/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook pst-datafil
Fra : liljo
Vist : 1794 gange
100 point
Dato : 08-12-04 19:44

Jeg har eksporteret min indbakke til en outlook pst-fil og efterfølgende brændt den i Nero. CD-en er lukket efter brænding (har også prøvet brænding uden lukning), men mit problem er at jeg ikke kan få lov at importere igen fra cd= den siger ingen adgang m.m.
Venligst Liljo

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-12-04 20:10

Du skal kopiere pst-filen over på din harddisk. Den må ikke være skrivebeskyttet (hvilket den er på cd-en - og default, hvis du har kopieret den over på harddisken uden at fjerne skrivebeskyttelsen)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-12-04 20:50

Jep og du har jo allerede en ny outlook.pst på din harddisk, så du giver den et andet navn, når du kopiere den over på din harddisk fx back.pst
Gambrinus

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 08-12-04 21:55

Tak for hurtigt svar. Jeg har prøvet igen d.v.s inden jeg har brændt pst-filen har jeg prøvet at fjerne beskyttelsen. Efter brænding og indlæsning i min outlook fra Cdén får jeg følgernde fejlmelding "egenskaberne for denne informationstjeneste skal defineres inden brug" og efterflg. "du blev nægtet adgang til filen. Du har ikke den nødvendige adgangstilladelse"
Misforstår jeg? skal jeg ændre noget i Nero før brænding eller skal jeg kopiere fra cd til c og derfra åbne privatmappen i outlook. Grunden til alt dette er at jeg har for mange mail liggende og godt vil tynde ud men ikke slette

MVH
liljo

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 08-12-04 22:00

Gambrius har ret. Du skal kopierer .pst filen over på din harddisk (f. eks. kan du lægge den på skrivebordet).

Nu kan du importerer .pst filen ced hjælp af Outlooks importfunktion

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-12-04 22:07

Du kan ikke bruge pst-filen mens den ligger på cd. Du er nødt til at have en aktiv pst-fil på dit C-drev (eller hvor det nu er)

hvis du vil "tynde ud i dine mails" (men ikke slette) blot for at lette overblikket kan du i stedet definere en "Autoarkivering" af de foldere du har i Outlook. Det vil typisk resultere i, at mails, der f.eks. er over 3 månerder gamle automatisk bliver flyttet over i en anden pst-fil (også på harddisken) Default hedder den "Archive.pst"

Højreklik på en mappe i "mappelisten" i Outlook.
Vælg "Egenskaber"
Vælg fanen "Autoarkiver"

og udfyld felterne som ønsket.

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 08-12-04 22:24

Takker endnu engang for svar, men hvordan fjerner jeg skrivebeskyttelse før/efter brænding??
Forstår jeg ret tager jeg filen fra den brændte cd og kopier over på harddisk og prøver derfra??

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-04 22:30

Ja, når den er kopieret over på harddisken højreklikker du på den (i Stifinderen) og vælger Egenskaber. Der er der et flueben i feltet "Skrivebeskyttet" som du skal fjerne. Så sku det virke...

Godkendelse af svar
Fra : liljo

Dato : 08-12-04 23:51

Tak for svaret justuniverse.