/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Valgfusk - Slet cookies
Fra : Gambrinus
Vist : 381 gange
1 point
Dato : 10-12-04 08:51

Der er da en nem måde at få Ukrainske tilstande. Uden at bruge arsenik.
Hvis man nu fx tager BT's afstemninger på deres forside.
Man afgiver sin stemme, sletter sine cookies og stemmer igen.
Det kan man så gøre, så mange gange man har lyst og tid til.
Dejlig og nem måde at få en statistik til at stemme overens med ens egen mening.
Der findes jo hvide løgne, sorte løgne og statistik.
10 % af alle trafikulykker skyldes, at folk har sprit i blodet.
Det vil sige, at 90 % af alle trafikulykker skyldes folk, der ikke har en ordentlig kæp i øret, før de sætter sig ved rattet i en af disse dræbermaskiner.
Det er da værd, at tænke over, før man sætte sig i sit statussymbol, uden at have kævet den kraftigt, ik' ?
Tror i ikke Anders, Mogens, Holger eller Pia vil sætte pris på denne oplysning ?
Det kan jo være, at det er dem, der står for alle de dobbeltprofiler, der florerer på Kandu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 09:44

Dén ska' jeg huske : Du har større chance for at køre galt i din bil, hvis du er ædru

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 09:50

Jeg hørte forøvrigt at der kun føres statistik over uheld, der er meldt til politiet. Skadestuerne ligger inde med de rigtige tal og de viser, der skades langt flere fodgængere og cyklister end lovgiverne tror ! Bl.a. derfor gøres der intet ved den hæmningsløse privatbilisme i byerne, i form af tiltag der kunne begrænse denne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:10

alt i alt - ufff uhyggeligt - men ærlighed og politik - hmmmmm - diverse statistikker også hmmmmm - godformiddag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:17

Hvad insinuerer du miritdk ? Jeg er da medlem af Dat Radikale Venstre

</ÆRLIGEBENT>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:17

Dat ? Det ...for pokker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 10:18

Ja og man kan jo nok heller ikke huske, alle de gange man har kørt galt.
Det er jo ikke os alle der er som Engell(e)) og melder os selv vel ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:23

Jeg melder mig gerne ...til en rask debat om biler i byerne ..igen ..igen og igen Det er faktisk efterhånden lykkes mig at råbe Marianne op, men jeg måtte også ty til 'ufine' trick og trække paralleller til debatten om passiv rygning. Bl.a. fremførte hun argumentet i morgten tv for nogle dage siden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:28

Molo... insinuerer intet - (du bruger din pc formeget kan jeg se på din DAT )

Gambrinus -- hmmm håber ikke du har kørt galt - bilister og ærlighed HMMMMM

ingen bilulykker her heldigvis

Meeeeeeeen den med at slette cookies skal nok komme mange til gavn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:28

En gennemsnitsbil ryger 1000 cigeretter i minuttet ved 50 km/t !

Hvem sagde passiv rygning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:29

lav en tråd så molo - om bilismen i storbyen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:32

..nå nå små slag, der kom lige et 0 for meget = 100 i minuttet, men det bliver til nogle stykker, hvis man stiller sig på Rådhuspladsen og tæller biler i myldretiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:36

miritdk -> Er forsøgt flere gange, men der er sgu for mange privatbilister her på sitet ...og de giver ikke køb på deres privilegier til at gøres os andre syge og komme med dødstrusler i form af fri hastighed, afskaffelse af vægtafgifter, forsikringer og hva' har vi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:37

Hvem i alverden vil også frivilligt stå på rådhuspladsen og tælle biler i myldretiden ????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:38

jeps har set nogen af dem *GGG*

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 10:41

Min gamle Alfa fra 1983 ryger cigarer.
Til syn tiltede CO2 testeren totalt.
Cyklister burde trække deres irriterende "transportmidler" i rabatten eller på fortovet med mindre de er gemt væk bar et 2 meter højt autoværn !
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:43

Hvis biler er livsnødvendige ? ....så giv dem til de sultne børn i Sudan !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:43

gemt væk bar - hmmm interesser og uvaner fornægter sig ikke.

kom nu bare ikke her og gener en inkarneret cyklist Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:45

MOLO ! - de ville da bare benytte dem til at komme herop og få mad -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 10:50

Cola i tastaturet.
Rambinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 10:53

forlanger at få den cola testet !!!!!!!!! RAMBINUS ????????????????? *GGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:53

miritdk -> Nåeh ja, ..og der vel også mere kød på cyklister og fodgængere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 10:57

