/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilken computer anbefaler I
Fra : mc.feast
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 02-12-04 19:28

Hej
Hvis man vil bygge en ren racemaskine af en computer til spil og lign hvad skal man så putte inden i ?
Altså bundkort/proccesor/ ram og lyd/grafikkort mv.
Det må gerne være en byg selv.
Det må også gerne være en fabriks.
Kort sagt vil gerne have en der er på forkant med tiden.
Jeg er mere interesseret i hva de kloge hoveder ( eller andet godtfolk / gamere )herinde anbefaler.

Kommentar
Fra : munir84

Dato : 02-12-04 19:42

hej mcfeast

Intel pentium 4 2.5 processer, 512 mb ram, dvd/cd rw drev, 80 giga byte harddisk, Geforce tx grafikkort, og støjsvag blæser.

disse komponenter kan du finde på følgende: www.pcbuilder.dk www.edbpriser.dk og www.computercity.dk

håber du finder din "racermaskine";)

mvh Munir

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 02-12-04 20:02

LOL hvor den sux, hvis penge ikke er et problem:
AMD athlon 64 + 40000
1 gb 400 mhz ram
dvd/cd rw drev
mindst 200 gb maxror diamondmax 10 SATA
ATI radeon X800 XT
et bundkort der er kompitabel med RAID, SATA (det er dem der skal i raid) og PCI express
desuden et gamer case, der er nogle fede såkaldte "premod" på www.chippen.dk men det findes biligere ved at søge på edbpriser på det navn du nu finder. kan virkelig andbefale et raidmax scorpio, men siden penge ikke betyder noget skal du ha et termal take.

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 02-12-04 20:08

Rolig nu selvfølgelig betyder penge da noget *s*
Så forklar lige hvorfor den sux.
Hvad koster den du snakker om xyz?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 02-12-04 20:21

den munir snakker om var racer for 2 år siden, derfor, desuden sux intel altid, og man SKAL ha 1 gb ram, xp sluger 1/3 af 512, og den jeg omtaler er fucking dyr, der var en anden kanduer der villa ha bedøbt en pc han ville købe, den løb op i 23.000, men jeg kan da lige lave en hutig udregning af min drøm deroppe. desuden skulle AMD en være FX osse, bliver den nu ikke billigere af, 5000, ram:1500: kombidrew: 1200 harddisk: 800: gfx kort: 3200: tt case: 2000: motherboar: helst asus: 1500, men det er ikke noget jeg vil hænges op på.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-04 21:34

Nu er der jo ikke mig bekendt ikke lige for tiden nogle bundkort til AMD der osse understøtter pci express? Men amd 64 processor lyder rigtigt hvis du er gamer!

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 02-12-04 22:45

Det overstiger nu langt mine ideer til hva sådan en maskine koster

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 03-12-04 08:20

måske? men søg efter skidtet på edbpriser.

og tedd, om et AMD motherboard har pci express eller ej ved jeg heller ikke, jeg er ikke engang sikker på om det ATI X800 XT radeon er pci express, men hvis det ikke er, skal du nok se om det findes et ATI pci express, ellers et geforce, men man skal ha pci express.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 03-12-04 13:58

Det kan godt være jeg tar fejl med det pci express til AMD. Ser ud som om det er dukket op!

http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1558

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 04-12-04 00:00

Tedd er det en du vil mene der kan bruges til spil f.eks CS ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-04 00:17

Op til flere gange vil jeg mene!

Godkendelse af svar
Fra : mc.feast

Dato : 16-12-04 23:47

Tak for svaret tedd.