/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs udstyr.
Fra : bimbobo2
Vist : 336 gange
50 point
Dato : 07-12-04 19:57

Hej,
jeg vil gerne købe en trådløs Access Point og skal connecte en bærbare og en desktop...
Ikke noget netwærk, jeg har WebSpeed med 2 dynamiske IP adresser.
Huset er på et plan og er 122m2 med almindelige vægge.
For at indskrænke Jeres svar vil jeg vælge imellem:

1)Linksys Wireless-G Access Point WAP54G
2)3Com Office Connect Wireless 11g Access Point
3)NETGEAR WG602 54 Mbps Wireless Access Point

Jeg sætter stor pris på sikkerhed og stabilitet af connection!

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 07-12-04 23:02

Hej.
Da jeg ser dig som normalt slutbruger med relative små behov til en router, ville jeg vælge den billigeste af disse 3.
Alle 3 mærker er nogenlunde, og kan i hvert fald godt dække dit behov.

[Calle]

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-04 23:11

Jeg vil anbefale dig at bruge penge på en router frem for kun et access point; også selv om du ikke har "brug" for den.

Det gør din tilværelse på nettet langt mere beskyttet og dit besvær med at vedligeholde beskyttelsen vil være reduceret til et minimum.

Nuberto

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 08-12-04 09:22

Til Nuberto:
Det vil da kun have en effekt for denne bruger, hvis han kan finde ud af at sætte routeren ordenligt op!
Hvis han udelukket bruger routeren som accesspoint vil det jo ikke være til megen nytte.

Det skal dog lige siges, at et Router+AccessPoint normalt kan fås til samme penge som AccessPoint alene.

[Calle]

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-12-04 09:43

Hej,
tak for svarene, men de besvarer ikke spørgsmålet...
Jeg vul gerne en vurdering af disse AP fra nogle som kender til dem.
Alle andre kommentarer er ikke nødvendige.
Tak...

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-12-04 09:44

Hej,
tak for svarene, men de besvarer ikke spørgsmålet...
Jeg vil gerne en vurdering af disse AP fra nogle som kender til dem.
Alle andre kommentarer er ikke nødvendige.
Tak...