Jeg tror Gambrinus er kommet til at hælde al Cola'en i tastaturet, så han nu må nøjes med Rom'en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 10:59

Jeg bruger min cykel meget !
Frem og tilbage mellem min lejlighed og garagen. (Ca. 400 meter)
Så kom ikke her og bliv væk ! Det vil jeg meget nødigt ha' mig frabedt !
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:07

Gad vide hvornår billisten over dem alle BjarneD dukker op og forsvarer, at hver gang en bilist sætter sig bag rattet er det at betragte som en dødstrussel mod alle bløde trafikanter ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:08

Umættede fedtsyrer inddeles i familier afhængig af placeringen af den sidste dobbeltbinding i molekylerne......... hmmmmmmmmm bare lige noget jeg faldt over

gambrinus - mere end en enkelt gang om året ????? "Det vill jeg gerne anbefale"
For meget og unødvendig bilkørsel " det vil jeg gerne advare imod" (var det jørgen ryg der kom med de bemærkninger engang ????)

bare

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:13

Kovalente dobbeltbinding miritdk

Hvornår har I f.eks. set to cyklister komme op at slås, fordi den ene havde overhalet den anden ?

Bilister er gennemgående voldeligt anlagt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:16

Nu hører man vel snart børnehavebørnene skænsdes :

Min far's bil er større end din far's bil !

Hø... som om dét var noget : Det er min mor's da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:18

kan ikke min kemi molo ........ ikke sorry *G*

cyklister slås bare ikke - vi er fredelige mennesker - basta !

TØR ikke kommentere om bilister er gennemgående voldelige ((((((((gyyyyys)))))))))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:25
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:27

hmmmm molo - den side kunne min firewall ikke li´

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:29
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:31

miritdk -> Det er blot Quicktime der vil steame

Du kan nøjes med at tillade adgang i hver enkelt session. Du behøver ikke give permanent tilladelse til at steame via Quicktime.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 11:33

Københavnere er stressede (Voldelige) og det er lige meget, om det er bilister eller de trafikanter, der er bløde i bolden.
Så i tv et forsøg.
De kørte op og holdt (I en bil) for rødt lys (Ved en lyskurv).
Da lyset blev grønt blev de holdende !
I København tog det 10 sek. før rækken bagved helt uhæmmet brugte deres horn.
I Odense gik der 10 minutter, uden en eneste have brugt deres tågehorn.
Her i Sønderborg bruges hornet udelukkende, når man skal hilse på folk.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:33

ved det - vistnok- er bare lidt forsigtig ( for det meste )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:34

Nu slår vi fandme igen !!!

http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=831&NSFW=

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:36

hmm - og jeg kan ikke se det link - prøver ellers - hmmmmmmmmmmm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:40

apropos ukraine........
noget har faktisk undret mig - kender flere der er i kontakt med ukrainere via messengere - og undrer mig såre over at de klager så intenst over fattigdommen og har råd til at have temmelig store pc´ere derhjemme. Har ingen fornemmelse af hvad sådan en koster der - men det hænger da ikke sammen synes jeg.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 11:40

Ka' heller ikke se en sk..
Er det ikke typisk Molo ?
Når han ikke kan klare sig mere, strør han om sig med links.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:40

miritdk -> Ærgeligt, men prøv så at gå ind på http://www.kontraband.com og øverst til højre at søge på 'car'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:42

haha ja det tænkte jeg jo ikke lige over - hjalp molo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 11:43

mirit
"Det vil jeg gerne advare imod - det vil jeg!!!" Og "Det vil jeg gerne anbefale - det vil jeg"
Det er jo "Mogens" fra de geniale Monrad & Rislund

Og så er vi åbenbart tilbage ved diskussionen om bilisme.
Og Molokyle kan som sædvanligt ikke fatte at man ikke kan sammenligne Københavnerbilisme med de faktiske forhold i resten af landet

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:45

ahaaaaaaa - tak dova - havde ikke lige huskeren slået til - rart at se dig

så drenge - nu får I tæsk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:49

Se Gambrinus indlæg : Fra : Gambrinus Dato : 10-12-04 11:33

Konklussion :

På Fyn skal de først reparerer hornet. De er for nærrige til at holde deres køretøjer i forsvarlig stand !
..og i Jylland skider de åbenbart også på loven. Der findes faktisk regler for brug af horn !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 11:52

gambrinus - man MÅ ikke bruge hornet sådan - fyyyyyyyyhhhhhhhhhh

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 11:58

Jeg må nu lige træde ind i tråden her.
Hvordan kan kvindelige Jyllændere udtale sig om trafikken i København??
Virkelig usmageligt det her.
Hilsen
Keldd.
det er snart jul
det er rigtig coll

