/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hva er det her?
Fra : 10.Totti
Vist : 245 gange
50 point
Dato : 10-12-04 07:53

Kommentar
Fra : smut

Dato : 10-12-04 08:13

en 2.66 ghz processor

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 10-12-04 08:43

En møg billig processor... Du får også kun det du betaler for... Den er ikke det mindste værd... Hvis du tager tallene på den og dividerer med 2, så har du ca. hvad ydelsen svarer til...

Hvis jeg var dig ville jeg hellere vælge en AMD 1800+ f.eks....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-12-04 08:56

Folk vil snydes !
Gambrinus

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-12-04 09:04

Hej 10.Toti

Førend du vælger processorer skal du checkke om dit Motherboard understøttet den pågældende processor. Intel Celeron = socket 478 (som så også passer til Pentium 4) eller LGA (der hvor "benene" sidder på Motherboardet, og som også passer til P-IV)), mens at Athleon = Socket A på de ældre modeller og Socket 758 på de nye modeller, OG DE ER IKKE KOMPATIBLE!!!!

Det er altså dit Motherboard som bestemme hvilken processor type processor du kan sætte i dit Motherboard, og har du en ældre udgave af Celeron/P-IV skal du også være sikker på at din BIOS/Motherboard kan klare denne processor som du vælger - ofte kan ældre Celeron/P-IV ikke opgraderes til disse nye processor typer, fordi strukturen i processoren er anderledes, og derfor kan BIOS ikke se processoren.

Generelt er en Celeron en "neddroslet" P-IV processor, fordi den har mindre Cache og en anden FSB struktur, og den ikke kan H(yper) T(hread) = dual processing.

Når du har checkket at din BIOS/Motherboard kan klare denne processor, skulle du måske i julegave ønske dig penge for at få en "ægte" P-IV - en 2,6 Ghz. koster under en tudse, og en 3,0 Ghz. koster under 1.300 kr. inkl. moms. MEN IGEN CHECK AT DIN BIOS understøtter processor typen!!!!!!

God fornøjelse med opraderingenb

Lars

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-12-04 09:05

Hej 10.Toti

Førend du vælger processorer skal du checkke om dit Motherboard understøttet den pågældende processor. Intel Celeron = socket 478 (som så også passer til Pentium 4) eller LGA (der hvor "benene" sidder på Motherboardet, og som også passer til P-IV)), mens at Athleon = Socket A på de ældre modeller og Socket 758 på de nye modeller, OG DE ER IKKE KOMPATIBLE!!!!

Det er altså dit Motherboard som bestemme hvilken processor type processor du kan sætte i dit Motherboard, og har du en ældre udgave af Celeron/P-IV skal du også være sikker på at din BIOS/Motherboard kan klare denne processor som du vælger - ofte kan ældre Celeron/P-IV ikke opgraderes til disse nye processor typer, fordi strukturen i processoren er anderledes, og derfor kan BIOS ikke se processoren.

Generelt er en Celeron en "neddroslet" P-IV processor, fordi den har mindre Cache og en anden FSB struktur, og den ikke kan H(yper) T(hread) = dual processing.

Når du har checkket at din BIOS/Motherboard kan klare denne processor, skulle du måske i julegave ønske dig penge for at få en "ægte" P-IV - en 2,6 Ghz. koster under en tudse, og en 3,0 Ghz. koster under 1.300 kr. inkl. moms. MEN IGEN CHECK AT DIN BIOS understøtter processor typen!!!!!!

God fornøjelse med opraderingenb

Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 11:36

Inden i smider den nye Celeron D processor ud, skal i vide at det er den nye og ændrerede/forbedrede udgave af Celeron ................testet og på mange områder på højde med pentium. Desværre kan jeg ikke lige finde testen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 10-12-04 11:36

Ahem... Undskyld, larsfrohn, men den omtalte CPU skal altså sidde i socket 755!