/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kopiering af DVD film
Fra : wmpelor
Vist : 506 gange
40 point
Dato : 07-08-02 21:31

Hvis man køber en DVD-brænder, kan man så umiddelbart kopiere en DVD film til f.eks. en DVD-R skive som så kan afspilles i en stationær DVD afspiller? Givet af den stationær kan klare DVD-R. Er der ikke mere end 4,7GB data på en DVD film? Kan man lave den delvis kopi?

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 07-08-02 21:46

Ellers kan man rippe dvd'en og konvertere den til f.eks. svcd. Det kan afspilles af de fleste stationære dvdafspillere, og en film vil fylde 2-3 cd'er. Det er meget billigere end en skrivbar dvd skive. Kvaliteten er fin (bedre end vhs) men det tager noget tid at konvertere filmen.
Du kan finde hjælp med den måde at gøre det på her:
http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd.htm

Bye
Gennie

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 40 point
Dato : 07-08-02 23:42

Her finder du alt hvad du behøver: http://www.vcdhelp.com

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-08-02 23:49

jaja... sikken i kan

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 07-08-02 23:58

Zonker ---> Skriv noget kreativt, eller lad være med at skrive noget overhovedet.

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 07-08-02 23:59

Zonker ---> Skriv noget kreativt, eller lad være med at skrive noget overhovedet.

PS: Det hedder SIKKE i kan !!!!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-08-02 01:17

ROTFLMAO

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-08-02 09:30

Hej wmpelor,

eh... er det meningen du vil rippe dvd'en og konvertere den til VCD/Svcd for herefter at putte den på en DVD skive?
eller er det hele DVD filmen i DVD format du vil ha' på den brændte DVD skive?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : wmpelor

Dato : 08-08-02 10:34

Det er hele DVD filem jeg vil have brændt over på en anden DVD skive.

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 08-08-02 17:08

Hej igen

Nu har jeg undersøgt dit spørgsmål og fundet frem til følgende:
Note! You can NOT just copy a DVD to a DVDR because most DVDs are both encrypted and many won't fit on a DVD-R cause there are only 4.3 GB DVD-Rs(single layer DVD) while most DVD-Videos are on 8.7GB DVDs(dual layer DVD).

Der er selvfølgelig et MEN som du kan læse mere om her:

http://www.vcdhelp.com/dvdripping.htm

Og her:

http://www.dvd2dvdr.com/

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 08-08-02 17:18

Var det ikke nemmere at KØBE det man var interesseret i af DVD film. Det du vil er det ikke PIRATKOPIERING, og er det ikke ULOVLIGT.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-08-02 21:50

så dine forsøg med kopiering lykkedes ikke....

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 08-08-02 22:03

Det er korrekt Bantam -- det er IKKE ulovligt at tage en kopi, så længe man ejer originalen.

Kommentar
Fra : sd90116

Dato : 17-11-03 16:11

Hej er der nogle som kenner et program,
som kan kopier af en dvd film som man så
kan lægge ned på en alm cd.
Hilsen kaj.