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 11:58

dova -> Tænk dig om :

Over 75% af bilister der dagligt færdes i København kommer fra ...rigtigt gættet ; omegnskommuner og provinsen
I københavn er den letteste måde at komme fra A til B : Til fods, på cykel, med Metro eller Bus. Københavnerne har luret at det tager mindst den dobbelte tid at gøre samme rejse i bil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:10

Molo din påstand, som uden tvivl er korrekt, vedrørende antallet af trafikskadede cyklister og fodgængere så må jeg sige, at der enten er usædvanligt mange flugtbilister eller også er fodgængere og cyklister usædvanligt dumme.

Ved personskade skal der ske politianmeldelse da dette kan have indflydelse på erstatning, men mon ikke sandheden er, at mange cyklister og fodgængere optræder som de var alene på vejene.
Da jeg for nogle år siden var bosiddende i det storkøbenhavnske kørte jeg dagligt ad Falkoner Allé / Jagtvej og det var en kamp at undgå at få cyklister på køleren. Fortove og veje på kryds og tværs blev anvendt for at komme hurtigt frem og skulle en bilist have kommet til at holde i højre side, som er korrekt ved højresving var det sikkert som amen i kirken at der kom en knytnæve i taget eller et spark på dør/skærm. Det påståes at det er blevet endnu værre og at cyklisterne mejer fodgængerne ned som var de halmstrå, og der står intet i pressen om flugtcyklister, vel.
Stakkels Marianne, en klog pige der er nødt til at tækkes de anarkistiske kræfter i partiet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 12:16

Metroen er fin,har brugt den mange gange,
men kan også lide bilen,den er bare svær at parkere derinde efterhånden.
Hilsen
Keldd
det er snart jul
så bliver det rigtig cool

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:17

wouw for et surt opstød BjarneD ..... foriøvrigt opfører cyklister sig i det store og hele ordenligt - måske af angst for djævelske bilister !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 12:21

Så Bjarne styr dig !
Det er min tråd.
Du skal ikke komme her og være seriøs.
Hvis det er det du er ude på, så opret din egen tråd.
Gambribnus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 12:21

Tjae Keldd
Jæn hår jo da våt i Kjøvenhaun ,så det'.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:22

BjarneD jeg har ofte observeret flugtbilister i Københavns trafik. De drejer hovedet og hvis det 'bare' er en skide cyklist der er væltet og der ikke er synlige skader på bilen? Ja, så kører man da bare videre ..inden cyklisten eller andre vågner og får taget nummeret på bilen

Din påstand om kampen for at undgå cyklister på køleren ? Så tag dog bussen menneske ! Hvilket bringer mig til at :

Når en fodgænger rammes af en cyklist sker det oftest, fordi vedkommende bruger cykelstien som ventesal !

Marianne og jeg er i det store hele enige om partiets politik. Selvfølgelig har vi divergerende meninger om mangt og meget, men vi finder en løsning vi begge kan acceptere. Det hedder demokratik BjarneD !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:24

Det var ikke et surt opstød, men en konstatering af kendsgerninger.
Hvis en cyklist kommer til skade ved et trafikuheld hvor der er en bil impliceret vil bilisten altid få den forsikringsmæssige skyld, men cyklister der overholder færdselsreglerne og passer på sig selv er et næsten ukendt fænomen, måske lige undtaget ældre cyklister der både kan give tegn og have lys på cyklen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 12:27

Jeg er inkarneret cyklist, bor jo også i KBH.- og een ting jeg virkelig hader og frygter er, at en holdende vogn pludselig smækker døren op i kørebanesiden uden at have chekket for cyklister.
En pudsig historie:
En dag kører jeg ved Rådhuspladsen, det stykke ved Politikkens Hus, og en lastbil der holder foran smækker døren op . Der er meget trafik på det stykke, jeg er få meter fra så jeg ved dårligt, hvor meget jeg kan nå atdreje uden om uden at blive kørt ned bagfra, så det bliver et hurtigt og for skarpt sving på en regnvåd vej, der resulterer i et fald, med et ordentlig slag på armen og låret. Skynder mig så hurtigt som muligt at få mig og cyklen ind på fortorvet.
LastbilChaufføren spurgte: Gjorde det ondt? I min bevidsthed er han en tumpe uden lige og den slags spørgsmål for dumme at svare på, så jeg trækker rundt om det nærmeste hjørne for at få lidt fred til at komme mig.
Straks efter stopper en bil og en mand spørger, hvordan jeg har det, fortæller at han kørte lige bag ved og kommer ud og præsentere sig som udviklingsdirektør for Transport og Lingvistik, han vil gerne tale med mig fordi han gerne vil vide, hvordan vi kan gøre vejene mere sikre, at færdes på. Og han foreslår også, at vi går tilbage og får fat i lastbilchaufførren og lige får snakket med ham, han har det heller ikke godt tror han.
Der er endnu ikke gjort noget ved det vej-stykke, men rigtig mange steder rundt i byen er lavet cykelstier, og et par uger efter mit uheld så jeg at på Frederiksberg havde vejene bannere hen over vejen med et slogan : Fang cyklisten med bakspejlet, -ikke med døren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:27

