/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad fanden er der sket????
Fra : Axelise
Vist : 399 gange
25 point
Dato : 05-12-04 11:13

Jeg stillede i går et spørgsmål til 400 points under emnet "psykologi".
Jeg bad om cases/oplevelser fra andre, som havde lyst til at fortælle mig, om de har oplevet konflikter på deres arbejdsplads. Enten i forhold til deres leder/chef eller medarbejdere imellem, eller bruger/klient og medarbejder imellem, hvis man f.eks. arbejder på en pædagogisk arbejdsplads. Jeg har brug for eksempler på konfliktsituationer (uden genkendelige navne) til en afsluttende opgave, jeg er ved at skrive.
Men i dag kan jeg se at spørgsmålet er fjernet! HVORFOR DET???? Jeg kan ikke se noget uetisk i mit spørgsmål. Men de 400 points de er altså bare væk. Helt ærligt!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:18

weird tsk tsk - så må du vel stille det igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 11:25

Ved ikke, men du har måske ramt et af de 'huller', hvor kandu.dk har været nede ?

Vi er mange brugere der f.eks. har mistet email response til spørgmål vi deltager i, i sådanne situationer.

Jeg synes du skal stille spørgsmålet igen. Point antallet er ikke vigtigt for et fyldelstgørende svar/kommentar. Jeg abonnerer selv på kategorien Psykologi. Synes jeg det er et interessant oplæg deltager jeg gerne, så langt evnerne rækker, for blot 1 point

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 35 point
Dato : 05-12-04 11:25

service@kandu.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:30

altså... jeg så godt spørgsmålet igår - så det har været på !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:39

hvis jeg var dig axelise - så ville jeg oprette det spørgsmål igen - jeg har selv været ude for det samme og tjah - nemmere at oprette et nyt i stedet for at harmes over hvad der er sket - god fornøjelse *G*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-04 11:48

Hejsa

Hvis du har oprettet et spørgsmål til 400 som nu er væk og de er blevet trukket fra din konto
så mail til kandu og du får dine point igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-12-04 13:07

Her er hvad du kunne gøre.. Kontakt en af de lokale fagforeninger og hør om de har DVDen som hedder "En helt almindelig arbejdsdag" Den er rigtig god og det får du virkelig indblik i det psykologiske arbejdsmiljø både ved ledere som ansatte. Filmen vare små 20min.

Filmen er lavet i samarbejdet mellem Co industri og Dansk industri.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 13:32
Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-12-04 14:56

Det er såmænd ikke så meget det at miste points, - jeg var bare ved at tro at der var censur på kandu, men det hjælper at høre, at der er "huller" ind imellem. Altså...som miritdk skrev, så VAR mit spørgsmål på i går aftes, men i dag er det vips forsvundet. Det synes jeg er SÅ underligt. Hvis kandu har censureret det, så burde de gøre mig opmærksom på årsagen.
copycatDK - tak for tippet. Jeg har meget materiale omkring konfliktløsning, men måske tjekker jeg lige op på dit link. Jeg har arbejdet med konfliktløsning før, men vil denne gang stille forskellige teorier op mod hinanden: Konfliktløsning set i et hverdagsforståelses perspektiv og i et socialkonstruktionistisk perspektiv.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-12-04 15:06

Hej molokyle. Tak for gode idéer til links, men det er ikke den terapimæssige vinkel til konfliktløsning, jeg søger. Selvom den er spændende.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 05-12-04 15:07

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 15:09

Jeg har et Gestalt terapeutisk kursus i : Modstand i undervisning.

Så jeg kender problemstillingen : Tryk avler modtryk, så jeg benytter et 'eftergivende' kropssprog i samspil med en deltagerlogisk dialog løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-12-04 15:14

Hmmmmm.....................!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-12-04 17:43
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 18:58

det var så lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:17

Axelise -> Det er muligt det er mig du Hmmmmm'er, men skidtet virker

Spændingsfeltet mellem agressoren og 'offeret' kan fjernes/mindskes ved 'eftergivenhed' i stedet for modtryk. For ikke at eskalere en konflikt skal man 'tale' modpartens sprog, hvilket ikke er det samme samme, som at give igen af samme mønt.

..men det er en anden; méget længere og meget akademisk diskussion

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 06-12-04 00:46

Ja.... det er sikkert henad girafsprog. "Hold dig på egen boldbane"....jeg er ikke uenig. Tryk avler modtryk, - ingen tvivl om det.