/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forsinket lyd - PCTV Rave
Fra : CLAN
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 02-12-04 20:21

Hejsa
Er der andre der har haft problemer med Pinnacle PCTV Rave version 5.50 (lige updated via Pinnacle, men det løste ikke problemet)?
Mit lydproblem kommer KUN ved at "grappe" fra min VHS video afspiller. Det hele fungere fint via TV kanalerne, men kan jeg få skidtet til at virke når der optages fra VHS maskinen... nope.
Alle ledningskonfigurationer er afprøvet - surt show, når de optagede personer bevæger læberne og lyden kommer 1-2 sekunder forsinket. Når der optages, så ser det ud til at være synkron, men ved genafspilning ja så halter talen bagud.
Andre som har haft samme problem... og har løst det?
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-04 22:22

Hej

Jeg har HAFT en ligende oplevelse.

Selve PCI kortet er såmændt godt nok, men softwaren duer kun til at se TV med. Derfor har jeg gjort følgende:

1. Afinstalleret Pinnacle softwaren,
2. Installeret virtualDubVcr+sync (denne version er bedst til dette formål) som kan downloades gratis fra internettet.
3. Installeret en gratis WDM Capture driver til kortet som tilmed gør det muligt at indstille flere forskellige skærmopløsninger. Denne kan hentes gratis her: http://www.doom9.org/index.html?/capture/capturing.html

Når dette er gjort prøver du at optage. Hvis VirtualDub melder om mange tabte "frames" under optagelsen, er det videosignalet som er dårligt. Min løsning på dette var at låne en ny VCR og det løste problemet med tabte "frames"

Mvh

1. Videosignalet fra båndoptageren er dårligt

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-12-04 22:27

Glemte lige at nævne at tabte "frames" også kan skyldes at computeren er for langsom.

Check Capture processen - max 80% - luk unødvendige programmer
At din disk er for langsom
At opløsninger er for stor

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-12-04 12:14

Hej acronym
Sorry for mit sene retur svar... lige nu sidder jeg ude midt i Nordsøen - på arbejde (urgh).
Lyder som en rigtig god løsning, som jeg vil afprøve, nå jeg er hjemme igen (22/12).
Hygge... og god
Søren

NB: Der er rigeligt med processor kræfter, RAM og ditto på grafikkortet

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 04-12-04 12:15

Tak for svaret acronym.