Helt almindelig cykelsituation :

1.) Man kører i god fart frem mod et kryds på en vej uden cykelsti. 5 meter før krydset maser en bilist sig ind for at foretage et højresving i fast overbevisning om at have retten på sin side. Cyklisten har så ½ meter at bremse på !

2.) Man kører i god fart frem mod et kryds på en vej med cykelsti. 1 meter før krydset svinger en bilist til højre i fast overbevisning om at have retten på sin side. Cyklisten har så ½ meter at bremse på !

Skide hensynsfuldt kørt kære bilist BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:29

Molo, mig bekendt er det nærmest umuligt at flygte i bil i den Københavnske myldretid, for en bilist, men bestemt ikke for en cyklist.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:30

BjarneD - undertegnede har både lært at give tegn og har lys og reflekser osv - og er gang på gang alligevel i den situation at bilisterne hellere end gerne forsøger at komme for tæt på i deres iver for at komme først - så jeg hopper hellere af og går end at vove pelsen i trafikerede områder - for eks ved sving osv - er filene da blevet bange for at køre og med rette !!!!!!!!!

Har ALDRIG cyklen med til kbh mere - det er sq slemt nok herude !!! (bortset fra et unikt godt stisystem - der dog ikke rækker til alle de steder der er nødvendige)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 12:32

Molo - Dit eksempel - højredrejningen - er nummer to på min liste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:32

Råb og skrig så meget I vil, men det ændrer ikke det faktum, at cyklisterne i København opfører sig som kamikaze piloter.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 12:36

Godt gået Bjarne.
Det er jo det, jeg vil ind på.
Cyklister har ikke noget at gøre i trafikken !
Har lige fået gæster, så nu må i klare jer selv et stykke tid.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:36

BjarneD - vi taler jo ikke om fjolserne med selvmords tendenser - så du får ikke ret - men gerne fred

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:36

P.S.! Jeg har aldrig påkørt hverken cyklist eller fodgænger, hvilket bestemt ikke er disses fortjeneste, men jeg har flere gange oplevet kontakt med knytnæver og fodtøj når jeg holdt i vejen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:36

Når 10-12 biler kører frem mod et lyskryds der lige er skiftet til rødt, gælder det åbenbart om at 'fange' så mange cyklister som muligt ved at trække længst muligt mod højre (det står der jo i loven de bør gøre), men de glemmer at mellem kantsten og bilens højre side kunne tænkes at befinde sig nogen cyklister. Disse må så ind på fortorvet for ikke enten at blive mast/væltet eller starte en tude koncert fra bilerne, når det atter bliver grønt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:38

Yderst subjektive forklaringer!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-12-04 12:38

Tjaah..hvis bare den kollektive trafik blev så alle kunne bruge den..så undværede jeg da gerne min bil, til nytte for miljøet!!

Men sådan er det ikke!! Og det ville jeg da gerne slå et slag for..transport er jo en absolut nødvendighed i det samfund vi lever i , i dag!

Der er mange ting der skal kæmpes for, men nogen gange synes jeg det hele bliver så uoverskueligt..at jeg næsten er ved at give op..*STØØØØN*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:39

BjarneD..." men jeg har flere gange oplevet kontakt med knytnæver og fodtøj når jeg holdt i vejen."

SÅ er det jo NÆÆSTEN forståeligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 12:40

Til molo's almindelige cykelsituation:
Hensynsfuldt eller ej, det kan også diskuteres, men i de situationer du nævner der, hjælper det sgu ikke meget at cyklisten holder på sin ret, hvis han bliver kørt ned, vel??

Se nu er det sådan, at færdselsloven også gælder for cyklister, og af denne fremgår det klart og tydeligt, at når man færdes i trafikken, har man pligt til også at sikre sig om øvrige trafikanter kan eller vil overholde f.eks. deres vigepligter.
Alt for meget går galt fordi cyklister "holder på deres ret" fordi de er "de svage".

