/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af DVD-brænder
Fra : croaks
Vist : 440 gange
504 point
Dato : 16-12-04 12:38

Den jeg køber skal være stabil og kunne brænde både +R og -R.
Har I nogle forslag?

Er denne god?
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=PX%2D716A%2FT3
eller
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=ND%2D3500

På forhånd tak for evt. svar.

-Croaks

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 514 point
Dato : 16-12-04 13:14

Ja de er begge gode og får gode anmeldelser på nettet! Største forskel er at at Plextor har en 8 mb cache istedet for 2 mb cachen på NEC'en. Ellers er drevene praktisk taget identiske!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 13:16

Begge brændere kan både + og - endvidere kan de brænde dobbeltlayer DVD!

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 16-12-04 13:16

Behøver du at forøge dine point hele tiden, og dermed få sendt mail ud til os andre? Kan du ikke bare sige "OK, jeg stiger point med 200" engang for alle?

Bare nysgerrig

Moltov

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 16-12-04 13:24

Hej moltov

øhh... Få du en mail være gang jeg forøge point? Og hvordan?

Da jeg forøge dette spørgsmål i point var der ingen kommentar på det!
"Du vil automatisk få tilsendt en e-mail, når der er indlæg til dette spørgsmål."

-Croaks

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 16-12-04 13:26

Hej Croaks

Jeg jeg får en mail hvergang du forøger/formindsker dine point.

Fordi jeg er abb. på "Andet Hardware"

Moltov

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 16-12-04 13:29

Hej moltov

Jamen... Så må du da af en undskyld fra mig

-Croaks

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 16-12-04 13:30

Hej Croaks

Undskyldning modtaget. God Jul

Moltov

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 16-12-04 13:33

Hej moltov

Tak i lige måde...

-Croaks

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 13:38

plextor 716a helt klart

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 14:04
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 14:23

Hvorfor give over det dobbelte for at få en 8 mb cache?

Sandsynligvis er det det samme drev der sidder i begge! Plextor laver jo ikke selv drev men modificerer bestående drev til 8 mb cache! At deres garanti så er fremragende hvis noget går galt! (normalt får man drevet byttet indenfor få dage) er så en anden ting! Men udfra specifikationerne kunne der lige så godt stå Plextor på NEC drevet, hvis man ser bort fra den større cache!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-12-04 15:44

Hej Tedd + Croaks

At købe Plextor er ligesom at købe B&O. Du køber en modificeret udgave af en anden producents hardware, men den modifikation som B&O/Plextor laver gør bare at tingene fungerer bedre.

Jeg har aldrig mistet en DVD/CD mens jeg har haft Plextor, men det gjorde jeg ret ofte før, Styringen af DVD drevet med Plextor Software fungerer bare bedre end Sony/NEC/Hitachi etc. og sidste lille fif

Med nero installeret kan du firmware opdatere dit Plextor, så har bedre udnyttelse af Cache, og den kan skrive 16x på både -R og +R - det kan de andre ikke de kører med 16x på -R og 4-8 på +R.

Lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-12-04 15:45

Sorry.... det skulle selvfølgelig stå -RW og +RW og ikke kun -R og +R

Lars

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 16:09

Ingen tvivl om at Plextor er gode Lars! Spørgsmålet er om de er den dobbelte pris værd?

NEC'en skriver osse både +-R i 16 gange! Den halter lidt bagefter i -RW dog!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 16:12

+RW mente jeg

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-12-04 16:28

Hej Tedd

Mit indlæg var myntet på at - jov det kan sgu godt betale sig en gang imellem at ofre lidt mere. En plextor 716A kan skaffes for 700 dask + momme, mens at et NEC koster 480 (OK se til 389 i dag - men så uden garanti/software) + momme, og de 220,- kr. ville jeg ikke spare.

I gamle dage var Plextor altid 50% dyrere end andre, men de tider er forbi. Så jeg syntes bare at når prisforskellen er så lille, så køb Mercedes'en.

Lars

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 16:41

plextor virker bare hver gang

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 16-12-04 17:09

Sidder selv med en NEC 3500A.. Kan jeg anbefale med åbne arme.. Har gevet 450 kr for min, og har ikke haft det mindste problem endnu. Den kører bare fuld speed derudaf, på +/-R, har ikke testet RW endnu.. Men det det tager længere kan jeg godt vente. :)

Kommentar
Fra : baller

Dato : 29-12-04 23:30

NEC 3500 Den skal bare købes. Den hurtig, stabil og billig. Den brænder alt. Nero 6, CloneDVD og DVD Decrypter Så har du dit software.
Så er det bare http://www.mediecentralen.com Meget billige skiver.
Så skule du være på vej ind DVD brænderens paradis.
Mvh Baller :0)

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-12-04 09:52

Hej Baller

de er da dyre en alm. CD med 40/48x koster da ikke mere end 1,05 når du køber den i 50 stk. - her skal du give 1,8 og det er endda ved køb af 100.

Det samme gør sig gældende med 25 stk. DVD de er ca. 10-20% dyrere end hvad markedet uden afgift tager

Lars

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 08-01-05 20:32

Tak for svaret tedd.