/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
KAN JEG FÅ ANDET BUNDKORT i MIN IBM APTI~
Fra : judithmichella
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 26-12-04 04:32

Jeg har en ældre IBM aptiva 2178-860. Jeg har efterhånden udskiftet alt i den så
harddisk, grafikkort, lydkort, dvdbrænder osv er helt up to date. Men nu må der gerne komme lidt fart på maskinen, derfor
vil jeg købe nyt bundkort/processor til den. Men kan jeg det. ?? Det er jo IBM og de er vist lidt anderledes en alle andre
computere. Kigger man indenfor i den nu, sidder strømforsyningen nærmest oven på processoren og suger den varme luft fra den og
videre ud af kabinettet sammen med varmen fra strømforsyningen selv. Derfor er jeg ikke sikker på at det vil passe til noget nyt.
Og hvad med de faste stik der sidder bag på kabinettet

Mvh. Peter

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-12-04 04:42

NEJ DET TROR JEG IKKE... LÆSTE GODT NOK IKKE SPØGSMÅLET KÚNNE KUN SE STORE ORD

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 26-12-04 07:04

et nyt kabinet koster ikke mange penge så hvorfor ikke investere i sådan et sammen med bundkort og prosessor ?
når du nu har opgraderet alt andet ?
mvh fox

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-04 11:20

Jeg holder også på nyt bundkort sammen med nyt kabinet.
Men så er der lige dine Ram..........skal de passe til det nye bundkort.
Og du kan ikke umiddelbart flytte harddisken med styresystem og programmer over til det nye bundkort og nye cpu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-04 11:33

nyt bundkort = ny strømforsyning/kabbinet (det kan mange gange ikke betale sig at spare de små ca 500 kr)
og som emesen skriver : = et par timer eller 3 arbejde er der
www.datatel.dk under opgraderinger freks

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 02-01-05 13:08

Tak for svaret emesen.