Og mange køres ganske rigtigt over ved bilisteres højresving, fordi de end ikke overvejer, at bilisterne måske ikke kan se dem.
Se nu er jeg selv vant til at køre et kæmpe "møgdyr" af en sættevogn, og uanset spejle kan man på et vist tidspunkt ikke se hvad der af tohjulede med 40-50 km/timen kommer mosende frem på højre side, "fordi bilerne skal holde tilbage når de skal dreje".
Se det står der så bare ikke i færdselsloven.
Der står i færdselslovens paragraf 26, at højresvingende bilister ikke må være til unødig ulempe for ligeudkørende cyklister.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:42

Der er et fåtal af cyklister, som ikke kan finde ud af at køre ordentligt. Det medgiver jeg dig BjarneD, men de situationer jeg har beskrevet ovenfor gælde ALLE bilister

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:46

dova -> Da en bil kører omkring 50 km/t og derfor kommer bagfra uden for cyklistens synsfelt har denne ikke en chance for at orientere sig i forhold til bilisten. Cyklister har nu engang ikke øjne i nakken. Det gælder også i situationen med fodgængere der går ud på cykelstien FØR bussen er arriveret til stoppestedet. De kan se bussen komme, men det kan cyklisten ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:48

Sikke' dog noget gylle du fyrer af Mole, hvad ved du om det.
Det eneste du har bevist her er, at du ikke kender færdselsloven.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 12:49

Jamen molo
Cyklister har da lige så meget pligt til hele tiden at orientere sig bagud i trafikken som bilister har
Og der skal man bare dreje hovedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:49

DET VILLE DA VÆRE HERLIGT HVIS ALLE - BILISTER, CYKLISTER, GÅENDE - VILLE LÆRE AT FÆRDES ORDENLIGT I TRAFIKKEN

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 12:53

Enig Mirit!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:53

mango -> Jeg ved du ikke er så mobil og derfor 'lovlig' undskyldt

Dette køber jeg ikke : ..transport er jo en absolut nødvendighed i det samfund vi lever i , i dag!
..hvis du med transport mener privatbilisme i almindelighed.

..men jeg lever også i dagens Danmark. Jeg har intet kørekort og klarer mig fint i det daglige med cykel, uanset om jeg har 5, 10 eller 15 km til og fra arbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 12:55

mirit
det har du helt ret i.

Men jeg vil næsten vove den påstand, at de cyklister der kører ordentligt, er dem der enten har kørekort, eller dem hvor forældrene har haft held til at lære deres børn hvordan man færdes i trafikken.

Selvfølgelig findes der også rådne bilister, det hører man jo om hver dag, men ofte er det bilister der desværre kommer til at køre en cyklist eller knallerist ihjel, fordi disse ikke brugte den indvendige side af hovedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 12:58

sukker lidt og tænker på at jeg faktisk nyder at blive kørt fra nordsj. til kbh og rundt i kbh i privatbil når det endelig skal være i stedet for at slås med rimelig irriterende og ubehagelige busser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 12:58

dova -> Jeg kan regne ud du oftest færdes i tyndt befolkede områder. Uanset hvor meget jeg ser mig tilbage kan jeg ikke overskue alle manøvre bilister fortager bag min ryg. Jeg har også rigeligt at holde øje med til siderne og frem. Ikke sjældent lister en bilist lige næsen frem for bedre at kunne finde et muligt smuthul ud i den øvrige biltrafik. At denne næse så er bilens køler og denne rager ud på cykelstien (der også bruges som pakeringsplads ved standsninger) eller hvor cyklister nu kunne tænkes at færdes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 13:02

dova....... undertegnede har ikke kørekort og har aldrig villet have det (på nær motorcykel engang i stenalderen *G*) og har tilsyneladende formået at lære datteren at opføre sig ordenlig i trafikken - eller også er det bare et "talent" der ikke er glemt

MEN bliver så rasende når bilister præcis kun bruger indersiden af hovedet til at netop chikanere cyklister.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 13:04

ps......... har kørt inde i kbh i mange år og oplevede faktisk også noget af det molokyle skriver om - deraf måske den ekstra forsigtighed

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 13:10

Molo
Nej til de tyndt befærdede områder, men rigtigt at jeg ikke har været så meget i København som f.eks. Oslo. Stockholm, og de større byer i Tyskland, Holland og Belgien.

