/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Starter op i dokumenter
Fra : penny
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 05-12-04 08:27

Efter installing af Sp2 starter comp op i dokumenter. Hvis eg afinstaller Sp2, starter den normalt op. (XP Home). Er der nogen der har et bud?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 08:37

et gæt - se om dokumenter ligger under start og fjern. Det er da en underlig opstart som jeg i hvertfald ikke har hørt om før

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-04 08:43

Kontrolpanel - Mappeindstillinger - Vis
Fjern v i Gendan tidligere mappevinduer ved logon.
eller Gendan standardindstillinger.
Bare et bud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 08:46

Miritdk, det er ikke det.
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 08:48

Gambrinus.Det har jeg også prøvet, uden result.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-04 08:53

Jeg har lige prøvet. Det virker hos mig.
Jeg køre Windows XP Pro med SP2 samt de opdateringer, der er kommet senere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-12-04 08:55

Prøv at højreklik på start - gennemse mappen alle brugere - programmer - start og check om den ligger derinde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 09:29

har også lige forsøgt her - som grambrinus - og det virker også her - hmmmm

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 05-12-04 10:04

Tjek din pc for spyware. Oftest er det sådan, at når XP bliver opgraderet med SP2 - og PCen opfører sig mærkeligt - er det på grund af dette.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 10:11

comp er tjeket for spyware og virus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 10:39

penny.... har du downloadet den sp2 - eller kørt den ind via cd ???? Jeg havde en smule vrøvl - ikke noget særligt - men da jeg fik cd´en gik det som smurt - så hvis du kan bruge cd´en kan det jo være at alting retter sig ????

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 11:38

Miritdk, jeg har prøvet begge dele,med samme resulttat

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 13:24

Hej
Undskyld! jeg er måske lidt tungnem. Åbner mappen dokumenter straks efter at maskinene er startet, eller er det stifinder der starter i mappen dokumenter når du starter denne?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-12-04 13:53

Hvad ligger der i Start - Alle programmer - Start ?
Hvad ligger der i registreringsdatabasen under start ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 15:19

Brassovitski , den opner stifinder, i venstre side og i høgre side ser man dokumenter

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 15:57

Undskyld jeg er lidt forvirret. Du skriver den åbner stifinder i venstre side og dokumenter i hæjre. Forstår jeg det ret hvis stifinder åbner (altså kun et vindue). I dette vindue vises så mappestrukturen i venstre side hvor mappen dokumenter er markeret, og i højre side vises de undermapper (Mine billeder, mine videoer osv.) der er i mappen dokumenter?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-12-04 16:05

Hvilket virussystem benytter du? Prøv evt. lige at deaktivere virusscanneren og genstarte computeren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 16:12

Hej Prøv lige dette:
Højreklik på værktøjslinien, vælg egenskaber, vælg menuen start, vælf tilpas, under punktet "Programmer" klik på knappen "Ryd listen". Kun et gæt.
Du har vel ikke placeret mappen "dokumenter" i start vel?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 16:14

Her er lige en til.
Højreklik på værktøjslinien, vælg egenskaber, vælg menuen start, vælg tilpas, vælg fanen Avanceret, fjern fluebenet i "Fremhæv senest installerede programmer".

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 05-12-04 16:22

Tryk på krydset i øverste højre hjørne ad dokument vinduet og Genstart.

Hvis negativ:

Check om mappen dokumenter har en genvej i:

C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

Check også under dit eget brugernavn; dvs. All users erstattes med it brugernavn.

Hvis negativ:

Klik Start -> kør Skriv MSCONFIG -> Fanen START : check om den står i listen. Hvis ja, fjern fluebenet, tryk OK og genstart

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 16:26

Hej penny
Det kunne være sjovt at se et screenprint af det "mystiske" fænomen du her oplever.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-12-04 16:27

Nu har du ikke svaret på mine tidligere spørgsmål så det er lidt svært at vide hvad der sker. Mit sidste bud er denne her vejledning hvor du selv har indflydelse på hvordan stifinder skal starte op.
http://itlab.dbit.dk/projekt/itseminar2001/04stifinder/vejledning-rb.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 16:29

Hmm? Ligger den under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
i regdatabasen?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-04 19:56

Hej till jer alle der har komet med et indleg, jeg er megjet optaget i dag, og har først mulighed til at afprøve forslagene i morgen, men intil videre takk
Hilsen
penny

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 20:03

Hej penny. Ku' du ikke være venlig at udfylde din profil, så vi andre kan danne os et billede af dig og din kunnen inden for computere og andet???

Kommentar
Fra : penny

Dato : 07-12-04 21:23

Til Brassovitski, jeg kan ikke se noget sammenhæng i min profil, og mit spørgemål, men jeg kan sige at jeg er ikke helt blank, og heller ikke nogen specialist.
Men sådan ser det ud nu, når komp starter kommer først ikoner på skrivbordet, og så med det samme opner dokumenter, lige som når en opner stifinder, og klikker på dokumenter(stifinder til venstre, og innehold af dokumenter til højre)
mappen domumenter ligger to steder når jeg opner stifinder, uner skrivbord, og under dokuments og settings. men hvorfor den opner når jeg starter er mit problem, har undersøgt alle inkomne forslag , før jeg stillede spørgsmålet på Kandu.
Er open for alle nye indlæg, måske er det en små dum thing jeg har overset.
Hilsen til jer alle
Penny

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-12-04 22:20

Hej
Jeg mener at have set et eller andet sted at mankanvælge en funktion der hedder noget i retning af "Åben mappen dokumenter ved start" Men jeg kan for Søren ikke huske hvor i indstillingerne. Jeg har prøvet alle de steder hvor jeg synes det kunne gemme sig, jeg skal nok søge videre.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-12-04 22:46

Haløjsa igen
Når nu mappen dokumenter er åben, så klik på funktioner---> Mappeindstillinger---> fanen vis--->fjern et evt. flueben ud for "Gendan tidligere mappevinduer ved logon", og sæt et ud for "Husk hver mappes visningsindstillinger"---> klik "Anvend"---> klik "OK".

Kommentar
Fra : penny

Dato : 09-12-04 15:42

det er stifinder der opner af sig selv under opstart straks efter ikonene på skrifbordet, og den opner i dokumenter.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-04 16:35

Vis dit styresystem ligger på C:drevet så prøv denne reg nøgle>
linje>255. My Documents Folder Opens Upon Boot (for C:\)

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
klik på teksten og gem den på dit drev,dobbelt klik så på reg nøglen>ok(installer)
genstart pc'en med det samme.
Læs hvad der står i toppen af siden(det er ikke en virus)
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : penny

Dato : 10-12-04 21:42

Tak for svaret Manse9933., det var enkelt og got
hilsen penny