/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Finde analogkamera gennem S-video p TV-T~
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 289 gange
41 point
Dato : 25-12-04 13:18

Har siddet og bikset med det her et stykke tid nu, men lige meget hvad jeg gør ved indstillinger osv så vil den software jeg har fået med til mit TV-Tunerkort bare ikke finde noget på S-video (super video) indgangen :(

Nogen der ved hvad man skal gøre???
er der mulighed for scartstik til computeren i stedet for???

Har edsværre ikke flere point at give af, sry ppl

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-12-04 16:43

S-VHS er en complemetær til compesit "enkelt coax forbindelse".
I det sidste tilfælde er farvediffens signalet en til sorthvid signalet overlejeret signal, medens der ved S-VHS anvendes 2 coax en for luminans og en for crominans signalet for således at kunne overfører en højere opløsning altså et forbedret informationsnivue.
både for Comp såvel for s-vhs er der tale om en direkte overførsel via alternative porte i tunerkortet medens composit signalet igen kan være båret af Vhf/Uhf signalet "antennen.
Hvis du skal overföre s-vhs via dit tuner kort så kræver det at du har en S-vhs tilslutning "4 pins tilslutning" som også skulle fremgå af tunerkortes betjeningsmuligheder
Mvh Ow

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 18:32

føgler der ikke et multistik med ?? (med phonestik mf.)?

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 28-12-04 14:38

oldwiking
Er udenmærket klar over hvordan jeg foribnder de to, men mit kort finder bare ikke noget over S-video

rotw - har kablerne, kortet finder bare ikke S-video

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-04 15:01

nej men mange kort bliver leveret med et multistik som sættes i kortet (specialstik i kortet) og på dette multistik kabel er der phono-jack og svhs

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-12-04 18:16

Hi kan du give mig navn og type på dit komponent så jeg kan få et mere præsis bille af hvad vi taler om.
OW