/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Aopen AX5T Bundkort
Fra : vinther_Thomas
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 09-08-02 23:44

Hejsa

Jeg har følgende bundkort som jeg mangler en strømforsyning til. Hvor mange volt eller hvad det nu er skal den ha??? Er det bare standard strømforsyning til atx eller hvad???

Havde forresten en strømforsyning men kom til at klikke på en knap på bagsiden så den skiftede fra 230V til 135V hvorefter jeg tændte den. Ka-bang og den var helt død. Kan den reddes???

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-02 01:31

Din strømforsyning er som du selv siger "død", at repererer på den vil være både spild af tid og penge, da en ny - alt efter kvalitet koster fra ca. 250.- til 600/700 kr. Det du skal gøre er at købe en ny ATX strømforsyning, kun nyere maskiner med kraftige processore ( eks. AMD 1500 XP + ) kræver strømforsyninger som levere 300 / 400 watt

Mvh
Yoogi

Kommentar
Fra : cad

Dato : 10-08-02 03:35

køb et nyt kabinet. der får du oven i købet en mulig fremtidssikring med i købet, hvis den kan passe til dit næste bundkort. slå 2-4 fluer med et smæk, hvis du kan. det plejer jeg. :o>

Kommentar
Fra : vinther_Thomas

Dato : 10-08-02 12:25

Ville det gå galt hvis den fik en 300Watt strømforsyning i røven??? Det er trods alt et ældre bundkort med en 233 mhz proc

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 10-08-02 13:45

Nææ :) det tager den ikke skade af, kør du bare på.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 11-08-02 09:23

thomas jeg havde nu købt et nyt kabinet samtidig, et kabinet kan du få for 300 kroner og selvom den koster en 100 mand mere er den det hele værd

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 11-08-02 12:36

Det har cad ret i.

Zonker, det HAR cad foreslået.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 12:47

vinther_Thomas wrote:
>
> Jeg har følgende bundkort som jeg mangler en strømforsyning til. Hvor
> mange volt eller hvad det nu er skal den ha??? Er det bare standard
> strømforsyning til atx eller hvad???

Det kan du se på stikket på bundkortet.
Hvis det er et bredt stik med én række, så er det AT.
Hvis det er et stik med to rækker, så er det ATX.

> Havde forresten en strømforsyning men kom til at klikke på en knap på
> bagsiden så den skiftede fra 230V til 135V hvorefter jeg tændte den.
> Ka-bang og den var helt død. Kan den reddes???

Måske kan den rette person med loddekolbe osv. skifte de komponenter som
er stået af, men det vil næppe være umagen værd.