Men hoved-essensen i det jeg mener, er, at cyklisterne skal lære at passe bedre på sig selv.
F.eks. eksemplet du nævner med en bil der stikker snuden ud over en cykelsti for at orientere sig.
Jamen det er da nødvendigt, ville du hellere have, at de bare tog tilløb og kom drønende ud over cykelstien.
Det er da anlægning af vejsystemet der gør det nødvendigt at krydse en cykelsti.
Mange steder er der da "hajtænder" på cykelstierne ved sideveje, men dem er der ikke mange cyklister der tager hensyn til, eller de ved måske ikke hvad de betyder.
Jeg mener faktisk, at lige så vel som knallertkørere skal have kørekort når de er 16, så skulle cyklister også gennemgå en form for duelighedsprøve for at måtte færdes i trafikken.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:14

Næste gang (..og den kommer statistisk næsten helt sikkert) jeg bliver kørt ned af en båtnakke, vil jeg blot børste blodet af mig, slette mine cookies og hoppe op på cyklen igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:15

Hensynsløse bilister retfærdiggør ikke hensynsløse cyklister og forresten så skal cyklister i lige så høj grad som bilister orientere sig bagud.
Den cyklist der kommer kørende og ser et lastvognstog der blinker til højre (det er orientering fremad Molo) er totalt hjernedøde eller selvmorderiske. Bare tanken om alle de tons der kan rulle hen over en er skræmmende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:17

Cyklisterne skal passe bedre på sig selv ? Det siger man også til soldaterne i Den Danske Brigade i Iraq

Man kan ikke forhandle med terrorister

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 13:18

MOLO - det er jo valgfusk -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 13:20

"Man kan ikke forhandle med terrorister"

Det var sgu en, i denne sammenhæng, useriøs bemærkning

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:21

Rigtigt mange bilister er også cyklister, men spørgsmålet er om man uden videre kan vende påstanden npr det drejer sig om storbyerne.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 13:21

Jeg vil vove den påstand at københavnske bilister er betydeligt mere hensynsfulde overfor cyklister end jer jyper øhm jyder, der her i tråden udtaler sig som om I skulle vinde en krig over cyklister.I øvrigt hvornår har I sidst været her ? Og har I prøvet at køre på cykel her?
Københavnske bilister kører også af og til på cykel, især om sommeren. I forhold til jer er vi betydeligt flere og på mindre plads og selvom der er kommet mere fleksible arbejdstider har vi stadig myldretidspunkter en masse. Selvfølgelig har vi problemer med rådne bilister og cyklister, men forholdene taget i betragtning er det nok ikke så slemt, som hvis det var jer jyper der styrede biler herover på samme måde som i udtaler jer om det i tråden her.Der er også kommet flere cykelstier og blå belægninger og andre markeringer, der gør bilisterne opmærksom på, at fordi de kører i en bil på vejen ikke ejer den, men skal gøre plads til cyklisterne. Mange af disse forbedringer er kommet de seneste år, så der må jo være nogen der synes om os, -så skidt med jeres emsige bemærkninger om hvordan vi opfører os, I færdes jo alligevel ikke her.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:23

Hvis det skal være på den måde så må vi lave en automotiv "bilad" (jih..).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:25

Det var en ægte mulberry - enøjet og fordømmende som vanligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:25

BjarneD -> Jeg holder hellere tilbage en gang for meget end en gang for lidt, men dette opfatter mange billister som card blanche til i al fremtid bare at buldre frem !

Jeg er dog blivet slået ihjel en gang og måtte på skadestuen fire-fem gange. Alle gange bilistens skyld ! Den ene gang blev jeg endda kørt ned på cykelstien af en, som ikke blot stak næsen frem, men blot havde set et hul i køen af biler på kørebanen. Havde jeg været en sten på fire ton, er jeg sikker på vedkommende havde faret med lempe, men det gør jo ikke ondt på bilen at ramme en cyklist.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:30

Jeg gætter på alle bilister har været cyklister engang. Når de så får kørekort er det...

PAYBACK TIME

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:31

UPS ..om igen :

Jeg gætter på alle bilister har været ELENDIGE cyklister engang. Når de så får kørekort er det...

PAYBACK TIME

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 13:32

Gambrinus
Valgfusk
Hvis vi sammenligner avisernes læsestof med kvaliteten af luft, - så er B.T i den røde zone - forurenende, og der er da heldigvis heller ikke en stor læserskare i forhold til andre aviser.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:33

Molo bilister der opfører sig som du beskriver skulle ikke have lov til at køre bil. En bil er både en dræbermaskine og et dejligt komfortabelt transportmiddel. Mange bilister er potentielle mordere, ingen tvivl om det, og der er heller ingen tvivl om, der ikke er forskel på københavnere og jyder, men der er forskel på omgivelserne og stress niveauet.

