/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
RAM
Fra : RaB
Vist : 447 gange
40 point
Dato : 08-08-02 01:26

Hvordan kan man vide hvorfor noget ram der skal i sin computer?? jeg har købt pci 133 128MB ram efter jeg har sadt den i hakker min computer når jeg spiller.. hvad er forskellen på pci 133 og pci 130??

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 08-08-02 13:03

Hej

Ram er din virtuelle memory dvs trixter at det hedder mb ram ikke mhz...

Men RaB du kan se hvilken type ram du skal have på det gamle modul som du har på motherboardet...
Hvis du har fået en manual til motherboardet kan du også se der hvad du skal havde...

Grunden til spillet hakker kan være fordi de nye ram ikke virker... og derfor bliver slået fra...

Pc 133 Ram er bare en ny og forbedret udgave af den anden model...

Held og lykke!

Accepteret svar
Fra : jca

Modtaget 40 point
Dato : 08-08-02 15:12

Om Ram'en ikke virker kan du se på flere måder: 1. Når bios tæller op ved start 2. på "forsiden af enhedshåndtering". Den mængde ram, der fremgår skulle gerne være de 128+hvad du evt´. havde i forvejen. Er den ny ram ikke med, kan det være, at den har fejl(burde være opdaget af bios), eller at der ikke er ordentlig kontakt. Prøv evt. at flytte den ny stang ram til en anden ledig slot, hvis muligt.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-08-02 15:57

Caine hvorfor i alverden irettesætter du andre når de faktisk har ret ?
Ram kører faktisk i Mhz (hastighed) og Mb angiver bare antallet af Ram
Virtuel hukommelse har ikke en skid, at gøre med hastigheden på ram.
Og faktisk har trixster ret i det han skriver.....
Og faktisk kommer jca også med en vigtigt pointe...
Hvis du kører med flere forskellige type rram kan du komme ud for at de ikke vil arbejde sammen, så er løsningen at anskaffe noget andet ram.
Hvad hedder dit bundkort, det ville hjælpe en del på at afklare om det ram du har købt er ok ?

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 08-08-02 23:42

Tak for svaret jca.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 07:13

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:14 GMT, "RaB" <RaB.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan man vide hvorfor noget ram der skal i sin computer?? jeg har
>købt pci 133 128MB ram efter jeg har sadt den i hakker min computer når
>jeg spiller.. hvad er forskellen på pci 133 og pci 130??kunne koble sig på nettet uafhængigt af

Der er ikke noget som hedder pci 130 RAM. Det hedder PC 133 og det
refererer til den hastighed RAM'en er beregnet til at køre med.
Siden din maskine kan køre er det ikke en forkert RAM du har sat i.
Det må være noget andet som får den til at hakke.
Hvilke specs har resten af maskinen ? Bundkort, CPU, grafikkort osv.

mvh Madsen