/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man opgradere en bærbar?
Fra : plb
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 25-12-04 19:31

Hej og glædelig jul!

Kan man/ kan det betale sig, at opgradere en bærbar. Det jeg tænker på at ram og hdd.
Jeg vil skyde på at grafikkortene er onboard så der er vel ikke noget at gøre dér ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 25-12-04 20:03

Fra hvad og til hvad ,hvad er der i den,processor -ram??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-12-04 20:08

På mange bærbare kan du tilføje mere RAM på et udvidelses slot og du kan såmænd også sætte en smule større harddisk i, men det er begrænset hvad der kan gøres.
Min Acer Travelmate er født med 6.2 gb. harddisk og jeg har med held mnteret en 30 gb. selv om Acer påstod den maksimalt kunne udvides til 10 gb.
Det største problem vil nok være at finde brugbare RAM, og jeg kan ikke svare dig mer epræcist uden, at vide hvad det er du har.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 20:32

klik på ram guide http://www.computerstore.dk/googleadwords_ram.asp (find dine ram her)
hvilken pc drejer det sig om?? model mærke??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 25-12-04 20:59

Hej plb

Da jeg for ca. ét år siden købte min Bærbare som er en IBM-thinkpad model R40, havde den 256 kb Ram, 40 Gb harddisk med hastigheden 3200. I dag er den opgraderet til 512 kb Ram, 60 Gb harddisk med hastigheden 7200. Den gamle 40 Gb harddisk sidder idag i et eksternt USB-drev (og er altså ikke kasseret). Lydkortet i en bærbar er pr. difinition lille og dårligt. Så det er (kan) ikke udskiftet, men via en 7-ports USB-hub har jeg tilsluttet et Creative 5.1 eksternt lydkort.

Når jeg bruger min bærbare herhjemme, er den næsten lige så stærk som de fleste stationære PC'ere. Min har så den fordel at jeg kan koble den fra og tage den med op på toppen af ???-bjerget.

Så svaret er: JA DET KAN DEN. Hilsen og godt nytår Arne

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 26-12-04 04:56

For dyr Men

Ja, det kan man godt.. men hvis det er for egen penge er det bedre at købe en helt ny pc'et det koster det samme og der er bedre muligerlheder. Så kan du også sætte din gamle bærbarer sammen med din nye i et nætværk.. Og stadig spare penge.

Ps.. Hvis du arbejder for det offentlige så vent til lønfforhandlinger og krav en ny.. så før du en... He He Danmark giver alt til dem der vil tage det.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 28-12-04 14:29

Tror jeg vil prøve at sætte flere Ram i og lidt større harddisk. det skulle der være mulighed for.
Tak for svaret arne.jakobsen.