Jeg vil bare ønske, at I cyklister vil erkende, at nogen af jer færdes som om i har en voldsom dødstrang og jeg vil så nødigt have en af jer på samvittigheden uanset hvem der har skylden.
I trafikken skal man hjælpes ad og vise hensyn på tværs af regler. Jeg drømmer også.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 13:35

Jeg skal ud og røre mine 109 HK nu så hvis jeg skal have flere "smæk" må i vente på svar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:37

Godt så BjarneD : Slet dine cookies og sæt dig tilbage bag rattet

</CYKLISTEN>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 13:37

BjarneD "Jeg vil bare ønske, at I cyklister vil erkende, at nogen af jer færdes som om i har en voldsom dødstrang og jeg vil så nødigt have en af jer på samvittigheden uanset hvem der har skylden.
I trafikken skal man hjælpes ad og vise hensyn på tværs af regler."

OG OMVENDT !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 13:39

nu smutter mor her ud i luften igen - ingen biler lige i nærheden så det går nok - lad nu være med at begå mord/selvmord imens jeg er væk ikke ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:43

mulberry -> Gælder også dig : Husk at slette dine cookies

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:45

..også dig søde miritdk : Husk at slette dine cookies

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 13:51

BjarneD
Tak fordi du giver mig andledning til at uddybe min kommentar.:
Du har til dels ret, jeg undskylder jeg skulle ikke skære alle Jyper i denne tråd over een kam, derfor vil jeg sætte navn på : Dova og BjarneD.
Uanset hvad du synes BD og Dova vil jeg ikke sidde overhørig at I, der ikke bor her ,udtaler jer som om I kender de faktiske forhold bedre end nogen der rent faktisk gør, såsom Molo og jeg selv.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 13:54

Har ikke mere tid nu, - skal ud at handle, cykelstier hele vejen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 13:55

Hmmmm, har kørt i København i 1000år knallert ,MC,biler ,cykel ,og har kun klaret mig ved at være
ekstremt vågen.
Da jeg så begyndte at køre i udlandet,Tyskland, Holland, Belgien,Nordamerika,opdagede jeg der var stor forskel på
hvordan man opførte sig i trafikken.STORT minus til danskerne,om det så er Ålborg eller København,kører De lige rådent.
Må jeg bede om udlandet,her hjemme er det GENERELT sure hoveder der færdes i trafikken,det er der vel ikke
nogen der er kedsommelige nok til at modsige mig i.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 13:59

Keldd -> Der sker ikke noget. Bare du husker at slette dine cookies

Ja, lad os sende alle bilister til udlandet Keldd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 14:02

..så bliver her også bedre plads til de sultne Sudanske børn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 14:03

molo:
Jeg er lidt dum,nah uvidende må det være.
Forklar udtrykket "slet dine cookies",jeg kan kun lave lokummer.
Hilsen Keldd (Blik og Rør).

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 1 point
Dato : 10-12-04 14:09

Keldd -> Frit citeret fra dette spørgmål :

Citat
Man afgiver sin stemme, sletter sine cookies og stemmer igen.
Det kan man så gøre, så mange gange man har lyst og tid til.
Dejlig og nem måde at få en statistik til at stemme overens med ens egen mening.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 14:14

Den vil jeg måske skrive en afhandling om.
Jeg har næsten fattet det.
Hilsen
Keldd
så er det snart jul
og ih, hvor bli'r det cool

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-12-04 14:14

Kan man også slette sine drømme?! fy for en væmmelig drøm jeg havde i nat.
BjarneD var hovedperson - og jeg vil ikke påstå at manden var rar, men han var dog på cykel og havde både lys og røjsere på

Hej Molokyle http://teknikogsjov.gilau.dk/fun-stuf/girl_in_love.gif

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-04 14:25
Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 14:28

mulberry
Nu har jeg ikke på nogen måde afvist, at der også i Kbh er problemer med trafikken.

Måske sker der flere ulykker, men der er jo også flere mennesker samlet, men hvis du tror, at forskellen er så stor, er det dig der tager fejl fordi du ikke bor i Jylland

I min hjemby, sker der også en del uheld, og byen ligger desværre ikke bagerst i statistikken med ihjelkørte cyklister og knallerister. Snarere tværtimod.
På et tidspunkt kørte en vognmand (i samråd med politiet) rundt med en sættevogn, på kommunens skoler for at lære børnene lidt om hvad der sker med chaufførens udsyn når han svinger til højre. Netop for at prøve at få børnene til at indse hvor vigtigt det er, at de selv orienterer sig i trafikken.
På landsplan blev det så et krav med flere spejle på lastbilerne, hvilket desværre ikke har haft den tilsigtede virkning.

