/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken DVD-afspiller?
Fra : metalfaust
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 03-12-04 17:18

Dette er måske ikke den helt korrekte kategori at stille spørgsmålet i, men hvilke DVD-afspillere kan anbefales? Jeg går og leger lidt med atnken om at erhverve mig en af de billige fra Føtex eller Harald Nyborg. De billige mærker går vel under navne som Denver, United... Er der noget specifikt jeg bør være opmærksom på.Naturligviskan jeg jo ikke udelukke at jeg engang får fat i en brændt CD eller DVD, men kan de umiddelbart afspilles på samtlige afspiller? Bør jeg stille som krav at DVD'en er regionskodefri og indeholder DIV X?

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 03-12-04 17:22

Det skal være en Kodefri DVD

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 17:26

Prøv at gå ind på denne side, der kan du selv afgrænse din søgning på: Mærke, Kvalitet pris m.m.:

http://www.dvdpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=128

Du kan også læse bedømmelser, priser og tekniske specifikationer.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 03-12-04 17:28
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 17:34

Gå ind på den nævnte side og søg på mærke = Denver, så skulle du gerne få noget at vide om modellen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 17:35

Ja Ok. Det mærke findes der ikke noget på, så det er altså ikke en særligt kendt maskine.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 17:36
Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 03-12-04 17:36

njaha... problemet er at de rent teksniske specifikationer ikke siger mig så meget. jeg ønsker simpelthen blot at vide om der er enorm teknisk forskel på de sony eller phillipsafspiller man kan købe i fona og så f.eks. en denver eller en united. kan de det samme? er de af samme kvalitet osv.?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 17:37

Amitech DVD afspiller 704 – med MPEG4

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-04 17:43

Sidste efterår havde Ekstrabladet en test af de såkaldt billige DVD-afspillere. Der blev United valgt som værende den bedste.
Det er bedst med en kodefri.
Min datter har en af de billige Denver der bliver brugt flittigt. Den er et år nu og der har ikke været problemer med den.
I foråret fik jeg en United fra Fakta til 379,- Den første måtte byttes 2 dage efter fordi den ikke kunne registrere fjernbetjeningen, men den jeg fik i stedet, virker udmærket. Datteren mener dog, at Denveren er lettere at bruge menuen i.
Og så har jeg en Lumatron som jeg har vundet, og den er også udmærket.

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 18:02

http://www.amitech.dk/ (704) DTS / kan opgraderes med ny firmvare Xvid mm. (kan læse alle formater og nye)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 18:04

Amitech DVD afspiller 704 – med MPEG4
- DVD, MPEG4 og XviD og lignende formater

Vælg Model 704, hvis du både vil kunne afspille MPEG4-film fra dine egne DVD-skiver, og samtidigt have en DVD-afspiller i lækker kvalitet.

Model 704 blev testet i et af branchens største fagblade, og den vandt testen foran en lang række af markedets stærkeste afspillere på blandt andet billedkvalitet og dens evne til at afspille film hentet fra internettet.

Den væsentligste forskel på Model 704 og andre DVD-afspillere er, at den spiller cd- og dvd-skiver med alle de filmformater, du har hentet fra internettet: MPEG4, XViD og lignende. Hovedparten af de film der hentes fra internettet er lagret i et af de formater, som Model 704 kan afspille.

Model 704 har dekoder til både stereoanlæg og til Surround Sound-anlæg, og det betyder at du kan få det lydspor og den lydkvalitet som den enkelte film tilbyder og som dit eget forstærkeranlæg kan klare.

Men Model 704 er også stuens centrum, når du ikke ser DVD-film. For den er også en avanceret afspiller af cd’er med musik, og den kan endda vise dine digitale fotos på TV, hvis du har gemt den på en cd.

Amitech DVD-afspillere håndterer gnidningsløst en lang række forskellige formater på cd- og dvd-skiver, og det gælder naturligvis også Model 703.

Model 704 er også kodefri, så du kan se film, du har købt i udlandet.

Amitech har flere typer hjælp til dig, så det er nemt at komme

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 18:32

Hejsa

Harald Nyborg køre med en Denver denne månede for kun 339 kr

DENVER 5.1 CH DVD 616/716K

• 5 kanals DVD model 616K med karaoke indgang
• DVD, CD, CD-R/RW, MP3,JPG, Kodak billed CD
• Dolby digital AC-3 surround sound decoder
• S-video, coaxial, optical, stereo, video output
• Mål H 55 x B 430 x D270 mm

http://shor.ter.dk/599818424

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 03-12-04 19:11

Kodefri til 499.- er ok

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 20:19

HiFi - DVD 704 - PC World

En test i fagbladet PC World i november 2003 kårede Amitech DVD 704 som vinder i hård konkurrence med markedets bedste DVD-afspillere.

Bladet brugte bla. andet følgende argumenter som baggrund for kåringen, under titlen, Testvinder kan det meste:

"Amitech 704 har rigtig god billedkvalitet, masser af faciliteter og ikke mindst en pris, der gør afspilleren til et rigtigt godt køb".

Men også afspillerens hurtige menusystem blev fremhævet: "Går man tilbage til hovedmenuen midt i en film for at skifte indstillinger, tager det afspilleren under et sekund at starte filmen igen. Det er suverænt den hurtigste tid for de testede afspillere".

I den forbindelse får også DVD 704's display et god omtale: "Displayet er det største i hele testen, og det er smækfyldt med informationer."

"Billedkvaliteten er også helt i orden, og som testens eneste har den en komponent-udgang, hvis man har udstyr, der understøtter det".

"En anden positiv ting er det lave støjniveau. Den er næsten helt stille..."

Og selvfølgelig får DVD 704 point for at kunne håndtere DVD-film hentet fra internettet: "Den understøtter nemlig både XviD- og MPEG4-formaterne..."

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 12-12-04 20:17

Tak for svaret dova.