/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Benytte DVD/pc som karaokeanlæg til cd+g~
Fra : jkrjk2
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 14-12-04 18:36

Hej!
Kan vi nøjes med at bruge vores DVD eller pc som karaokeanlæg, istedet for at købe et "rigtigt" anlæg?
Kan vi se teksten på skærmen, eller skal vi installere et specielt program (på pc´en)?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 14-12-04 19:19

Du kan brue din pc. men skal have dvd skiver med karaoke melodier på

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 14-12-04 19:20

Du kan brue din pc. men skal have dvd skiver med karaoke melodier på

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 19:37

På min comp er der et program som fulgte med motherboard.
Der er en fane som hedder karaoke - med indstilling af lyd og ekko.
Men hvordan det virker ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-12-04 19:57

Det jeg vil vide:
Kan "normale" DVD´ere og pc´ere afspille cd+g-skiver ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-12-04 23:06

Det er umuligt da teksten skal synkroniseres med musikken. Det findes ikke som en mulighed.

MV.
Peter Jensem

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-12-04 23:10

Du kan se her men det koster, dog ikke at se

http://computer-karaoke.com/

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-12-04 23:42

Peter skrev:
"Det er umuligt da teksten skal synkroniseres med musikken. Det findes ikke som en mulighed."

Øh- det forstår jeg ikke? Det er vel ikke meget anderledes, end når man vælger undertekster på DVD? (sikkert lidt anderledes opbygget, men alligevel)
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-12-04 23:44

Hejsa

Min nevø har en dvd mærke Daytek den er tilsluttet fjernsynet
Og den kan tage de der cd+g-skiver (dvd skiver med karaoke melodier på)
Der er både musik og tekst på skærmen
Så den bruger han som karaokeanlæg
(han kan dog ikke tilslutte en microfon da der ikke er et stik til den i hans dvd)

MEN PRØV AR SE HER

Harald nyborg kører med denne her på tilbud til 339 kr

DENVER 5.1 CH DVD 616/716K

• 5 kanals DVD model 616K med karaoke indgang
• DVD, CD, CD-R/RW, MP3,JPG, Kodak billed CD
• Dolby digital AC-3 surround sound decoder
• S-video, coaxial, optical, stereo, video output
• Mål H 55 x B 430 x D270 mm

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2139&n=10&KundeID=DTcnLV336gU7j9VF7egHmFevjV2LcIY

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-12-04 00:49

Jkrjk2: Jeg har aldrig påståede at man ikke kan vælge undertekster på en DVD. Det er vel ikke DVD’er vi taler om.
Det jeg mener er at Windows som standart installation ikke kan håndtere disse medier.

MV.
Peter Jensen

Annuller spørgsmålet
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-06 23:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål