationslejr..puha, der var meget værrer ting..så jeg vil tro at Hitler også kunne finde på det!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-12-04 01:10

Forstand skulle der stå..

Eller rettere Rudolf Hess..det var jo ham der var "god" til de vanvittig syge ideer..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 27-12-04 01:13

mango: Idi Amin. Havde 3 nedfrosne hoveder han engang imellem to frem og sludrede med. Jeg ved godt at ham H. var syko. Men ham Idi Amin var virkelig syko * 3-4 stykker da selv fortog massakre for sjov skyld og narrestreger

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-12-04 01:27

OKI..Peter..ja jeg ved ikke så meget om ham..er aldrig gået så meget op i de der psykohoveder...kommer bare til at tænke på hvor mange vi efterhånden har og får af alle de ting de unge mennesker propper i hovederne idag?(her tænker jeg på de forskellige stoffer der eksperimenteres med)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-04 01:32

Hjernen mister ikke kommunikationsevnen.
Det er ikke et rigtigt udtryk at bruge. Det er de manglende/defekte kropsdele der mangler evnen til at modtage impulser fra hjernen.
Sålænge hjernen får den blodtilførsel og ilt den har behov for, mister den ikke evnen til noget som helst.
Den udsender de signaler den skal via nervetråde, men hvis der så mangler noget i den anden ende af trådene, kan signalet ikke udføre sin funktion.
Hvis du tænker på hjernen som en telefon: så ringer du til en mobil der er slukket, altså ingen forbindelse, men det er ikke din telefon der mangler evne til noget
Hjernen har overordnet to måder at arbejde på. Den ene er at udføre de ubevidste/automatiske funktioner. Altså dem du ikke tænker over, f.eks vejrtrækning, mave/lever/nyrefunktioner for at nævne et par stykker. og så er der de funktioner der styres af tankecentret, f.eks når du fortæller hjernen at du vil bevæge arme,ben, tale og meget andet.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 27-12-04 01:34

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 27-12-04 01:36

Til Dova
Hvem var den diktator - som udførte forsøget.
Han var også kannibal - da han spiste af det ?
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 27-12-04 01:45

Nå men tilbage til organerne. Eks. Leveren hvis den sættes ud af funktion vil der hurtig dannes ammoniak I blodet. Derved vil jernene ophøre med at fungere efter hensigten., så den må udlukkes. Så er der lungerne, tja de lever ilt, det skal der til ellers vil jernene dø efter ca. 10 min. Nyrene kan da godt fjernes kroppen og jernene kan godt fungere I flere timer. Tarmsystemet kan også fjernes, uden at jernene sætter ud. Jeg skulle også mene at det blev benyttet I middelalderen som totur. Der er faktisk ikke meget der kan fjernes. Et total organ svigt medføre hurtig koma. Så jeg vil mene tarmsystem og nyre, og ikke andet.

Det er gyseligt at tænke på.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 27-12-04 01:59

Nå ????