Og uanset hvad nogen påstår, så tror jeg altså ikke, at bilister er nogen morderiske typer, der kører rundt med det ene formål at nedlægge så mange cyklister som muligt.
Men massehysteriet koger jo op over de "hensynsløse mordere" hver gang sådan en ulykke sker. Et eksempel:
For noget tid siden, blev en cyklist ramt af en bil, så hun døde af det.
Den lokale avis bragte et billede fra ulykkesstedet, og der på billedet så man en lastbil holde parkeret ikke langt derfra.
Om natten blev der lavet hærværk på bilen, og overmaling med "mordersvin" og mere af samme slags. Og truende opringninger til vognmanden.
Og dagen efter kunne man læse i avisen, at den omtalte lastbil ikke havde noget som helst med ulykken at gøre, den holdt tilfældigvis bare der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 15:54

[hør] Lidt uden for nummer :

Jeg så lige i et tip, at skobbe havde optjent sine første superpoint siden sidste år ..i det hele taget

Skal vi ikke ønske skobbe tillykke med de fine point og den skarpe iagtagelsesevne ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 16:20

Dova - nå det var ærgerligt, -så har jeg kun BjarneD tilbage på sigtekornet.
Tillykke til skobbe, cool nick også

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 16:25

Heeeeej Keldd,
Du behøver ikke noget billede af mig til samlingen, - jeg ligner Krps Mary til forveksling, plus samme gode smag
..........øøhhmmmm bare LIDT kortere, LIDT tykkere, -og en anden øjenfarve, nårh ja og lidt ældre, men ellers på en .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:27

mulberry -> Vil du så kysse nu ?

</PRINSEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:28

mulberry -> Du kan jo altid slette cookies bagefter !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 16:39

Molokysse
Det er mig meget imod at kysse een i et fast forhold og en ryger, men et venligt kys på kinden er der ikke noget i vejen for, -har på fornemmelsen at du vil foretrække et af Mary,- men det er vel heller ikke en umulighed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:43

Chance for at kysse Mary ? Joda, når Frederik er ude at tisse

Ps. Gad vide om jeg hører fra den store debatør Skobbe ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 18:02

molo:Hov,her er det mig der kysser pigerne,pas lige lidt på ikke ?Jeg har forbindelser til
Mafiaen
Keldd
øj det er jul
øj det er cool
Skobbe...hvem..hvad,hit med et link.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 18:07

mulberry:
Jeg vil have dit navn tatoveret,tværs over mit muskelsvulmende
brystparti.
Hilsen
Keldd
det er snart jul
SÅ bliver det cool

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 18:15

Keldd -> Pas nu på !!! http://www.kandu.dk/dk/spg/55719 ..in too deep eller head over heels ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 21:30

Så fik jeg smidt mig gæst ud.
Hun nåede dog at få pudset mine vinduer, støvsuget, vasket op og vasket køkken gulv så nu skinner min lejlighed som katskidt i måneskind. Undtagen min pc-hule hvor hun selvfølgelig blev nægtet adgang.
Puuu det er hårdt at holde sådan et fruentimmer igang.
Min erfaring siger, at cyklister der også køre bil regelmæsigt, er bedre cyklister en dem uden kørekort. Især med hensyn til højresvingende bilister. De ved, hvor svært det er at holde udsyn med cyklister, når man skal foretage et højresving. Rådet for større færdelssikkerhed har kørt mange kampanger, hvor de opfordre cyklisterne til at få øjenkontakt med billisten, for at være sikker på at han/hun har set dem.
Det samme med at køre uden lys. Man får et chock, når der pludselig dukker en mørk cyklist op som trold af en æske.
Envidere mener jeg at billister, der anser sig selv som eminente bilister langt over gennemsnittet, faktisk er de farligste. Man skal kende sin egen formåen.
Jeg er enig i at det i kbh. er hurtigere og bedre at bevæge sig på cykel eller offentlige transportmidler. Her i Sønderjylland har vi derimod ikke de muligheder. Den offentlige transport er ikke blevet opdateret siden vikingetiden.
Tak for en god debat. Lukker og slukker.
Molo får alle pointene fordi han på et tidspunkt forsøgte at dreje debatten
ind på det, der var starten på tråden.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 21:32

Tak til alle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 21:39

Ok. , men indrømmer blankt, det også var mig der afsporede den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 22:11

Du er tilgivet, hvis du den 23. henter mig på Østerport og giver mig et lift bag på din cykel til Hørsholm.
Gambrinus