/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Liteon DVD drev virker ikke
Fra : SqUaSh
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 11-12-04 03:35

Mit liteon dvd-drev (LITEON DVD-ROM LTD122) virker ikke.. Hvis jeg smider en dvd-skive i den læser den bare lidt og så stopper den igen, som om der ingen cd var i den. Jeg har prøvet at gå i enhedshåndtering og fjerne driveren og starte forfra.. men det virkede heller ikke.. Jeg har også prøvet at installere en "dekoder" - PowerDVD men det hjalp ikke.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre..? og det er forresten også originale dvd'er den ikke vil læse.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-12-04 08:13

hej
prøv at rense laser hved md en vatpind

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-04 09:03

Hejsa

Jeg have samme proplem,så hentede jeg noget firmware og nu kører den igen

Gå ind på dette links og hent det-klik på disketten

Medion Firmware Update Liteon LTD 122

http://www.treiberupdate.de/treiber-download/download.php?load=36184

Udpak filen og læg dem ned på en diskette og lav en genstart med disketten i

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-04 09:35

Tillæg

Direkte download

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=304&type=treiber&filename=dvdltd122.exe&lang=dk

Firmware Opdatering Liteon LTD 122 DVD

Information: For at udpakke alle filer tryk på ”extract”-knappen. Filerne vil nu blive udpakket til mappen som du selv navngiver.
Udpak den downloadede fil til en "Bootable" diskette. Genstart herefter computeren. Ved opstarten, tryk da på den korrekte tast, og start opdateringen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 11-12-04 16:24

Jeg prøver.. Men jeg ved ikke helt om jeg er med på det med den "Bootable" diskette.. Jeg har bare lagt filerne direkte over på disketten.. Jeg kan ikke køre den inde i windows ellers..

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 11-12-04 16:35

Jeg kan ikke få det med den diskette der til at virke.. Den siger bare jeg skal tage disketten ud af drevet og genstarte.. Men jeg prøver lige at rense laseren også...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-04 17:33

Hejsa igen

Kom en tom diskette i

Dobbeltklik på denne computer

Højreklik på dit a drev

Klik på formater

Sæt en flueben i-opret en MS-DOS-Startdiskette og klik på start

Dernæst kopierer du de filer som du har hentet over på disketten

Så laver du lige en genstart af computeren med disketten i

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 12-12-04 02:14

Jeg har prøvet det med disketten nu. Det virkede heller ikke.. Jeg har også prøvet at lave DVD drevet til master, men den gør bare det samme.. Skal jeg bare gå ud fra at den er defekt? Da jeg prøvede det med bootdisketten skrev den først "starting..." Og så skrev den MTKFLASH made by.. et eller andet navn.. og så skete der ikke mere.. og så genstartede jeg den igen.. Var ikk sikker på om der skulle ske mere? Men hvis jeg skal have ny DVD, så vil jeg have en DVD brænder.. Kan du anbefale en bestemt til ikke alt for mange penge?

Mvh
Torben.

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 12-12-04 02:21

Og forresten.. Jeg har et GeForce 4 Ti 4200 graffikkort med tv-in og out.. Kan jeg sætte en videomaskine eller en stationær DVD drev til så jeg kan se det på computeren? Eller skal jeg have et videokort?
Ved godt det ingenting har med det oprindelige spørgsmål at gøre men jeg vidste ikke lige hvilket emne jeg skulle stille spørgsmålet under.

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-04 09:38

Hejsa og godmorgen

Jeg tror ikke dit dvd-drev er gået i stykker.

Har du prøvet at komme en almindelig musik cd i ?

Prøv lige at se om den kan læse dem,og så giv lige en tilbagemelding

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 13-12-04 00:03

Hej igen... Nej den gør det samme med en almindelig cd.. Både musik cd og spil cd, og brændte.. Den står og læser ca 1 min. og så stopper den igen... Jeg ved ikke om det kan hænge sammen, men jeg har problemer med mit andet drev engang imellem. (MSI CD-RW MS-8348) Når jeg skal installere et spil stopper den tit ved et sted mellem 20 og 50% og så bliver den ved med at stå der.. Så skal jeg genstarte og begynde forfra.. Så plejer den at installere den fuldt ud.. Men har været ude for at den bare gik ca 20% længere og stoppede igen, og så skulle jeg starte forfra en gang til... Bare hvis nu der var noget der kunne hænge sammen der.. Jeg har aldrig rigtig haft brug for mit DVD drev før, og så vidt jeg lige husker har den ikke virket før.. Men er ikke helt sikker..

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-12-04 16:57

Hejsa Torben

Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre

Men mon ikke din computer trænger til en formatering.

Jeg tror der er en del snavs (virus+spyware) i din maskine.

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Du kunne jo også prøve at køre en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Så er der lidt af gå igang med

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 14-12-04 21:52

Det forsøger jeg mig lige med.. Kan det være det som gør det? Har godt nok northon antivirus.. Men også meget bras..
Men jeg prøver..

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 14-12-04 21:54

Det forsøger jeg mig lige med.. Kan det være det som gør det? Har godt nok northon antivirus.. Men også meget bras..
Men jeg prøver..

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 15-12-04 19:26

Nu har jeg skannet med alt det der + at jeg har skannet med northon antivirus og ad-aware (den fandt flere end den der clean micro) Men det er stadig det samme... Bortset fra at min computer køre noget bedere nu..
Ved ikk lige hvad jeg skal gøre.. Det kan ikke være noget i bios?
Skal jeg prøve at smide drevet i en anden computer og se om det virker der?

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-12-04 19:37

Hejsa Torben

Hvis du har mulighed for at prøve drevet i en anden computer,så vil det være en supergod ide
så kan vi nemlig se om det er drevet eller en eller anden opsætning i din computer-der er galt med.

Så prøv lige det først.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 15-12-04 19:51

okay.. Jeg vender lige tilbage i morgen..

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 16-12-04 21:18

Den virker heller ikke i en anden computer.. Så det kan jo egentlig kun være dvd'en det er galt med? Jeg har prøvet den på 2 andre.. Den kan vel være gået i stykker under et tordenvejr? Kan du anbefale en go' dvd-brænder? Det må gerne være sådan et combo drev der.. Jeg har ikke kunnet finde noget..

Mvh
Torben

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-04 23:16

Godaften Torben

Når den heller ikke virker andre steder så må det være din dvd der er gået i stykker desværre

Men en ny dvd brænder koster heller ikke en bondegård idag,men jeg kan ikke anbefale nogen,da jeg selv kun har en almindelig dvd afspiller i min pc.

Men du kunne jo oprette en nyt spørgsmål med titlen "Kan du anbefale en go' dvd-brænder?"
så får du med garanti en masse gode forslag.

Men det her spørgsmål er vel blevet løst,så mon ikke det er på tide at lukke den

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : SqUaSh

Dato : 16-12-04 23:32

Yep okay.. Tak for hjælpen :)

Mvh
Torben

Godkendelse af svar
Fra : SqUaSh

Dato : 16-12-04 23:33

Tak for svaret briani.