/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvdbrændere
Fra : ladies
Vist : 441 gange
200 point
Dato : 13-12-04 13:51

hej er ikke så meget inde i dvdbrændere men vil have købt en hvor kan jeg købe en til rimlige penge som kan brænde filmene fint over, er der evt noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber
ladies

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 14:14

DVDbrændere virker i princippet som cdbrændere, dog kræves der større friplads på harddisk da dvdskiver kan indeholde mere (ca 5-10 gb) Derfor er det en fordel at have winXP eller 2000, da deres filsystemer kan håndtere filer større end 4 gb! Endvidere findes mange dvd i dobbeltlayer version (dvs de kan indeholde 2X 4,7 gb i forhold til enkeltlayer DVD'er), så det er en fordel at have en brænder der kan håndtere dette format. Skrivehastigheden bør osse være så stor som mulig så man undgår unødig ventetid (8 til 16X) Endvidere skal man bruge et program som anydvd hvis man vil kopiere original DVD'er, så man kan omgå kopibeskyttelse! Brænderen skal osse kunne brænde både dvd+ og dvd-formattet, og helst osse DVD-RAM

Et godt bud på en god, billig, hurtig DVD brænder er denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101469

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 13-12-04 15:02

Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en NEC ND 3500A. Har netop selv været ude og investere i en. Den er rigtig billig i forhold til hvad den kan. Jeg har ikke haft nogen problemer med den overhovedet, og har kun set gode anmeldelser af den.

Den tager alle typer DVD'er.. Dvs. DVD+RW, DVD+R, DVD-RW, DVD-R. Den tager DVD+/-R Skiver med op til 16x! OG Dual-layer skiver og RW skiver med op til 4x. Og den kan fås for så lidt som 451 kr + forsendelse!

http://www.edbpriser.dk/go.asp?Navn=91&Pos=1&Kode=98515&Afd=Hardware&Kat=&Pris=451&WWW=http%3A%2F%2Fwww%2Ebj%2Dtrading%2Edk%2Fmenu%2Easp%3Fvare%3DDVDR%2DNEC%2D35

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 13-12-04 15:04

hejsa
jeg takker og har købt den du anbefalede-så nu håber jeg at jeg kan komme igang med at brænde film,og at jeg kan finde ud af det
det program anydvd er det noget der er med eller skal man købe det ved siden af???

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 13-12-04 15:13

er der dansk brugs anvisning med nogle af dem??er det svært at finde ud af*SS*

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 13-12-04 15:15

anydvd følger ikke med, men kan downloades/købes her
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Hvis du løber ind i problemer spørger du bare igen!

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 13-12-04 15:16
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 15:17

normalt følger der et brænderprogram med, ellers vil jeg anbefale Nero hos www.nero.com som er en af de bedste allround programmer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 15:18

Det er i princippet ikke sværere end at brænde en CD!

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 13-12-04 15:20

Tak for svaret tedd. ville gerne give jer allesammen poient
knus og god jul ladies