/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Røde streger på skærmen, og punkter...
Fra : Jaguaren
Vist : 1034 gange
50 point
Dato : 20-12-04 22:16

Hej med jer, min forholdsvis nye IBM T40 bærbar er begyndt at lave røde streger på skræmen, samt punkter ala pixelsfejl. Jeg har formateret og geninstalleret min maskine, og allerede under installeringen så jeg disse fejl begynde igen, hermed var jeg klar over, at det nok er noget hardware mæssigt. Men kan det pludselig opstå uden maskinen har været rykket? Det eneste uregelmæssige der er sket, er at den natten over pga. manglende støm gik standby.

Det er hamrende irriterende at se på disse tynde røde streger.

Der er primært fejl ved blå flader ligesom kandus venstre menu. Hvide flader har mest uden fejl, dog finde korte smalle lyseblå bjælker i dette skrivefelt.

Hvad pokker kan det være?

Nogen der kender til,nogen der kan afhjælpe problemet, det er nemlig ikke hele tiden, og slet ikke de samme steder på skærmen fejlene opstår.

- God jul!!

/Jaguaren

 
 
Kommentar
Fra : Frederik_Gren


Dato : 20-12-04 22:21

Hej Jaguaren.

Hvis det er en ny maskine, så er der stadig garanti på den (sikkert 1-2 år). Hvis du begynder at rode med den, så kan det være at garantien falder bort. Har lige selv døjet med computerproblemer med en helt ny maskine..

mvh

Frederik

Kommentar
Fra : briani


Dato : 20-12-04 22:53

Hejsa

Sikker på at du køre med den rigtige driver til dit grafikkort?

Eller så prøv at slette driveren og installerer den igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Jaguaren


Dato : 20-12-04 23:23

har brugt den driver der er på www.tpdrivers.com som anvendt IBM anbefalede software. har ikke tidl. haft problemer, de opstod lige pludselig.

maskinen er ikke omfattet af garanti. Den er købt i Østen.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 20-12-04 23:27

Lyder som en dårlig forbindelse!

Kommentar
Fra : Guild


Dato : 20-12-04 23:53

.. det lyder som "mavepine" i softwaren" .. i flere brancher hedder det at skærmen "digitaliserer", og det stammer primært fra motherboard, eller hovedprintet. Så en tur tilbage til forhandleren !
/PG

Kommentar
Fra : Jaguaren


Dato : 21-12-04 00:48

Guild, der er langt til Tokyo, derfor søger jeg andet alternativ. Nogle der kan afhjælpe mig med problemet? Kan man selv afhjælpe denne digitialisering/mavepine?

Kommentar
Fra : Guild


Dato : 21-12-04 01:52

>Jaguaren
Nu nævnte du ikke ét ord om at produktet var KØBT i Tokyo (som jeg opfatter din kommentar) .. ja, så er der langt til Tokyo .. og service i Danmark er nok minimal .. sorry !
/PG

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug


Dato : 21-12-04 07:51

Er der en computerklub i nærheden af, hvor du bor, så tag den med derhen og spørg. Her i vores lille by er der altid en eller anden i Computerklubben, der kan finde ud af et hvilken som helst problem. Ellers sætter "nørderne" sig sammen og analyserer problemet og finder ud af det.
Hvis man kun kommer en enkelt gang en klubaften med et enkelt problem koster det ikke noget, men de fleste bliver hængende og melder sig ind. Man kan få megen hjælp og mange fif i sådan en klub.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 21-12-04 08:33

Skærmen er defekt. Den skal udskiftes. Du er heldig at der er garanti på den. Nå en skærm først fejler er den til skralspanden.

Peter Jensen


Kommentar
Fra : Jaguaren


Dato : 21-12-04 18:55

ej tror I virkelig den skal udskiftes? Come on, der må der vel være positivere alternativer. Hvor er der en computerklub på amager?

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste