|
| Røde streger på skærmen, og punkter... Fra : Jaguaren | Vist : 1034 gange 50 point Dato : 20-12-04 22:16 |
|
Hej med jer, min forholdsvis nye IBM T40 bærbar er begyndt at lave røde streger på skræmen, samt punkter ala pixelsfejl. Jeg har formateret og geninstalleret min maskine, og allerede under installeringen så jeg disse fejl begynde igen, hermed var jeg klar over, at det nok er noget hardware mæssigt. Men kan det pludselig opstå uden maskinen har været rykket? Det eneste uregelmæssige der er sket, er at den natten over pga. manglende støm gik standby.
Det er hamrende irriterende at se på disse tynde røde streger.
Der er primært fejl ved blå flader ligesom kandus venstre menu. Hvide flader har mest uden fejl, dog finde korte smalle lyseblå bjælker i dette skrivefelt.
Hvad pokker kan det være?
Nogen der kender til,nogen der kan afhjælpe problemet, det er nemlig ikke hele tiden, og slet ikke de samme steder på skærmen fejlene opstår.
- God jul!!
/Jaguaren
| |
|
Hej Jaguaren.
Hvis det er en ny maskine, så er der stadig garanti på den (sikkert 1-2 år). Hvis du begynder at rode med den, så kan det være at garantien falder bort. Har lige selv døjet med computerproblemer med en helt ny maskine..
mvh
Frederik
| |
| Kommentar Fra : briani |
Dato : 20-12-04 22:53 |
|
Hejsa
Sikker på at du køre med den rigtige driver til dit grafikkort?
Eller så prøv at slette driveren og installerer den igen.
Mvh
Brian
| |
| Kommentar Fra : Jaguaren |
Dato : 20-12-04 23:23 |
|
har brugt den driver der er på www.tpdrivers.com som anvendt IBM anbefalede software. har ikke tidl. haft problemer, de opstod lige pludselig.
maskinen er ikke omfattet af garanti. Den er købt i Østen.
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 20-12-04 23:53 |
|
.. det lyder som "mavepine" i softwaren" .. i flere brancher hedder det at skærmen "digitaliserer", og det stammer primært fra motherboard, eller hovedprintet. Så en tur tilbage til forhandleren !
/PG
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 21-12-04 01:52 |
|
>Jaguaren
Nu nævnte du ikke ét ord om at produktet var KØBT i Tokyo (som jeg opfatter din kommentar) .. ja, så er der langt til Tokyo .. og service i Danmark er nok minimal .. sorry !
/PG
| |
|
Er der en computerklub i nærheden af, hvor du bor, så tag den med derhen og spørg. Her i vores lille by er der altid en eller anden i Computerklubben, der kan finde ud af et hvilken som helst problem. Ellers sætter "nørderne" sig sammen og analyserer problemet og finder ud af det.
Hvis man kun kommer en enkelt gang en klubaften med et enkelt problem koster det ikke noget, men de fleste bliver hængende og melder sig ind. Man kan få megen hjælp og mange fif i sådan en klub.
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 21-12-04 08:33 |
|
Skærmen er defekt. Den skal udskiftes. Du er heldig at der er garanti på den. Nå en skærm først fejler er den til skralspanden.
Peter Jensen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|